Citat:
Ursprungligen postat av
pinnsoffa
Hej!
Pajade ryggen för några dagar sen och fick Naproxen utskrivet av läkaren. Blir ganska yr och får ont i kistan av medicinen (misstänker iaf att det är orsaken) så börjar tycka att det känns lite jobbigt. Läkaren rekommenderade mig att käka 1 tablett (500 mg) både morgon och kväll, men sa inget om hur länge.
I förrgår hade jag så ont att jag inte kunde göra nånting, men två dagar och fyra tabletter senare känner jag mig mycket bättre i ryggen och smärtan är på en hanterbar nivå. Har tagit en tablett kl. 7 i morse och sen inget mer under dagen. Ryggen känns fortfarande helt okej, det gör ont vid vissa rörelser och jag stapplar fram när jag går. Men jag klarar av att gå på toa, duscha osv.
Så min fråga till er:
Är det okej att sluta ta tabletterna nu när jag känner att smärtan är överkomlig, eller fyller tabletterna någon annan funktion än att lindra smärtan? Kommer det t.ex. att ta längre tid att läka om jag slutar käka tabletterna?
Läkaren sade att det var "muskulärt" och rekommenderade mig att försöka vara aktiv när jag kunde ta mig upp på benen igen.
Tacksam för svar!
I det här fallet skulle jag nog säga högst en vecka, Du kan testa att sluta !