• 1
  • 2
2019-02-19, 21:01
Medlem
Hej. Om jag spelar för 1000kr och t.ex plockar ut 5000kr på folkeautomaten. Tror ni skatteverket bryr sig om den lilla vinsten? Antar att det är skatt nu på folkeautomaten.

Hur stränga är dom?
Citera
2019-02-19, 21:09
Medlem
johanjosefssons avatar
Gör det inte. Folkeautomaten kommer grisa sig och inte betala ut några pengar, tills du tappat tålamodet och spelat bort allt. Det är kriminella du sätter in pengar hos!
Citera
2019-02-19, 21:19
Medlem
butofcourses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillidutt1
Hej. Om jag spelar för 1000kr och t.ex plockar ut 5000kr på folkeautomaten. Tror ni skatteverket bryr sig om den lilla vinsten? Antar att det är skatt nu på folkeautomaten.

Hur stränga är dom?

Kan du spela med kronor? Står det på svenska på hemsidan? Befinner de sig inom EES?
Alltså, riktar de sig till svenska spelare på något sätt så är det skatt, annars inte om de befinner sig inom EES.
För nu antar jag att de saknar svensk licens?
Citera
2019-02-19, 21:23
Medlem
Okej jag skiter i dom då. Och vänder mig till comeon eller Hajper!
Citera
2019-02-19, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butofcourse
Kan du spela med kronor? Står det på svenska på hemsidan? Befinner de sig inom EES?
Alltså, riktar de sig till svenska spelare på något sätt så är det skatt, annars inte om de befinner sig inom EES.
För nu antar jag att de saknar svensk licens?

står på norska. Och norska kronor
Citera
2019-05-04, 08:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fillidutt1
Okej jag skiter i dom då. Och vänder mig till comeon eller Hajper!
Det är lugnt att använda folkeautomaten. Ingen skatt.. Sen att dom är kriminella det är alla bolag inom dessa kretsar mitt råd är att inte spela
Citera
2019-05-09, 12:06
Medlem
Absolut ingen sida ja rekommenderar. Dom låter en sätta in massa, men när du vinner, stänger dom av kontot, och tjatar om pass och personbevis etc, även att dom fått allt hänvisar dom till sitt säkerhets team, har hållt på med dom 3 veckor, dom öppnar inte mitt konto. Skrivit mängder med olika personer i deras chatt och säkert 10 tals mail med olika, kriminella och deras metod är att krångla tills man ger upp. Sätt inte in pengar här. Kör med svensk licencerade istället.
Citera
2019-05-16, 09:17
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brutalast
Absolut ingen sida ja rekommenderar. Dom låter en sätta in massa, men när du vinner, stänger dom av kontot, och tjatar om pass och personbevis etc, även att dom fått allt hänvisar dom till sitt säkerhets team, har hållt på med dom 3 veckor, dom öppnar inte mitt konto. Skrivit mängder med olika personer i deras chatt och säkert 10 tals mail med olika, kriminella och deras metod är att krångla tills man ger upp. Sätt inte in pengar här. Kör med svensk licencerade istället.

Sådär är det ju med alla bolag. Alltid jävligt smidigt att sätta in pengar, men när det är dags för uttag börjar krånglet. Då är det precis som du säger en massa jävla dokument och skit som ska in och alltid lyckas dom luska reda på att man är självavstängd på något av deras systerbolag så att man kan glömma att få igenom uttaget. Sen ligger uttagen alltid väntande i någon dag så att man ska lockas att avbryta skiten. Har själv just nu ett väntande uttag på 35k som jag bara väntar på ska bli nekat på något sätt.
Citera
2019-07-16, 18:57
Medlem
Till alla bettare där ute-Är norska folkeautomaten.com en grön spelsida för svenskar?

Med grön syftas med; är den gångbar att använda sig av? Vidare undras; tar de extra skatter eller avgifter om jag enbart sätter in och tar ut via Trustly direktöverföring via bankkontot? D.v.s enbart Trustlymetoden och ingenting annat? Någon med erfarenhet från denna norska sida? Den har ju ingen svensk spellicens kan även tilläggas. Tråkigt om man saknar erfarenhet, nyttjar den för att sedan riskera skatteavgifter och liknande. Du som är kunnig får gärna dela med dig av hur det fungerar för mig som svensk kund gällande nyttjande av denna sida. Notera även att det inte går att betta med svensk valuta, står att det bara går att lägga spel i norsk valuta eller euro. Tack på förhand för svar!
Senast redigerad av Frestadius 2019-07-16 kl. 19:01.
Citera
2019-07-16, 19:32
Bannlyst
Om du ska spela använd en sida med svensk licens. I övrigt är det precis som vilken sida som helst, inga extra skatter/avgifter. Två fria uttag per månad därefter en avgift på 5$ för varje uttag.. En riktig skit sida

Är du spärrad på spelpaus eller varför vill du inte spela bort dina pengar på en svensk sida med licens??
Citera
2019-07-16, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldMeH
Om du ska spela använd en sida med svensk licens. I övrigt är det precis som vilken sida som helst, inga extra skatter/avgifter. Två fria uttag per månad därefter en avgift på 5$ för varje uttag.. En riktig skit sida

Är du spärrad på spelpaus eller varför vill du inte spela bort dina pengar på en svensk sida med licens??

Ofrivilligt spärrad. Tryckte en vecka i början av året. Vad noteras i efterhand? Ett års självavstängning. Gick inte ens att föra dialog överhuvudtaget med inspektionens kundtjänst ang. vad som hade skett fel gällande tidsperiod.

Om vi återgår till norska folkeautomaten.com; Hur vet du att det enbart är två fria uttag per månad? Såg också att det drogs av mer än det man satt in? Är det för att norska växeln är högre helt enkelt? Hur mycket tappar vi där som svenskar när vi tvingas köra med norska kronor? Är det mycket i skillnad vi går miste om då norska kronan verkar vara starkare?
Senast redigerad av Frestadius 2019-07-16 kl. 19:39.
Citera
2019-07-16, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frestadius
Ofrivilligt spärrad. Tryckte en vecka i början av året. Vad noteras i efterhand? Ett års självavstängning. Gick inte ens att föra dialog överhuvudtaget med vad som hade skett fel gällande tidsperiod.

Hur vet du att det enbart är två fria uttag per månad? Såg också att det drogs av mer än det man satt in? Är det för att norska växeln är högre helt enkelt? Hur mycket tappar vi där som svenskar när vi tvingas köra med norska kronor?
Avråder starkt att spela på en sidan utan licens du är körd om du vinner stort. Jag har använt sidan innan om jag ej minns fel, använde euro då.. Sätter du in 1000kr blir det ju inte 1000 norska.. Men summan är ändå detsamma i slutändan om du förstår. Gör du ett uttag blir det i norska omvandlat till svenska sedan alltså lite högre än vad du begärt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in