• 1
  • 2
2019-02-08, 16:35
Medlem
Pojke i 5e klass misshandlar flicka (klasskamrat) på träslöjdslektionen.
Något tjafs uppstår, slutar med pojken dubbelhamrar med knytvävarna på flickan som får hjärnskakning. Polis och ambulans tillkallas . Detta har mina 2 töser idag fått uppleva på sin skola, har ännu inte sett något i tidningarna. pojken har inte svenskt eller ens nordiskt namn.
Fan vad jag blir trött på detta , Höjaskolan hade för många år sedan ett bra rykte men inte idag
Citera
2019-02-08, 16:38
Medlem
GunnarSparrs avatar
källa tack.
Citera
2019-02-08, 16:50
Medlem
Detta hände för ca 3,5 timmar sedan , så ta det lugnt så får vi se vad som kommer i tidningarna, annars får du gärna prata med mina töser
Citera
2019-02-08, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nskpv
Detta hände för ca 3,5 timmar sedan , så ta det lugnt så får vi se vad som kommer i tidningarna, annars får du gärna prata med mina töser

Lärarlös lektion?
Citera
2019-02-08, 17:17
Avstängd
dacks avatar
Vem är så jävla blåst som låter ungar bråka i en slöjdsal med en massa farliga verktyg?
Eller för den delen det får inte förekomma alls i skolorna.
Citera
2019-02-08, 17:36
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

Det skrivs sällan om sådant här i tidningarna. Möjligen om den är en lärare som lackar ur och lappar till en av eleverna.
Citera
2019-02-08, 17:55
Medlem
lillapaddingtons avatar
Inte så konstigt när dessa håller i skolvalet: https://www.facebook.com/varaelevers...type=3&theater

2004 var det minsann mordbrand på skolan: http://www.pppress.se/nyhet/mordbran...tiden-i-kvall/
Citera
2019-02-08, 22:13
Medlem
Galet, är ungen ifråga ofta till besvär?
En sådan elev eftersom det nu är skolplikt borde ha en resursare som kan vaka över ungen så att man kan skydda de andra barnen.

Tror inte det finns så många bra skolor i Sverige längre så problemet finns nog inte bara på dina barns skola.
Inte lönt att byta skola lär vara samma skit där.
Citera
2019-02-09, 03:18
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Hon tycker att situationen på Höjaskolan har varit ohållbar en längre tid, och kräver nu att skolledningen agerar.

– Det har urartat, vi har sjuåringar slår på lärarna och hotar sina klasskompisar, säger hon.

Verkar inte ha blivit mycket bättre även om man nu har fått en ny rektor på skolan.
Citera
2019-02-10, 19:46
Medlem
Inte ett pip någonstans inte ens på polisens händelse sida , undrar vad man hade läst om om pojken hade hetat Niklas eller Olle. Samhället är på väg till ett stadie som ingen kommer att gilla !
Citera
2019-02-10, 20:02
Medlem
Men kom igen... även om det är en vrickad unge som slåss i den åldern är det inte direkt något något tidningarna skriver om fattar du väl? Dom har fullt upp med skjutningar och sprängningar. Gör en insändare eller något.

Att polisen skulle skriva om ett bråk mellan två ungar i låg/ mellanstadiet är ju fan skrattretande.
Citera
2019-02-10, 21:07
Medlem
Citat:
Pojke i 5e klass misshandlar flicka (klasskamrat) på träslöjdslektionen.
Något tjafs uppstår, slutar med pojken dubbelhamrar med knytvävarna på flickan som får hjärnskakning. Polis och ambulans tillkallas . Detta har mina 2 töser idag fått uppleva på sin skola, har ännu inte sett något i tidningarna. pojken har inte svenskt eller ens nordiskt namn.
Fan vad jag blir trött på detta , Höjaskolan hade för många år sedan ett bra rykte men inte idag

Vilket skämt.
Höjaskolan ligger i ett jävla skitområde. Ett stenkast från herrgården som ett av de värsta ställena i Malmö.
Det enda som skiljer Herrgården och Höja åt är en motorväg (inre ringvägen). På andra sidan ligger dock ett bra svenskt område, Husie. Helt okej område men kommer bli nersmutsat inom en snar framtid.

Sen ska ju alla sandmänniskor få ett "miljöombyte" lite då och då och då ligger ju de bra skolorna illa till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in