2019-02-11, 20:08
Medlem
M Nordströms avatar
Varför är zvenne mera rädd för klimatförändringar än terrorism? Varför överstiger klimatfrågan all sunt förnuft i Sverige?

Citat:
Svenskar mer rädda för "klimatförändringar" än terrorism

http://www.friatider.se/svenskar-mer-r-dda-f-r-klimatf-r-ndringar-n-terrorism
Senast redigerad av M Nordström 2019-02-11 kl. 20:11.
Citera
2019-02-11, 20:12
Medlem
Baserat på vad?
Citera
2019-02-11, 20:17
Medlem
Mia-Rovys avatar
Nu har jag slutat att ta Fria Tider på allvar med tanke på deras ständiga lögner, överdrifter och tveksamma källor. Så jag litar inte per automatik på dem utan att få läsa deras källa på egen hand, men:

Personligen så tror jag att klimatförändringarna bland annat kommer att leda till ökad politisk instabilitet, konflikter och terrorism.

Det nog i alla fall inte kommer att bli lugnare med fler krisdrabbade områden, människor i nöd/desperation/misär eller fattiga.

Den oundvikliga och kommande oljebristen lär ju orsaka en del konflikter med, och det ligger väl också klimatförändringarna nära.

Kanske fler som tänker så?
Senast redigerad av Mia-Rovy 2019-02-11 kl. 20:24.
Citera
2019-02-11, 20:19
Medlem
Pentagenaristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Varför är zvenne mera rädd för klimatförändringar än terrorism? Varför överstiger klimatfrågan all sunt förnuft i Sverige?

Citat:
Ursprungligen postat av crew009
Baserat på vad?
Om inte annat, så tycker jag det verkar vara en bisarr trend att oja sig mer för "klimaaatet" än terrorism. Naturligtvis är det makten som har sett till att mycket medvetet flytta fokus, det har inte skett av sig självt.
Citera
2019-02-11, 20:24
Medlem
okok1s avatar
SVT har artiklar varje dag på deras hemsida att jorden håller på att gå under, så det är inte så konstigt. Igår skulle städer gå under vatten eller liknande. Idag har jag inte tittat. Men varje gång jag läser på SVT så är det domedagsartiklar rörande klimatet.
Citera
2019-02-11, 20:28
Medlem
Klimatförändringarna är en realitet och kommer drabba alla, terrorism är något som eventuellt kan drabba några få.

Svennebanan har mycket större anledning att oroa sig för klimatet än för terrorism.
Citera
2019-02-11, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byrikaberta
Klimatförändringarna är en realitet och kommer drabba alla
Det är den föreställning som pumpas ut i propagandan. Många är dock skeptiskt inställda till om klimatet verkligen förändras på något sätt som är farligt för mänskligheten.
Citera
2019-02-11, 20:37
Medlem
För egen del är jag inte rädd för klimatförändringarna , ej heller för terrorism .
Terrorism är en form av mänsklig ondska , den vet jag inte hur man skall bemöta .
Terrorismen har väl alltid funnits. Vem minns inte ockupationen av den Västtyska ambassaden utförd av Bader Meinhof gänget ? Man kan hitta hur mycket som man vill i historieböcker.

Klimatförändringarna är av naturvetenskaplig natur , där vet vi i huvudsak vad som kan göras .
Att en del inte vill se detta är beklagligt . Deras inflytande i frågan kommer dock troligtvis att bli helt marginellt därav deras ilska .
Citera
2019-02-11, 20:37
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Den oundvikliga och kommande oljebristen lär ju orsaka en del konflikter med, och det ligger väl också klimatförändringarna nära.

Synd bara att den där kommande oljebristen tvärt emot verkar dröja allt mer. I nuläget finns det fler och större kända oljereserver än någonsin i historien - inte minns efter att USA numera är världens största oljeproducent tack vare att man satsat allt mer på fracking-tekniken.

Visst att oljan kommer ta slut förr eller senare - men det kommer inte ske imorgon. Eller nästa år. Eller om tio år. Eller om 25 år heller.
Citera
2019-02-11, 20:39
Medlem
SektenAnderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström

För att PK eliten har förvridit massans hjärnor.
Citera
2019-02-11, 20:43
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SektenAndersson
För att PK eliten har förvridit massans hjärnor.

Absolut är det så. Vad händer när allting visar sig vara en bluff?
Citera
2019-02-11, 20:46
Medlem
För vi är ena modiga jävlar!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här