• 1
  • 2
2006-02-23, 19:26
Medlem
jonas_d_s avatar
http://www.aftonbladet.se/vss/resor/...200754,00.html

Fan satt och läste detta blir nog aldrig mer att äta fiskpinnar.

"Maria rensar fisken ren från mask och dåliga kantbitar.
– Av det gör vi sedan fiskpinnar, berättar hon och tillägger att hon lärt sig att bara äta hela fiskbitar och inget som är malet.
Citera
2006-02-23, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonas_d_
http://www.aftonbladet.se/vss/resor/...200754,00.html

Fan satt och läste detta blir nog aldrig mer att äta fiskpinnar.

– Av det gör vi sedan fiskpinnar, berättar hon och tillägger att hon lärt sig att bara äta hela fiskbitar och inget som är malet.
Det intressanta är att du inte tyckte att det var äckligt med fickpinnar, innan du visste att de inehöll maskar, inte sant?

Dessutom är det ju inte särskilt äckligt, sålänge fiskpinnarna inte inehåller smuts och bakterier.

Kanske de borde kallas maskpinnar istället, fast det skulle kanske inte sälja så bra
Citera
2006-02-23, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Det intressanta är att du inte tyckte att det var äckligt med fickpinnar, innan du visste att de inehöll maskar, inte sant?

Dessutom är det ju inte särskilt äckligt, sålänge fiskpinnarna inte inehåller smuts och bakterier.

Kanske de borde kallas maskpinnar istället, fast det skulle kanske inte sälja så bra

Fiskpinnarna har ju inte mask eftersom det rensas bort. Alltså kan man äta det, helt maskfritt.
Citera
2006-02-23, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fransk Räv
Fiskpinnarna har ju inte mask eftersom det rensas bort. Alltså kan man äta det, helt maskfritt.
Jag tolkade det som att man gjorde fiskpinnar av resterna, maskarna och det.

Av det gör vi sedan fiskpinnar, berättar hon och tillägger att hon lärt sig att bara äta hela fiskbitar och inget som är malet.
Citera
2006-02-23, 19:42
Medlem
Daddy Dajmkryzzs avatar
Och vad är det för fel med att käka restprodukter?
Citera
2006-02-23, 19:47
Medlem
Citat:
Jag tolkade det som att man gjorde fiskpinnar av resterna, maskarna och det.

Av det gör vi sedan fiskpinnar, berättar hon och tillägger att hon lärt sig att bara äta hela fiskbitar och inget som är malet.

Ahh! Så kan du ju vara ja, men det låter ju otroligt konstigt och ohälsosamt.
Citera
2006-02-23, 19:56
Medlem
jonas_d_s avatar
Citat:

Nej men jag har inte sagt käkat fiskpinnar efter jag läst det, men jävligt äckligt med maska i alla fall och även fast dom skulle ta bort dom.

Jag skulle inte vilja käka en korv om halva hade ramlat i en koskit och man bröt bort den delen.
Citera
2006-02-23, 20:01
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Nej men jag har inte sagt käkat fiskpinnar efter jag läst det, men jävligt äckligt med maska i alla fall och även fast dom skulle ta bort dom.

Jag skulle inte vilja käka en korv om halva hade ramlat i en koskit och man bröt bort den delen.
Apropå korv så är ju det köttets motsvarighet till fiskpinnar...
Citera
2006-02-23, 20:03
Medlem
Gakidous avatar
Citat:

Ho ho, du äter korv som innehåller massvis med äckel men vägrar äta fiskpinnar bara för att det kan slinka ned en liten harmlös mask eller två! Jag äter inte heller fiskpinnar men korv är fan snäppet värre på min äcklighetsgradering.
Citera
2006-02-23, 20:04
Medlem
jonas_d_s avatar
Korv var kanske ett dåligt exempel, äter själv nästan inget kött men allt malt är väl bara äckliga saker
Citera
2006-02-23, 20:06
Medlem
Har hört att isterband ska vara något av det jävligaste i matväg pga tillverkningsförfarandet. Fiskpinnar har jag inte ätit på minst 3 år och nu lär jag ju kunna hålla mig en stund till. Äh, man har väl ätit värre skit, men iaf.
Citera
2006-02-23, 20:11
Medlem
Claes!s avatar
Jag förstår inte vad den förskräckliga nyheten är? I urminnes tider har man ju alltid fått höra att fiskpinnar innehåller restprodukter, med eller utan mask!

Ät eller låt bli
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in