Citat:
Ursprungligen postat av
TbWW3ift
Jag är 28 år och har ett jobb jag inte Trivs med, jag tror inte på det sakerna som jobbet står för.
Jag känner att det inte är någon mening och jag har förlorat 3 fantastiska flickvänner senaste 5 åren på grund av mitt jobb.
Jag har just nu en månadslön på 196 000 SEK före skatt och är rädd för att inte kunna gå tillbaka livsstils mässigt med en lägre inkomst.
Samtidigt känner ja att vad är poängen, jag lever inte ett liv jag vill och kan inte se mig själv göra det här.
Vad göra hur hantera ? Har ni lämnat allt för en mer simpel livstil och blivit lyckligare, eller har det inte hjälpt.
Är i ungefär samma sits, har pengar på kontot för att leva och göra "ingenting" ganska länge men knegar ändå på fortsatt i restaurangbranschen.
Varför?
Jag vet helt enkelt inte vad jag ska göra på min lediga tid, saker som ger andra ro och nöje gör mig istället trisstressad, istället begraver jag mig i jobb. Såklart går diverse relationer och liknande lidande till detta.
Jag har provat att inte jobba, under tre månader, där jag har rest och just gjort "ingenting" vilket ännu inte har hjälpt mig. Men jag försökte iaf.
Så frågan du måste ställa dig själv är la egentligen?
Vad ska du göra alla dem timmar du inte jobbar?
Förutsatt att du inte endast får lycka från dem dyrare sakerna i livet ska det inte vara något problem att budgetera ner sin livsstil. Men, om du får det så är det ett svårare dilemma.