2019-02-11, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Det är den föreställning som pumpas ut i propagandan. Många är dock skeptiskt inställda till om klimatet verkligen förändras på något sätt som är farligt för mänskligheten.
Man är skeptisk mest för att man vet att det kommer krävas stora uppoffringar. Bekvämast att säga att man tror det är båg och fortsätta som vanligt.

Det finns inget som är orimligt med klimatförändringarna, det är snarare helt logiskt. Jordens atmosfär är bara en tunn, tunn hinna runt klotet, det är helt rimligt att nåt händer om man tillför såna gigantiska mängder skit i den lilla atmosfär vi har.
Citera
2019-02-11, 20:52
Medlem
pinger99s avatar
Varför vill svenne betala 1 krona mer för sockerrörspåsen på snabbköpet än att ta krafttag mot en befolkningsökning motsvarande ett Västerås om året (majoritet genom invandring)?

Varför pratas det mer om koldioxid än om bakterie-resistens?
Har det något att göra med att det finns förutsättningar för att beskatta folk för det förstnämnda?
Citera
2019-02-11, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byrikaberta
Man är skeptisk mest för att man vet att det kommer krävas stora uppoffringar. Bekvämast att säga att man tror det är båg och fortsätta som vanligt.
Jag har inget emot uppoffringar om så behövs. Det som gör mig skeptisk är att klimatindustrin ger ett ovetenskapligt och allmänt oseriöst intryck. Det verkar vara mycket överdrifter och manipulationer.

Citat:
Det finns inget som är orimligt med klimatförändringarna, det är snarare helt logiskt. Jordens atmosfär är bara en tunn, tunn hinna runt klotet, det är helt rimligt att nåt händer om man tillför såna gigantiska mängder skit i den lilla atmosfär vi har.
Det är ju jämförelsevis lite koldioxid som tillförts om man ser till atmosfären som helhet.
Citera
2019-02-11, 20:54
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Absolut är det så. Vad händer när allting visar sig vara en bluff?

är det för sent.

är vi alla redan för evigt slavar under Apkalopsens Fyra Ryttare;

Soros, Svetsarn, Mästarn å Magdalena.

Hornpers bästa trick, se'n han lura i Mede klassen att han inte finns, är "klimathotet".
Citera
2019-02-11, 20:55
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Klimatförändringarna är en realitet och kommer drabba alla, terrorism är något som eventuellt kan drabba några få.

Svennebanan har mycket större anledning att oroa sig för klimatet än för terrorism.

Intressant. Drabbar det ALLA när jorden går under, eller hur skulle det drabba varenda jävel av jordens 7.5 miljarder?
Citera
2019-02-11, 20:56
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
För egen del är jag inte rädd för klimatförändringarna , ej heller för terrorism .
Terrorism är en form av mänsklig ondska , den vet jag inte hur man skall bemöta .
Terrorismen har väl alltid funnits. Vem minns inte ockupationen av den Västtyska ambassaden utförd av Bader Meinhof gänget ? Man kan hitta hur mycket som man vill i historieböcker.

Klimatförändringarna är av naturvetenskaplig natur , där vet vi i huvudsak vad som kan göras .
Att en del inte vill se detta är beklagligt . Deras inflytande i frågan kommer dock troligtvis att bli helt marginellt därav deras ilska .

Så du menar att vi kan bekämpa klimatförändringar men inte terrorism?
Citera
2019-02-11, 20:57
Avslutad
Klimatförändringarna kommer ju att drabba varenda kotte här i landet - terrorismen enkom väldigt väldigt få. Det må låta cyniskt och kyligt. Dock tror jag att svensken generellt kommer att bli mer rädd för ett eventuellt terroristdåd då det verkligen har hänt ett. De två dåd som drabbat Sverige och Drottninggatan var ju tämligen så misslyckade, om sanningen ska fram - givetvis med all respekt för dem som drabbades. Dock spelar ju (främst det senaste) dådet på Drottninggatan inte i samma division som de som hänt i exempelvis Frankrike, Spanien och England.
Citera
2019-02-11, 20:58
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Varför är zvenne mera rädd för klimatförändringar än terrorism? Varför överstiger klimatfrågan all sunt förnuft i Sverige?
Därför att zvenne får sin världsbild från Aftonbladet, SVT och liknande propagandaorgan, som pumpar ut information som säger att du löper större risk att dö på grund av smältande polarisar än att bli rånbögmördad av Mohammed och hans brushur. Klimathotet är bara en rökridå för att få folk att få bort fokus från arabiseringen av kontinenten.
Citera
2019-02-11, 21:00
Medlem
SoSuKoKu-34-bs avatar
Citat:
Varför är zvenne mera rädd för klimatförändringar än terrorism? Varför överstiger klimatfrågan all sunt förnuft i Sverige?

http://www.friatider.se/svenskar-mer-r-dda-f-r-klimatf-r-ndringar-n-terrorism

Vet inte, hjärntvätten, eller? Tänkte det här var en märklig insändare:
Citat:
Stör kollegorna – för klimatet
Ingen kan ha missat Greta Thunberg och hennes skolstrejk för klimatet. Men även om man vill göra som hon så är det inte alltid så lätt. Om du är på jobbet och inte kan komma loss så kan du ändå göra skillnad. Ta en otyst minut för klimatet klockan tio varje fredag till exempel. Slå i en kastrull eller klinga i en klocka. Se bara till att det låter i en minut och prata sedan om klimathotet med dina arbetskamrater.
FREDAGAR FÖR FRAMTIDEN

Vet inte om det skulle bli accepterat med ett sådant beteende på arbetsplatserna. Jag tror mera på att personen skulle bli avskedad på grund av andra orsaker och ingen av kollegorna skulle tycka om beteendet, det är snarare pinsamt än ärofullt. Men det finns sådan prickar också.
Citera
2019-02-11, 21:04
Medlem
Citat:

Är snarare bekvämast att följa med miljötrenden som allt annat medialt, betydligt obekvämare att ifrågasätta.
Citera
2019-02-11, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinger99
Varför vill svenne betala 1 krona mer för sockerrörspåsen på snabbköpet än att ta krafttag mot en befolkningsökning motsvarande ett Västerås om året (majoritet genom invandring)?

Varför pratas det mer om koldioxid än om bakterie-resistens?
Har det något att göra med att det finns förutsättningar för att beskatta folk för det förstnämnda?

Man kan väl beskatta bakterie -resistens . Lägg en skatt på all antibiotika .
Citera
2019-02-11, 21:09
Medlem
mats_lindqvists avatar
Jag är mer orolig för hjärt-kärlsjukdom, cancer, trafikolyckor och blixtnedslag, än vad jag är för terrorism. Klimatförändringarna ligger nånstans däremellan, de blir nog inget stort problem för mig, men för mina barn kommer de att bli ett verkligt problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in