Hej!
Detta blir mitt första inlägg här.
Jag är så otroligt rädd så vill gärna veta om nån varit med om samma sak..
Jag har sedan ett år tillbaka haft väldigt ont efter att jag bajsat, i analen då. Jag sökte hjälp i augusti-juli, gjorde undersökning och det visade sej att jag hade två jätte små hemorojder och en analfissur, och det är alltså sprickan som orsakar smärtan efter toabesöken.
Jag fick testa en sheriproct i ca 8veckor först. Sen vart det återbesök, ingen förbättring. Då fick jag samma salva utskrivet och en till salva ”Rectogesic”, som jag skulle ta 8veckor, ena i 8 veckor och den andra 8 veckor till. Jag fick även nå fiber-pulver som jag skulle dricka varje dag, så att avföringen skulle bli lös.
Skulle det inte bli nån förbättring så skulle det bli operation..vilket det kommer bli nu eftersom att jag fortfarande har ont..
Mina hemorojder är även fortfarande kvar, men dem är inga problem, dom är bara där. Men går det att ta bort dom samtidigt som man gör operationen för analfissuren?
Så nu undrar jag om nån har gjort en sån här operation? Man ska alltså skära bort sprickan så att det blir jämnt(om jag förstod rätt).
Hur gick det till? Blev man nedsövd? Får man ha med nån person som är där under operationen?
Och om man inte blir nedsövd, får man ha kvar sina piercingar?
Kunde ni gå efteråt? Kunde ni bajsa normalt? Fick ni stygn som sedan skulle tas bort?
Jag är otroligt rädd så att jag drar mej för att ringa och boka en tid..
Är rädd att bli nedsövd..och att inte få ha min pojkvän där under operationen, och att det bara kommer vara manliga läkare/sköterskor, och att de kanske gör nåt mot mej eller skrattar åt mej..

Gjorde väldigt ont bara vid undersökningen när dom stoppade in den där gigantiska mikroskopet. Och läkaren var inte så försiktig, han var väldigt snabb även fast jag sa till att va försiktig😂😭
Sen har jag även läst på andra forum att de har fått botox där, och att de får fylla på då och då. Nån som gjort det? Kan man kräva det istället?
Snälla, är det nån som varit med om detta? Mildra min ångest nån, måste söka vård men är för rädd