2025-09-26, 09:23
Medlem
Att ni orkar bry er om dessa personer efter så många år.
Frågan som dyker upp i mitt huvud när jag ser nya inlägg i denna tråd efter så många år, är hur ni som skriver mår psykiskt idag?
Ja det dom har gjort är inte bra. Och ni behöver inte tycka om dom för det dom har gjort. Men jag tycker att ni borde gå vidare med era liv och lämna dom ifred.

Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Nej inte alls. Men han är förvånad över svårigheten att få ett arbete! Alexander har satt sig i en situation som gör att han blir utfrusen från många saker i samhället, stigmatisering över det han är dömd för är mycket värre än ett mord. Det var bara det jag menade..

Citat:
Ursprungligen postat av Theywannabe12
Spelar det någon roll?
Senast redigerad av anderssanders82 2025-09-26 kl. 09:53.
Citera
2025-09-28, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anderssanders82
Att ni orkar bry er om dessa personer efter så många år.
Frågan som dyker upp i mitt huvud när jag ser nya inlägg i denna tråd efter så många år, är hur ni som skriver mår psykiskt idag?
Ja det dom har gjort är inte bra. Och ni behöver inte tycka om dom för det dom har gjort. Men jag tycker att ni borde gå vidare med era liv och lämna dom ifred.

Om man systematiskt våldtar barn, så bör de för det första aldrig ha släppts ut, och för det andra, aldrig bli lämnad ifred. De bör ruttna i sitt hem.
Citera
2025-09-29, 10:36
Medlem
Jag försvarar inte vad dom har gjort. och detta kommer att vara lite off topic.

Du behöver inte svara mig på dessa frågor här, för jag är inte intresserad av att veta vem du är. Men tänker mest om du känner dig själv. Men så länge du svarar dig själv mentalt och att du är ärlig mot dig själv.

Nu vet jag inte hur gammal du är, eller din bakgrund.

Men om du jämför dig själv idag med hur du var för t.ex 10år sedan. Är du samma person idag som för 10år sedan?
Och följdfrågan, om du skulle fråga någon som har känt dig i mer än 10år, vad kommer hen att svara?
Och tror du att du är samma person om 10år? (jag vet att det låter som anställningsintervjufrågor)

Om du tänker tillbaka. Har det hänt något i ditt liv någon gång som ifrågasätter dig själv och dina livsval? Eller har det hänt något i ditt liv någon gång som har fått dig att dig ändra kurs i livet?

Och skulle du tänka dig att dom flesta som döms för denna typ av brott inte är samma person före och efter straffet?
Och du känner väll till att endast 2% som återfaller i liknande sexualbrott, inom 3år efter avtjänat straff, enligt officiell statistik från kriminalvården från 2023?

Citat:
Om man systematiskt våldtar barn, så bör de för det första aldrig ha släppts ut, och för det andra, aldrig bli lämnad ifred. De bör ruttna i sitt hem.
Citera
2025-09-29, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anderssanders82
Jag försvarar inte vad dom har gjort. och detta kommer att vara lite off topic.

Du behöver inte svara mig på dessa frågor här, för jag är inte intresserad av att veta vem du är. Men tänker mest om du känner dig själv. Men så länge du svarar dig själv mentalt och att du är ärlig mot dig själv.

Nu vet jag inte hur gammal du är, eller din bakgrund.

Men om du jämför dig själv idag med hur du var för t.ex 10år sedan. Är du samma person idag som för 10år sedan?
Och följdfrågan, om du skulle fråga någon som har känt dig i mer än 10år, vad kommer hen att svara?
Och tror du att du är samma person om 10år? (jag vet att det låter som anställningsintervjufrågor)

Om du tänker tillbaka. Har det hänt något i ditt liv någon gång som ifrågasätter dig själv och dina livsval? Eller har det hänt något i ditt liv någon gång som har fått dig att dig ändra kurs i livet?

Och skulle du tänka dig att dom flesta som döms för denna typ av brott inte är samma person före och efter straffet?
Och du känner väll till att endast 2% som återfaller i liknande sexualbrott, inom 3år efter avtjänat straff, enligt officiell statistik från kriminalvården från 2023?

Haha på sättet du skriver känns som att du är en av dem skyldiga kanske 🤔
Citera
2025-09-29, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russiannotsweed

Kan du inte skilja på ”de” och ”dem” så skriv ”dom”.
Citera
2025-09-29, 10:50
Medlem
Nej, det är jag inte. Men jag känner en av dom. Och jag ser honom för den person han är idag och den person som jag kände innan brottet. Sen vad dom utsatte personerna var hemskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Russiannotsweed
Citera
2025-09-29, 10:56
Medlem
Och jag glömde en fråga som du kan fundera på. Hur skulle det kännas för dig om någon bedömer dig endast för något som du gjorde för t.ex 10år sedan och inte för hur du agerar idag?

Citat:
Citera
2025-09-29, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandguld
Kan du inte skilja på ”de” och ”dem” så skriv ”dom”.

Jag kan skriva ” din mamma ” är det bättre kanske ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in