• 1
  • 2
2019-02-21, 08:05
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Är det någon med insyn som kan berätta om det verkligen är coca-cola som de serverar på Max-restauranger? Känns verkligen som att colan de tar in är avslagen och inte i närheten av den dryck man serveras på andra ställe, typ Pizza Hut.

Eller är det jag som ställer lite för höga krav?
Citera
2019-02-21, 08:32
Medlem
BoHanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewWorldDisorder
Jag väljer sällan BK framför donken eller Max. Är det din rangordning eller är det en allmän rangordning?

Åt där igår och burgarna var inte definitivt inte kalla, däremot var colan lika avslagen som den vanligtvis brukar vara, vilket för mig blir ett problem då jag hatar avslagen cola.

Brukar inte vara nåt problem på de ställen man får ta drickan själv?
Citera
2019-02-21, 08:42
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoHansson
Brukar inte vara nåt problem på de ställen man får ta drickan själv?
Åt på Max igår och där tar man ju sin dricka själv. Kommer hem och drickan är helt avslagen.
Citera
2019-02-21, 08:45
Medlem
BoHanssons avatar
Citat:
Åt på Max igår och där tar man ju sin dricka själv. Kommer hem och drickan är helt avslagen.

Ah, jo men det är helt värdelöst, funkar inte att att låta drickan stå mer än nån minut. Det är för övrigt det som är problemet med BK, de häller upp drickan på en gång när du gör beställningen, och då har den redan hunnit bli avslagen när du väl får maten.
Citera
2019-02-21, 08:52
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoHansson
Ah, jo men det är helt värdelöst, funkar inte att att låta drickan stå mer än nån minut. Det är för övrigt det som är problemet med BK, de häller upp drickan på en gång när du gör beställningen, och då har den redan hunnit bli avslagen när du väl får maten.
Jo, jag vet. Det får mig att undra om deras "cola" verkligen är cola.Eller om det är någon jävla Willy's-cola som de köper in, men eftersom allt ligger i någon jävla tank eller behållare så vet inte kunden vad det är som de häller upp.

Hällde upp ett stort glas coca-cola för cirka 30 minuter sedan och kolsyran är kvar fortfarande.
Citera
2019-02-21, 08:54
Medlem
PingPongGlasss avatar
Citat:
Är det någon med insyn som kan berätta om det verkligen är coca-cola som de serverar på Max-restauranger? Känns verkligen som att colan de tar in är avslagen och inte i närheten av den dryck man serveras på andra ställe, typ Pizza Hut.

Eller är det jag som ställer lite för höga krav?

Är det inte så enkelt som att de har andelen mindre kolsyra (från start) i sin läsk blandning än konkurrenterna bara? Detta i kombination med väl stora iskuber borde ju kunna resultera i en mer avslagen och blaskig "läsk".
Citera
2019-02-21, 09:13
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongGlass
Är det inte så enkelt som att de har andelen mindre kolsyra (från start) i sin läsk blandning än konkurrenterna bara? Detta i kombination med väl stora iskuber borde ju kunna resultera i en mer avslagen och blaskig "läsk".
Det kan ju vara så. Men jag tar t ex aldrig is i min dricka, om det inte är jävligt varmt ute, och kolsyran är borta omedelbart typ.
Citera
2019-02-21, 09:28
Medlem
PingPongGlasss avatar
Citat:
Det kan ju vara så. Men jag tar t ex aldrig is i min dricka, om det inte är jävligt varmt ute, och kolsyran är borta omedelbart typ.

Jag håller med dig. Den läsk som håller kolsyran bäst av hamburgekedjorna tycker jag är Burger King. Det skall tilläggas att jag oftast köper med mig hem, beställer aldrig hela mål utan enbart hamburgaren.
Citera
2019-02-21, 09:45
Medlem
Presentpappers avatar
Jag tycker mer eller mindre alltid att cola och andra läskedrycker är smått avslagna när de kommer från dessa läskmaskiner.

Burk och Cola i burk eller flaska är ju en markant stor skillnad smakmässigt.
Senast redigerad av Presentpapper 2019-02-21 kl. 09:51.
Citera
2019-02-21, 09:50
Medlem
Kronartskockas avatar
Jo Max läsk är allt annat än bra. Kolsyran är obefintlig, har någon annan nyss tagit cola före dig så smakar din nästan ingenting. Nä, tacka vet jag donken, deras cola är alltid fräsch och har mycket kolsyra. Sen att de tar 10:- för refill på Max för deras skräpläsk är bara pinsamt.
Citera
2019-02-21, 09:51
Medlem
Kronartskockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Presentpapper
Jag tycker mer eller mindre alltid att cola och andra läskedrycker är avslagna när de kommer från dessa läskmaskiner.

Jämförelse med en burkcola är som natt och dag.

Colan från läskmaskinerna på biografer brukar vara otroligt fräsch.
Citera
2019-02-21, 09:55
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronartskocka
Colan från läskmaskinerna på biografer brukar vara otroligt fräsch.

Ska ge den en chans under nästa biobesök!
Senast redigerad av Presentpapper 2019-02-21 kl. 10:00.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in