2019-02-08, 20:38
Medlem
Hr en gammal HP Photosmart C8180 skrivare, där pappersutmatningen gått sönder.
Men, då den samtidigt är en väldigt bra och mångsidig skanner, där man kan skanna även dia-bilder, så vill jag gärna fortsätta bruka den.
Nu är problemet det, att den kräver att jag sätter i nya bläckpatroner för att den skall " arbeta " / skanna. Detta är ju enligt mitt sätt att se på saken rätt sjukt.
Finns det något KNEP att kringgå detta ?
Citera
2019-02-08, 21:13
Medlem
LeonVances avatar
Google ger svaret:

"How do you trick your printer into thinking it has ink?

Open the top of the printer and remove the cartridge. Give it a few vigorous shakes and replace it. See if you can print now. If that didn't work, then remove the cartridge and place some clear Scotch tape over the copper or gold contact points and replace it.Sep 27, 2010"
Citera
2019-02-08, 21:16
Medlem
Sån där brukar vara knepigt. Låter som du får knäcka drivarna.

Kanske kan man hacka patronerna på nåt vis så att de verkar fulla men säkert rätt svårt det med. Ofta är patronerna nämligen intelligenta så de säger till att de är tomma, oavsett om de är det eller inte (vilket gör att man inte utan vidare bara kan fylla på dom själv).

Med tanke på arbetstiden att hacka kontra priset för en ny multimaskin så brukar svaret vara givet för de flesta.
Citera
2019-02-08, 22:50
Medlem
sommarlovs avatar
Om du inte bryr dig om utskrift, köp billigast tänkbara ersättare av patronerna, eller fyll de gamla med vatten...
Citera
2019-02-09, 14:49
Medlem
Tack, skall prova mig fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här