Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-02-13, 01:36
  #1
Medlem
Hej på er!

En kompis till mig ska till skidorten Val D’isere i Frankrike, men är under 18 år (han är 17, så det är ingen 12-åring vi snackar om). Hur ser möjligheterna ut att komma in på nattklubbar, after ski osv?
Har någon erfarenhet av detta? Är resan förgäves?
Och om detta är fallet, hur ska man lösa detta? Fakeleg?

Tacksam för svar!
__________________
Senast redigerad av Thedude231 2019-02-13 kl. 01:40.
Citera
2019-02-13, 01:41
  #2
Medlem
Flugzeugs avatar
Var där med min gymnasiesskola när jag var under 18 och kom in på en del ställen men inte alla. Fakeleg verkade funka bra där nere för folk jag kände. Av någon konstig anledning leggade de inte på båten till Tyskland så alkohol hade man ju ändå – mest festade vi på rummen där vi bodde.
Citera
2019-02-13, 10:42
  #3
Medlem
Ser han äldre ut?

Har åkt en del skidor i Frankrike och jag tror att afterski är inga problem för er. Var själv på det när jag var 17.
När det kommer till nattklubbarna kan det nog bli svårare. Kom inte in själv när jag var 17 och kan tänka mig att det blir så i din kompis fall med.
Men man kan ju alltid försöka.

Fakeleg skulle jag själv aldrig använda då det är olagligt och så jävla roligt är det inte på krogen så att det skulle vara värt att åka dit för det.
Citera
2019-02-13, 14:43
  #4
Medlem
lakupipus avatar
Var minderårig under en skidresa till en annan välrenommerad skidort i Frankrike, besökte ortens alla klubbar och barer som 16 åring. Inga konstigheter. Kom inte dit för onykter, bete dig och var trevlig så skall det inte vara några problem.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3019310

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback