Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-09, 00:52
  #1465
Medlem
Gavins-Friends avatar
UP förstör totalt. Jämn match men blir stor skillnad i poäng då Erik (som jag gillar ska tiläggas) briljerade i UP.

Hade blivit oavgjort utan UP väl?
Citera
2020-09-09, 00:58
  #1466
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolaf
Jasså, kan du förklara regelskillanderna?
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/V%C3...%C3%B6r_herrar fotbolls-VM

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/V%C3...B6r_damer_2019
VM i fotboll för damer.

Annars borde de väl ligga under samma kategori? Det gör de inte. Man vinner inte samma pokal osv osv. VM i fotboll=det som startade i Uruguay 1930 och avgörs var fjärde år under jämna år (förutom 1942 och 1946 pga andra världskriget)

Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Nångon annan än jag som tycker
att det var konstigt att Fredrik brast ut i asgarv när Janne bara
omformulerade "Är det samma måne runt hela jorden?" den kluriga idiotfrågan
som Fredrik ställt i "Hur många månar har jorden"

Det var en väldigt talande pinsam tystnad från Cecilia i assisterandet
när Janne gjorde den där Mario leken.
Det är svårt för oss att greppa att någon kan leva i en såndär isolerad kunskapsbubbla
där allt hon kan handlar om kosthållning samt hennes skådiskollegor.

Och hon får mycket riktigt sådana ämnen serverade av F&F för att hon ska kunna plocka
några som helst tröstpoäng.
Varför var det konstigt? Var ju en korkad fundering. Jag skrattade också till lite.
__________________
Senast redigerad av Gavins-Friend 2020-09-09 kl. 01:02.
Citera
2020-09-09, 01:02
  #1467
Medlem
Per var väldigt låg och obekväm. Verkade som dottern fick svara på alla frågor.
Citera
2020-09-09, 18:52
  #1468
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bolaf
Jasså, kan du förklara regelskillanderna?

Ja jag vet inte, antar att det inte är en regel att de ska vara sämre än p12or?
Citera
2020-09-09, 22:30
  #1469
Medlem
geek12s avatar
Vafan, hur kan de ha fel svar i denna frågesport?

En fråga löd vilka som var programledare för melodifestivalen 2014, rätt svar enligt F & F var
Clara Henry, David Lindgren & Hasse Andersson..

Men de programledde ju 2017, 2014 var det Nour El Refai samt Anders Jansson...
Citera
2020-09-10, 00:38
  #1470
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Vafan, hur kan de ha fel svar i denna frågesport?

En fråga löd vilka som var programledare för melodifestivalen 2014, rätt svar enligt F & F var
Clara Henry, David Lindgren & Hasse Andersson..

Men de programledde ju 2017, 2014 var det Nour El Refai samt Anders Jansson...
Var tvungen att googla. Tycker det är alldeles för mycket frågor om det där skiten. Visst jag förstår att det kan höra till allmänbildning då många idioter kollar på skiten men har varit för mycket imo.

Det här får jag dock fram via Wikipedia "År 2017 var Andersson tillsammans med Clara Henry och David Lindgren programledare för melodifestivalen 2017." Även på Clara Henrys sida står det att hon var programledare 2017.

Edit: Spolade fram på programmet nu i hopp om att motbevisa F och F ännu en gång men tji fick jag. Frågan var om 2017 när Fredrik ställde frågan. Stod fel i texten där det stod 2014. Så alltså var frågan och svaret korrekt. Så i detta fall var det inget faktafel, fel på redigeringen.

Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Per var väldigt låg och obekväm. Verkade som dottern fick svara på alla frågor.
Han känns totalt ointresserad. Tom. när det kommer frågor om det han är utbildad till har han noll koll, känns som han inte kan något annat än det han kommer ihåg från när han gick i skolan.
__________________
Senast redigerad av Gavins-Friend 2020-09-10 kl. 00:46.
Citera
2020-09-10, 03:10
  #1471
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Han känns totalt ointresserad. Tom. när det kommer frågor om det han är utbildad till har han noll koll, känns som han inte kan något annat än det han kommer ihåg från när han gick i skolan.
Jo det är som om han börjar bli dement den gode Per. Han är ju dock bara 60 bast så riktigt så tidigt kan det ju inte slå till. Han är bara inte de skarpaste kniven i lådan helt enkelt.

Han tänkte nog vara med här mest för att göra reklam för sig själv och därmed kunna sälja fler viner och kockprylar. Det har nog dock enbart haft omvänd effekt. Ingen kan ju vilja köpa något av denna dåre. Det skulle i så fall vara ett rent stödköp för att man tycker synd om honom.
Citera
2020-09-10, 13:14
  #1472
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Jo det är som om han börjar bli dement den gode Per. Han är ju dock bara 60 bast så riktigt så tidigt kan det ju inte slå till. Han är bara inte de skarpaste kniven i lådan helt enkelt.

Han tänkte nog vara med här mest för att göra reklam för sig själv och därmed kunna sälja fler viner och kockprylar. Det har nog dock enbart haft omvänd effekt. Ingen kan ju vilja köpa något av denna dåre. Det skulle i så fall vara ett rent stödköp för att man tycker synd om honom.

Det kan slå till tidigare än så, vet folk som inte fyllt 50 som drabbats.
Citera
2020-09-10, 22:03
  #1473
Medlem
Steff83s avatar
Intressant match ikväll!
Citera
2020-09-10, 22:33
  #1474
Medlem
Vad är meningen med Super Svario om man ändå inte behöver "nudda" texterna?
Citera
2020-09-10, 22:38
  #1475
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Vad är meningen med Super Svario om man ändå inte behöver "nudda" texterna?

Nej, det var ett totalt feltänkt av F&F så den pinsamheten hoppas jag de tar bort till nästa säsong.

Men duktiga lag. Men ämnena är ju så löjligt tillrättalagda mot vilka som tävlar.

Idag har det varit en massa som passar Ranelid. Igår var det en massa som passade Sarah.

Häromdagen var det matfrågor för Morberg men det sket sig ju ändå.
Citera
2020-09-10, 22:55
  #1476
Medlem
nobbenss avatar
Annika Lantz - Gunilla Persson - Carin Götblad, satan vad lika de är till både utseende och sätt - något stirrigt över dem. Vad kan det vara?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback