• 1
  • 2
2019-02-21, 10:32
Medlem
ensiferums avatar
Köper aldrig cola om det inte är på burk/flaska. Vart man än går där man får det i en kopp från maskin så är colan avslagen - oavsett om det är bk/mcg/max eller filmstaden... tar alltid fanta av den anledningen, den är propert kolsyrad.
Citera
2019-02-21, 11:35
Medlem
All coca cola som serveras i en sådan där automat där det blandas smakar skit. Donken max och bk är samma skräp.

Coca cola ska köpas, helst på burk eller de små glasflaskorna. Annars smakar det skit. Något som är så onyttigt får fan smaka gott!

Väljer alltid ramlösa på max.
Citera
2019-02-21, 12:03
Medlem
Att drickan är avslagen har jag med märkt ibland Men så är det på alla de ställena emellanåt även pizza hut.
Citera
2019-02-21, 16:27
Medlem
8xxSeriess avatar
Med största sannolikhet är det att maskinen som blandar colan/läsken är snålställd, om det inte helt enkelt är att gastuben börjar sina precis när du (TS) är där och köper.

Alla blandningsförhållande i maskinen är justerbara.

Kan tillägga att på mitt lokala Mcdonalds smakar exempelvis Milkshaken inte ett skit. Beställer man choklad är shaken lätt brunfärgad, utan någon uns av smak av choklad. På ett annat ställe kan shaken smaka helt underbart gott, men troligtvis inte. Givetvis försöker snåla franchisehållaren hålla ner kostnader för max profit och skär ner på extrakt, chokladessens eller vad det än må vara till ett absolut minimum, eller kanske gastrycket på kolsyran i TS fall.
Citera
2019-02-21, 18:15
Medlem
har med maskinen att göra. Hur mycket kolsyra som kommer ut och hur stora/ små bubblorna är.

Eventuellt kanske även förpackningen (pappmuggen) och mängden is spela roll.
Citera
2019-02-21, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NewWorldDisorder
Åt på Max igår och där tar man ju sin dricka själv. Kommer hem och drickan är helt avslagen.

den kanske hann bli avslagen på vägen?
Citera
2019-02-21, 18:20
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av villea-f
den kanske hann bli avslagen på vägen?
Tog högst 15 minuter att komma hem. Testade att hälla upp ett glas cola imorse och kolsyran var kvar efter en halvtimme. Och mitt glas hade inget lock eller nåt över sig. Så jag tvivlar på att det är därför.
Citera
2019-02-22, 23:45
Medlem
Bertil85s avatar
Det kan vara en snålt inställd maskin. Har också märkt det på Max. För lite kolsyra i läsken.

Förövrigt har de eller hade de helt vanligt vatten på flaska utan kolsyra.
Det hjälpte mig en varm sommar när vattnet där man bodde inte fungerade...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in