Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-02-18, 03:08
  #1
Medlem
Jag sitter nuvarande på en 4 år gammal gaming laptop och tyvärr så har den börjat ha problem med att hänga med i de spel som släpps idag och som många av mina vänner som jag spelar med idag spelar, uppgraderbara torn som de har haha.

Jag fyller 30 om ett par veckor och tänkte att jag ska ta och unna mig själv en födelsedagspresent åt mig själv och ta ut en ordentlig summa och köpa mig en ny gaming laptop (jag är sällan hemma, så laptop är vad jag får gå på).

Jag har gjort lite research, men då jag saknar en del "förkunskaper" vad alla dessa siffror betyder rent konkret i ren "bang for your buck"?

Jag har kollat på en som har ett RTX2080 grafikkort i sig ex, men hur mycket ren "gaming kraft tappar jag om jag får ner till ett RTX2070?
Jag skulle spara nästan 6000 spänn på det köpet liksom, men jag vill ha en riktig" skrytmaskin" den här gången haha så om det blir några större skillnader rent konkret så kanske det är värt 6000 extra.. (har hört att RTX2080 bara är värt det om man ska spela i 4k och då behöver man ju även en skärm som klarar det, vilket den jag kollat på inte verkar klara och det går upp lite onödigt högt i pris när jag tittat på laptops med skärm av den kvalitén)

Har också hört att tillochmed 1080 fortfarande kan har en del krut kvar i sig för dagens trippel A titlar, jag kan verkligen inte ett skit om hårdvara, och är helt vilsen vad jag ska gå efter...

Skrytmaskin med ca 30.000 I budget..
Tips vad jag ska kolla efter?
Citera
2019-02-18, 07:16
  #2
Medlem
clipstirlings avatar
https://www.inet.se/produkt/1963312/...b-hdd-rtx-2080

Det mest tragiska? Du kan få en rigg där alla delar är överlägset bättre inkl ett 2080TI som är 40% bättre än ett 2080 om du går över till stationär (kostar dessutom 8k mindre).

Gaminglaptops är som att kasta pengar i sjön för en spelupplevelse som är subpar.
Citera
2019-02-18, 07:39
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clipstirling
https://www.inet.se/produkt/1963312/...b-hdd-rtx-2080

Det mest tragiska? Du kan få en rigg där alla delar är överlägset bättre inkl ett 2080TI som är 40% bättre än ett 2080 om du går över till stationär (kostar dessutom 8k mindre).

Gaminglaptops är som att kasta pengar i sjön för en spelupplevelse som är subpar.

Så är det, men som sagt: Jag är typ aldrig hemma, det blir bara någon strödag här och där så en stationär skulle stå oanvänd mer eller mindre hela tiden.. Den bärbara kan följa med så..
Citera
2019-03-05, 19:10
  #4
Medlem
Det är ju ändå grymt hur pass bra de bärbara faktiskt har blivit och det är dessutom en frihet att inte behöva sitta vid burken.

Har du tänkt spela i 4k? Eller vill du framtidssäkra? Personligen hade ja kört på ett 2070 och kommer förmodligen överge den stationära så småningom. Sitta var jag vill och gama
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback