Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-02-07, 01:33
  #1
Medlem
Är det bara jag som har märkt av trenden med konservativa som säger att de är för homoadoption så länge bögparet är manliga/ lebbparet är kvinnliga?
T ex så kan Di Leva trots att han skaffat barn på naturlig väg i en heterosexuell relation anses vara en dålig pappa då han bär klänning och smink, men två pappor ses samtidigt som lämpliga förälder så länge de klär och för sig manligt.
Är inte iden med förälder som följer de traditionella könsrollerna stabiliteten i en manlig och kvinnlig förebild? Så hur är det då förenligt med en avsaknad av en pappa, avsaknad av en manlig förebild, eller avsaknaden av en mamma, avsaknaden av en kvinnlig förebild?
Är dessa åsikter ens förenliga med konservatism?
Är det hyckleri?
Vad beror denna dubbelmoralistiska trenden på?
Själv tycker jag att konservativa som stödjer homoadoptioner har missuppfattat helt behovet av att bevara traditionella könsroller.
Om jag själv måste välja i ett pest eller kolera scenarion så ser jag nog ändå en heterosexuell man som bär smink och för sig feminint som lämpligare förälder än en maskulin bög.
Citera
2019-02-08, 20:08
  #2
Medlem
Worldwatchers avatar
Stödjer man homoadoptioner eller homosexuellt föräldraskap så är man inte konservativ. Period.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback