2019-02-14, 16:15
Medlem
Låt oss säga att jag har 100 000 kr undanlagt och vill flytta till ett billigt land där jag kan ta det lugnt och leva som minimalist under 3-6 månader. Bo billigt och äta billigt, kanske knega lite.

Vart hade ni rekommenderat? Asien? Afrika? Sydamerika?

Det bör helst vara varmt. Helst ett lugnt område, så inte en massa turism med barer överallt.

Funderar lite just nu, behöver ett lugn efter en tid med massa jobb och stress, och vill bara ha mig själv att ro om.

Ska flytta om några veckor till en ny stad i ett år, men det kommer vara en hel del att göra där. Sedan när det är klart vill jag nog åka bort en stund.

Är under 30.

Mvh
Citera
2019-02-14, 16:22
Medlem
koskesh.polos avatar
Jag hade personligen valt Vietnam, Kina, Turkiet, Uzbekistan eller Kuba.
Billiga och varma.
Kan säkert finnas lågbefolkade städer i de länderna.
Senast redigerad av koskesh.polo 2019-02-14 kl. 16:32.
Citera
2019-02-14, 17:19
Medlem
Laos lär vara både billigt, lugnt och tryggt.
Citera
2019-02-14, 17:31
Medlem
Asien.
Citera
2019-02-14, 17:33
Medlem
Indien, Filippinerna eller Vietnam hade jag valt.
Citera
2019-02-14, 17:55
Medlem
sebastian66s avatar
Lätt Phillipinerna.
Trevligt folk vänliga talar 86% engelska
Billigt med det mesta utan elektronik.
Boende mat transporter hamnar kanske på 7000 svenska per månad då lever du bra.
Lirar du på hostel så blir det ännu billihare
Citera
2019-02-14, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverringar
Låt oss säga att jag har 100 000 kr undanlagt och vill flytta till ett billigt land där jag kan ta det lugnt och leva som minimalist under 3-6 månader. Bo billigt och äta billigt, kanske knega lite.

Det bör helst vara varmt. Helst ett lugnt område, så inte en massa turism med barer överallt.

Funderar lite just nu, behöver ett lugn efter en tid med massa jobb och stress, och vill bara ha mig själv att ro om.

Ska flytta om några veckor till en ny stad i ett år, men det kommer vara en hel del att göra där. Sedan när det är klart vill jag nog åka bort en stund.

Är under 30.

Mvh

Finns hur många bra ställen som helst.
Varför inte rese lite och se olika ställen?

Guatemala i fjällen om du inte har problem med folk från Californien.
Belize om du gillar tropiska öar. Sjukt fint.
Sen om du vill göra något roligt - åk en månad med guide genom Amazonas, f.ex från Manaus. Det lär du aldrig kunna göra sen.
Afrika är också galet fint. T.ex softa på en strand i Mosambique och dyka om du gillar det - galet billigt och inga restriktioner som andra ställen.
Botswana har galet fin natur - t.ex Okawanga. 2 veckor i bushen gör bra. Namibien också om du gillar öken.
Alla dom länderna kan du åka till från Sydafrika och turismen är inte galen som i Asien.
Senast redigerad av DenAndraGrannen 2019-02-14 kl. 21:17.
Citera
2019-02-14, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koskesh.polo
Jag hade personligen valt Vietnam, Kina, Turkiet, Uzbekistan eller Kuba.
Billiga och varma.
Kan säkert finnas lågbefolkade städer i de länderna.

Uzbekistan? Är ju inte jättevarmt och skulle inte rekommendera att flytta dit.

Sen vill jag säga att 100 k för 6 månader är riktigt mycket pengar. Mitt tips är Indonesien, inte Bali eller Java, utan kanske Sulawesi. Funderar själv på att göra något liknande.
Citera
2019-02-14, 21:18
Medlem
koskesh.polos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billyspaj
Uzbekistan? Är ju inte jättevarmt och skulle inte rekommendera att flytta dit.

Sen vill jag säga att 100 k för 6 månader är riktigt mycket pengar. Mitt tips är Indonesien, inte Bali eller Java, utan kanske Sulawesi. Funderar själv på att göra något liknande.
10-15 grader på dagarna just nu, på sommaren blir det 40+.
Citera
2019-02-14, 22:45
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverringar

Är under 30.

Mvh

Kambodja är det självklara valet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in