• 1
  • 2
2019-02-07, 16:26
Medlem
SvaneGunds avatar
Plötsligt får jag en känsla av att jag måste sjukskriva mig från jobbet och vara hemma några dagar då jag plötsligt kan känna depression och stark ångest. När jag sen kommer tillbaka till jobbet så går det hur bra som helst i några veckor/månader men sen kommer den där känslan igen.

Hatar mig själv för detta och är rädd att jag ska bli sparkad. Var sjukskriven en längre tid för ett år sedan på grund av depression och fick efter det byta arbetsuppgifter. Nu kommer som sagt känslan tillbaka utan att jag vet vad det beror på.

Hatar att jobba rent allmänt, eller jag hatar att ha tider att passa och att man tvingas leva slaviskt efter scheman förutom två dagar i veckan. Kanske har det något med det att göra. I så fall ser jag ingen lösning på mitt problem.

Någon som varit i samma sits som kan berätta lite hur det gick?

edit: Känner mig väldigt skyldig när jag är sjukskriven så jag mår inte direkt bättre av det
Senast redigerad av SvaneGund 2019-02-07 kl. 16:44.
Citera
2019-02-07, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvaneGund
Plötsligt får jag en känsla av att jag måste sjukskriva mig från jobbet och vara hemma några dagar. När jag sen kommer tillbaka till jobbet så går det hur bra som helst i några veckor/månader men sen kommer den där känslan igen.

Hatar mig själv för detta och är rädd att jag ska bli sparkad. Var sjukskriven en längre tid för ett år sedan på grund av depression och fick efter det byta arbetsuppgifter. Nu kommer som sagt känslan tillbaka utan att jag vet vad det beror på.

Hatar att jobba rent allmänt, eller jag hatar att ha tider att passa och att man tvingas leva slaviskt efter scheman förutom två dagar i veckan. Kanske har det något med det att göra. I så fall ser jag ingen lösning på mitt problem.

edit: Känner mig väldigt skyldig när jag är sjukskriven så jag mår inte direkt bättre av det

Särskilt högriskskydd innebär att din arbetsgivare kan få ersättning för dina sjuklönekostnader om du riskerar att ha långa sjukperioder eller riskerar att vara sjuk ofta. Du som är sjuk ofta kan även slippa karensavdragen.

https://www.forsakringskassan.se/pri...t_hogriskskydd
Citera
2019-02-07, 16:33
Medlem
modskis avatar
Så sjukt störigt med personer som dig på en arbetsplats. När vi som alltid är där till och med tvingas jobba övertid på grund av folk som sjukanmäler sig var och varannan vecka.

Be om att få jobba deltid istället? Uppenbarligen är du ju inte i behov av att få en full lön ändå.
Citera
2019-02-07, 16:35
Medlem
SvaneGunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modski
Så sjukt störigt med personer som dig på en arbetsplats. När vi som alltid är där till och med tvingas jobba övertid på grund av folk som sjukanmäler sig var och varannan vecka.

Be om att få jobba deltid istället? Uppenbarligen är du ju inte i behov av att få en full lön ändå.

Det är inte mitt fel att företaget inte har några ersättare så sluta gråta. Förstog även att första kommentarerna skulle vara från en bitter surgubbe
Citera
2019-02-07, 16:39
Medlem
modskis avatar
Citat:
Det är inte mitt fel att företaget inte har några ersättare så sluta gråta. Förstog även att första kommentarerna skulle vara från en bitter surgubbe

Fast du är ju hemma utan en direkt anledning, för att du hatar att jobba skriver du (?) Så företaget måste alltså ha en extra anställd för att täcka upp de dagar när du känner för att ligga hemma istället för att gå till jobbet?
Citera
2019-02-07, 16:42
Medlem
SvaneGunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modski
Fast du är ju hemma utan en direkt anledning, för att du hatar att jobba skriver du (?) Så företaget måste alltså ha en extra anställd för att täcka upp de dagar när du känner för att ligga hemma istället för att gå till jobbet?

Okej, ser att det var jag som var otydlig. Jag ligger inte hemma och skrattar när jag är sjukskriven och anledningen till att jag sjukskriver mig är att jag kan bli att må väldigt dåligt ibland och därför känner att jag måste vara hemma. Den där känslan jag skrev om. Ska ändra trådstarten

Så psykisk ohälsa är väl grundorsaken här. Den kommer som ett brev på posten med ojämna mellanrum
Senast redigerad av SvaneGund 2019-02-07 kl. 16:45.
Citera
2019-02-07, 17:05
Medlem
JagSkaTaDigs avatar
Stå för att jobba inte är din grej.
Erkänn för dig själv, och acceptera att du mår skit av att jobba.

Kom på ett annat sätt att försörja dig.

Så gjorde jag.
Citera
2019-02-07, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaTaDig
Stå för att jobba inte är din grej.
Erkänn för dig själv, och acceptera att du mår skit av att jobba.

Kom på ett annat sätt att försörja dig.

Så gjorde jag.

Hur försörjer du dig utan att jobba? Berätta!
Citera
2019-02-07, 17:44
Medlem
JagSkaTaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellobbq
Hur försörjer du dig utan att jobba? Berätta!

Inte i en tråd, det gör bara mytomanerna.
Citera
2019-02-07, 17:56
Medlem
Citat:
Plötsligt får jag en känsla av att jag måste sjukskriva mig från jobbet och vara hemma några dagar då jag plötsligt kan känna depression och stark ångest. När jag sen kommer tillbaka till jobbet så går det hur bra som helst i några veckor/månader men sen kommer den där känslan igen.

Hehe, gillar du inte ditt jobb så byt till något annat... hjälpte mig länge sedan...
Satsa tjugofem spänn på imorgons EuroJackpot så kanske du inte behöver jobba något mer
Citera
2019-02-07, 18:12
Medlem
Ditt mående går i perioder? Blir du lika "på" som du blir nere?

Kanske värt att läsa på om att vara bipolär?
Citera
2019-02-07, 19:05
Medlem
Du är patetisk sluta tyck synd om dig själv och skärp dig
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem