2019-02-11, 20:54
Medlem
santacls avatar
Trailer - https://www.youtube.com/watch?v=pFwvSj8cdS8

Imdb - https://www.imdb.com/title/tt5056196/

http://collider.com/catch-22-trailer-hulu/

Hulu has released the first Catch-22 trailer for the upcoming limited series adaptation of Joseph Heller’s seminal novel. The six-episode series hails from director and executive producer George Clooney, who also has a supporting role in the cast (he originally took a lead role, but recast himself with Kyle Chandler so he had more time to focus on directing the episodes). Girls alum Christopher Abbott stars as Yossarian, a U.S. Air Force bombardier in World War II who is furious not only at the enemy who continues trying to kill him, but also at his own army which regularly puts him in harm’s way.

The playful, farcical tone on display in this trailer brings to mind some of Clooney’s work with the Coen Brothers, including the underrated Burn After Reading. Visually it’s striking (The American cinematographer Martin Ruhe is behind the camera), and the performances appear to be exactly on point. Clooney is coming off the underwhelming feature Suburbicon, so hopefully this is a nice rebound for him as a filmmaker.

The series stars Hugh Laurie (Major de Coverley), Giancarlo Giannini (Marcello), Daniel David Stewart (Milo), Rafi Gavron(Aarfy), Austin Stowell (Nately), Graham Patrick Martin (Orr), Gerran Howell (Kid Sampson), Jon Rudnitsky (McWatt), Kevin J. O’Connor (Korn), Pico Alexander(Clevinger), Tessa Ferrer (Nurse Duckett), Lewis Pullman (Major Major), Josh Bold(Dunbar), Jay Paulson (Chaplain) and Julie Ann Emery (Marion).

All six episodes of Catch-22 will debut on Hulu on May 17th.
Citera
2019-04-24, 17:36
Medlem
santacls avatar
https://www.youtube.com/watch?v=JARn16yojbQ

Catch-22 Trailer (Official) • A Hulu Original
Citera
2019-05-17, 10:25
Medlem
DragonOnWall8s avatar
6 st avsnitt lanserade nu.
Citera
2019-05-17, 12:04
Medlem
DragonOnWall8s avatar
kollade ett avsnitt, skitbra och roligt!
Citera
2019-05-18, 23:59
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
kollade ett avsnitt, skitbra och roligt!

Samma här, kvaliteten på serien är verkligen hög. Känns som en film, inte en serie.

Sergent major, major, major kommer få det jobbigt i framtiden....

Avsnitt ett summeras = That's some catch that catch 22
Senast redigerad av santacl 2019-05-19 kl. 00:15.
Citera
2019-05-19, 11:56
Medlem
RiceNChickens avatar
Haha, när han flyttar linjen och hela Bologna-farsen kulminerar.

Citera
2019-05-19, 23:38
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiceNChicken
Haha, när han flyttar linjen och hela Bologna-farsen kulminerar.

Citera
2019-05-20, 00:20
Medlem
RiceNChickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl

Rätt okej serie. Trodde det skulle vara mer humor och det blev ändå rätt mycket begravningsstämning ett par gånger. Men lika mycket skratt ändå.

Men den där plan&bryggscenen. Så jävla mörk och blev helt paff när det skedde även om man hade det på känn. Men spolade tillbaks och garvade ett par gånger direkt efter...

Han som fick pris i slutet tillsammans med Yoyo var väl samma irriterande snubbe som i sjukhustältet?

Gillade blandningen av humor och mörker, tex handjobscenen... blev lite wtf-moment där.

Sköna karaktärer överlag. Gillade Clooney och Chandler. Och huvudpersonen också då.
Senast redigerad av RiceNChicken 2019-05-20 kl. 00:28.
Citera
2019-05-31, 00:46
Medlem
KitabAlAzifs avatar
Det var ju synd att skådisen de valde för att spela Major Major inte var lik Henry Fonda. Hade varit kul.
Citera
2019-05-31, 14:29
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KitabAlAzif
Det var ju synd att skådisen de valde för att spela Major Major inte var lik Henry Fonda. Hade varit kul.
Nja, jag vet inte om det hade varit så kul faktiskt.
Det hade varit mycket roligare om Robert Gustafsson hade varit med, och fått göra sin sketch där han dricker Klorin och blir hes.
Citera
2019-05-31, 19:55
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiceNChicken

Han som fick pris i slutet tillsammans med Yoyo var väl samma irriterande snubbe som i sjukhustältet?

Sköna karaktärer överlag. Gillade Clooney och Chandler. Och huvudpersonen också då.

Ja och om jag inte minns fel stod han o snackade hela tiden i den scenen också.
Citera
2019-05-31, 20:00
Medlem
carminaburanas avatar
Jag älskade boken när jag läste den för 25 år sen, en av få böcker jag skrattade högt åt. Filmen gillade jag med så jag ser fram emot detta!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in