Jag fattar väl att det finns, men på vissa här låter det som att det finns massor med såna jobb. Och man uppfattar faktiskt inte TS som en vd på ett större bolag, jag kanske drar långtgående slutsatser men nä, jag tror faktiskt inte TS tjänar 196000 i månaden.
Om du ska tillhöra de vi kallar höginkomsttagare, de som har de tio procent högsta lönerna i Sverige, räcker det om du tjänar 48 800 kr i månaden (källa. Skattebetalarna). Högre chefer inom bank, finans och försäkring har den högsta medianlönen av alla yrken med 96 000 kronor, medellönen är på 120 400 kronor. Medianlönen alla yrken 2017 var 30000.
Beskriver detta varför det är svårt att tro på. Dessutom skriver TS lön och inte annan ersättning. Ovanligt med löner på 196000 kronor! Det finns några företag som betalar riktigt höga löner, men bara en som betalar i snitt 2,7 alltså minst det ts tjänar. TS tjänar 2352000 kr/år. Om han tjänar så mycket så är det ju jättebra för honom och han har väl alla möjligheter att spara så att han kan ta ett lägre betalt jobb sen. Men det kan ju anses vara ett delikat problem. Han måste ju ha hög kompetens och borde kunna få högt betalda jobb i framtiden om än kanske inte så högt som nu.
Dessa företag betalar högst löner i Sverige.
1) Autoliv, Stockholm (2,7 miljoner/snittlön)
2) Intrum, Nacka (2 miljoner)
3) SFDC SWEDEN (1,8 miljoner)
4) EQT Partners, Stockholm (1,8 miljoner)
5) ABG SUNDAL COLLIER (1,7 miljoner)
Här listas de bäst betalda jobben i Sverige och de kommer inte i närheten av TS.
https://nyheter24.se/nyheter/915772-...ar-hela-listan
Det var någon som skrev advokater, läkare, mäklare. Nej, det kan ts inte vara. Sen när jag skummar ts tidigare trådar och ser att han haft problem att betala böter på 1200 euro på Malta, samt ersätta en hyrbil han kvaddat, letade också efter billigaste tänkbara biljetter till en fotbollsmatch, så undrar man en hel del.
Ts skriver att han haft sitt jobb i 5 år. Så i början på 2014 bör han börjat jobba där. I ett inlägg 2015-05-02 angående deklarationen skriver ts att han tjänat under 18000 kr på ett år (2014). Jag vet inte vem som är mest naiv här.