2019-05-31, 21:09
Medlem
KitabAlAzifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Nja, jag vet inte om det hade varit så kul faktiskt.
Det hade varit mycket roligare om Robert Gustafsson hade varit med, och fått göra sin sketch där han dricker Klorin och blir hes.

Jag brukar vanligtvis gilla det du skriver, och håller med i mycket, ändå. Det här var väl, hursomhelst, inte en av dina mest briljanta stunder, det tål väl att sägas. Vad fan har RG med det här att göra?

Ja, just det, en annan sak. Du kanske skulle ta och läsa boken det baseras på?
Citera
2019-06-03, 16:45
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
6 st avsnitt lanserade nu.

Såg du klart ? Var riktigt bra "miniserie"
Citera
2019-06-04, 19:55
Medlem
Märkligt att HBO Nordic inte har tagit in denna...
Citera
2019-06-04, 20:00
Medlem
Såg att den fick dålig kritik. Jag skulle säga att det beror vad ambitionsnivån var. Made for streaming bli väl inte precis bättre med tiden.
Jag tyckte den var ok. Ja, boken var bättre. Filmen minns jag inte vad jag tyckte.
Citera
2019-06-05, 08:14
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Såg att den fick dålig kritik. Jag skulle säga att det beror vad ambitionsnivån var. Made for streaming bli väl inte precis bättre med tiden.
Jag tyckte den var ok. Ja, boken var bättre. Filmen minns jag inte vad jag tyckte.

Var ingen top-top serie men klart sevärd, om inte för Kyle Chandler, Hugh Laurie samt Christopher Abbott. Att det bara är 6 avsnitt borde inte skrämma iväg folk, avsnitten är också bara ca 45 minuter styck så det går lätt att beta av.
Citera
2019-06-14, 15:22
Medlem
Vissa viktiga saker saknar jag i serien, främst då McWatt flyger in i bergväggen, skall vara med ett bombplan och även doktor Daneeka inte hoppar ut planen och därför blir dödsförklarad fast han står på marken.

Indianen saknar jag med, och att det inte förekommer någon scen från sjukan där de läser alla brev och undertecknar med falska namn.

Underbar bok som sagt. Gillar beskrivningen av Sverige
Citera
2019-06-14, 15:30
Medlem
Novus4212s avatar
Den var sevärd med sina stunder men inte mycket mer.
Citera
2023-04-20, 19:32
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Ligger ju ute på svtplay sedan en tid tillbaka, om någon missat.

Klart bra serie. Riktig rolig, med många moment-22.

Skrattade hårt åt när Sergant Major Major blir befodrad till Major. Och hela historien hur han fått sitt namn.
Och hur Major Major ger order om att ingen får besöka honom, utan måste vänta utanför rummet tills han gått.
Skrattade även hårt åt när läkaren, till Yossarian, förklarade att det är omöjligt(och ett moment-22) att bli frikallad på grund insanity. Vet man om att man är galen, så är man inte det, och att det är en rationell reaktion att bli galen i krig.
Exemplifieras som tydligast på slutet med Yossarian naken och typ likgiltig.

Allt var dock inte komik, utan mycket vad intressant ur historisk synvinkel. Tidseran är väl ungefär när dom allierade tar Italien söderifrån.
Bomba för fred.

Fick mig även att tänka på, om vi i försvarsmakten har några bombflygplan och om det är möjligt att göra värnplikt som "bombare". HAHAHA synd att man är så gammal numera.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in