Bra tråd! Jag fick uppleva något liknande för lite mer än en månad sen och nu hoppas jag lite på the wisdom of the crowds angående vad det kan vara.
Kör marklyft, stressar och mina fötter "lyfter" innefrån och viks utåt. Kraftigt smärta i nedre rygg/ländrygg, så jag knappt kan röra mig. Stelhet och smärta, svårt att sova. Akut smärta går över under natten, stelhet och mindre smärta nästkommande dagar, inom en vecka är smärtan borta.
Kör pendlayrodd (

) en vecka senare, liknande scenario som innan upprepar sig, återhämtningstiden är dock kortare.
Nutid. Känningar i ländrygg, som att det drar ihop sig, när jag kör knäböj. Väntar med den övningen för att inte riskera något. Marklyft även på låga vikter går bort, då det känns som att man balanserar på en "smärttröskel" i ländryggen. Utfall med vikt, T-bar row, rygglyft, pull ups, militärpress mm kan jag göra utan några problem. Kan springa utan problem.
Kan det ha varit ett ryggskott jag fick som inte läkte ut helt ordentligt? Tänker att jag väntar någon vecka till med att påbörja pendlay och mark på lägre vikter, innan jag ger mig i kast med sjukgymnast.