Citat:
Ursprungligen postat av
Skottland80
Går det att se livesändningar med Chromcast?
Min förhoppning är att kunna strema nyheter och Melodifestivalen direkt. När jag försöker dock så kan jag inte hitta det alternativet i någon av apparna. Går det eller inte? Både SVT och TV4 har haft nyhetssändningar nu som inte gick att få upp som alternativ.
Det ska gå om du använder datorn, start google chrome webbläsaren, uppe i högra hörnet ser du 3 prickar, klicka där, du får nu ner en lista, tryck på casta. Du borde kunna välja att spegla hela webbläsaren och inte bara videospelaren och då kan du casta precis vad du vill i webbläsaren. Du kan till och med casta skrivbordet och därmed mer eller mindre allt du har på datorn.
I mobilen stöder SVT play chromecast, det kanske är så att din chromecast är offline av någon anledning annars borde cast symbolen dyka upp i appen. Se till att den är ansluten till ditt trådlösa nätverk. TV4 Appen stöder även den chromecast för övrigt.
Det är även viktigt att du är ansluten med den enhet(mobil eller dator) på samma nätverk som du använder för chromecast, annars hittar dom inte varandra.