2020-04-11, 10:54
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boilaggagg
Två fel gör inte ett rätt. Madeira ligger 95 mil utanför Lissabon och Azorerna runt 150mil. Frågor på det?

Jag blev också förvirrad, men Madeira ligger en bra bit söder om Lissabon medan Azorerna är rakt utanför på samma breddgrad. Därför klurade jag på att om de avsett Madeira hade de sannolikt nämnt just att det är beläget söder om Portugal. Poängen med att nämna Lissabon var ju troligen för att precisera breddgraden. Madeira ligger ju inte heller precis utanför.

Men visst, frågan hade kanske flera svar, jag minns inte hur den ställdes. Jag tänkte att han menade "i höjd med Lissabon". Sen har Azorerna också mer karaktär av ögrupp än Madeira.
Citera
2020-04-12, 09:24
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Men visst, frågan hade kanske flera svar, jag minns inte hur den ställdes. Jag tänkte att han menade "i höjd med Lissabon". Sen har Azorerna också mer karaktär av ögrupp än Madeira.

Precis, i höjd med Lissabon eller väster om Lissabon hade varit en korrekt och bra formulering.

Fan, om någon från Alla mot alla-radaktionen är inne och läser här lär de väl tro att vi är värsta autisterna som ältar en frågeformulering fram och tillbaka.
Senast redigerad av Limma skinkbit 2020-04-12 kl. 09:27.
Citera
2020-04-13, 02:01
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Kul program, sträck-kollat en hel del.

Men vad i helvete är det med namnet?
Man startar ett helt nytt program, och kan döpa det till precis vad som helst, förutom kanske Sieg Heil, och de väljer Alla Mot Alla. För en lag-tävling... Redan där brister det, alltså i säsong 1. Lagtävlingar är inte alla mot alla per definition. Men visst, alla lag möter alla lag. Vill man tro. Men nu i säsong 2 (kanske var i s1 också men minns inte) så är det inte ens alla lag mot alla lag utan gruppspel där många lag aldrig möter många andra lag.

Hur jävla svårt ska det vara att inte feldöpa något redan i steg 1, och inte totalfeldöpa det om man tänker hela 2 steg framåt.
Citera
2020-04-13, 03:02
Medlem
TuffRobbans avatar
Lite off-topic kanske fast jag älskar Filip och Fredrik podden därför att de vårdar språket och innebär en fantastisk övning för mig. Slutade att lyssna på dem då de gick över till engelska fast har nyss hittat i arkivet att de diskuterar på svenska igen.
Kan jag be att få fråga om någon vet vilket år de gick tillbaka till svenskan?
Citera
2020-04-13, 16:41
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffRobban
Lite off-topic kanske fast jag älskar Filip och Fredrik podden därför att de vårdar språket och innebär en fantastisk övning för mig. Slutade att lyssna på dem då de gick över till engelska fast har nyss hittat i arkivet att de diskuterar på svenska igen.

Minns inte exakt men ungefär 2 år sedan.
Citera
2020-04-13, 22:57
Medlem
Citat:

Det är minst tre år sedan. Nånstans i skarven 16/17 skulle jag säga.
Citera
2020-04-14, 08:38
Medlem
Loerthas avatar
Citat:

Det är avsnitt 327 och det heter "tillbaka på svenska" om det hjälper.
Citera
2020-04-14, 10:33
Medlem
TuffRobbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Minns inte exakt men ungefär 2 år sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av Golfarn87
Det är minst tre år sedan. Nånstans i skarven 16/17 skulle jag säga.

Citat:
Ursprungligen postat av Loertha
Det är avsnitt 327 och det heter "tillbaka på svenska" om det hjälper.

Härligt! Tack så mycket alla.
Citera
2020-04-14, 18:40
Medlem
bill claytons avatar
Ikväll är det åter dags för Erik Haag att briljera.

Den mannens höga allmänbildning är nästan lite läskig.
Citera
2020-04-14, 23:10
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Ikväll är det åter dags för Erik Haag att briljera.

Den mannens höga allmänbildning är nästan lite läskig.
Japp Erik Haag är riktigt vass. Det känns som att han kan gå på halvfart och ändå vinna matcherna ganska enkelt.

Ännu ett rejält faktafel av F&F ikväll var ju att mentometerknappen skulle ha slagit igenom i Parlamentet. Sådana hade ju använts i en mängd program långt innan dess. Möjligen var det så att det var i Parlamentet som de obildade F&F själva blev bekanta med konceptet första gången. De fick ju förtydliga och nästan ändra frågan när Erik drog ner brallorna på dem angående att mentometerknapp var det som användes men att det inte var i Parlamentet som den slog igenom.

Coolt också när Erik gick in och rättade Fredrik när han betonade Romani helt fel när han ställde en fråga angående minoritetsspråk i Sverige.
Citera
2020-04-14, 23:16
Medlem
XtraXs avatar
V75 är världens största travtävling.
Citera
2020-04-15, 00:14
Medlem
Gavins-Friends avatar
Det finns visst ett språk som heter kinesiska!!! Lackar ur på Filip.

För övrigt klarat varenda sportfråga som någonsin varit med. Inget skryt för hade nog inte haft en chans i övrigt. Men förvånande hur kassa deltagarna är på sport.
Senast redigerad av Gavins-Friend 2020-04-15 kl. 00:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in