Jag försvarar inte vad dom har gjort. och detta kommer att vara lite off topic.
Du behöver inte svara mig på dessa frågor här, för jag är inte intresserad av att veta vem du är. Men tänker mest om du känner dig själv. Men så länge du svarar dig själv mentalt och att du är ärlig mot dig själv.
Nu vet jag inte hur gammal du är, eller din bakgrund.
Men om du jämför dig själv idag med hur du var för t.ex 10år sedan. Är du samma person idag som för 10år sedan?
Och följdfrågan, om du skulle fråga någon som har känt dig i mer än 10år, vad kommer hen att svara?
Och tror du att du är samma person om 10år? (jag vet att det låter som anställningsintervjufrågor)
Om du tänker tillbaka. Har det hänt något i ditt liv någon gång som ifrågasätter dig själv och dina livsval? Eller har det hänt något i ditt liv någon gång som har fått dig att dig ändra kurs i livet?
Och skulle du tänka dig att dom flesta som döms för denna typ av brott inte är samma person före och efter straffet?
Och du känner väll till att endast 2% som återfaller i liknande sexualbrott, inom 3år efter avtjänat straff, enligt officiell statistik från kriminalvården från 2023?
Citat:
Ursprungligen postat av
Theywannabe12
Om man systematiskt våldtar barn, så bör de för det första aldrig ha släppts ut, och för det andra, aldrig bli lämnad ifred. De bör ruttna i sitt hem.