Citat:

Ursprungligen postat av 
Niprone

Hej!
Funderat ett tag på att byta bank men aldrig riktigt tagit tag i det. Har swedbank för tillfället och har en del sparat i fonder där. Tycker det är rätt skönt att ha allt samlat.
Jag är spontant sugen på att byta till Nordea, tycker de verkar satsa en del på det digitala med bland annat google pay och sen lägst courtage i Sverige(om jag inte har fel?). Sen dessutom verkar det som att om man är förmånskund hos Nordea så får man dessutom deras kreditkort Nordea guld.
Båda bankerna stänger ju ner sina kontor så ser inget mervärde med Swedbank då de inte tar åt sig av det digitala heller. Swedbank vägrar sänka courtage eller ta sig an tjänster som Google pay osv.
Någon som har Nordea, vad tycker ni? Är ni nöjda? Eller rekommenderar någon annan något annat? Tacksam för alla svar!

Jag har Nordea, men ser inte varför dom skulle vara bättre än någon annan bank. Jag kör mina köp via SEBs Eurobonus-Mastercard samt ett Amex för ännu mer Eurobonus. Bolånet har jag hos SBAB och fonderna hos Avanza.
Mitt råd är att strunta i att byta bank, det är bara slöseri med tid utan att göra någon större skillnad. Visst, är du ute efter Google Pay kan du ju starta ett konto hos Nordea. Men är det verkligen så viktigt att du orkar öppna ett konto för endast den funktionen?