Citat:
Ursprungligen postat av
kaptensvartpiller
Du drar ju verkligen på stora trumman. När nämnde jag ras eller DNA i det citerade inlägget? Det är dock intressant och inte så lite talande att dina tankar omedelbart flyger dit.
Öhm, vad i hela helv..?
Hela ditt inlägg handlar ju för fasen om DNA, genetik, etniciteter, genetiska ättlingar, folkgrupper.
Att jag skrev "ras" är för att ordet använts flitigt av folk med åsikter likt dina förr. Men jag skippar det gärna, det vore nog bara trevligt. Jag skiter i egentligen i vad vi kallar det, välj precis vad du vill så använder vi det istället?
Citat:
Och ja, det är korrekt uppfattat att det i framtiden (om globalister får bestämma) bara kommer att existera två folkslag. De som härskar och de som härskas över. Så långt inget nytt och ingenting alls som går stick i stäv med det Kalergi-planen.
Det hoppas jag verkligen inte. Varför i hela fridens namn tror du att skulle jag hoppas på det? Jag är genuint nyfiken på att höra hur du tänker där.
Jag försöker bara förklara för dig varför jag tycker att du borde inse att din utopi snarare passar det förra årtusendet. Jag säger att ditt mål är helt meningslöst även om vi skulle offra allt för att förverkliga det.
Jag skulle vilja likna din dröm med någon som vill investera hela familjens livsbesparingar i aktier på zeppelinare. Alltså, förutom att jag vettefan i hur du kan se någonting gynnsamt i det eller hur du kan tro att vettigt folk kommer att flyga i den frivilligt så kan du väl åtminstone inse att det dyker upp effektivare fordon?
Det är en observation man bör ha gjort oavsett om man tycker att fordon är bra eller dåligt. Byt ut mot vapen, kastanjer, sjukdomar eller vad fasen som helst