2019-02-06, 15:50
Medlem
Tiderna förändras och jag har planerat att skaffa en hemlarm. Det verkar finnas en hel uppsjö av företag men det jag är ute efter är ett system som inte är kopplat till någon, typ Verisure. Det jag hade behövt är:

3 utomhuskameror
3 inomhuskameror
10 detektorer över fönster
2 detektorer för dörrar
2 sirener inomhus och 2 utomhus
1 panel för att av- och aktivering av larmet i hallen.
1 röklarm

Allt det här ska kunna kopplas upp mot mobilen. Vill även kunna ha kamerorna kopplade till TV:n i sovrummet. Vi har katter och kattlucka så är det möjligt att ha larm då?

Finns det något företag som hade kunnat leverera ett sånt här komplett paket?
Citera
2019-02-06, 15:58
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Jag själv använder mig av en blandning av Arlo för kameror och Nexa för dörrbrytare.
Man får info till mobilen om någon är vid dörren där det sitter en kamera som då också spelar in en snutt, gratis upp till fem kameror och det sparas i två veckor i molnet, inga problem att lägga till en USB för större lagring. Vet inte om du kan koppla till TV:n.

Nexa fixar dörrar, fönster, brandvarnare och sirener för detta. Även här får du info till mobiltelefon.

Finns ingen lösning att koppla i och ur det via en panel i hallen om du nu inte låter en strömbrytare styra vägguttaget där systemet är inkopplat men det känns knepigt.

Detta system blir garanterat billigare i inköp och saknar helt och hållet månadskostnad men det är samtidigt inte ett "godkänt" larm.
Citera
2019-02-06, 15:59
Medlem
bor du i Stockholm borde du ringa LH alarm dom kan fixa de där utan problem och dom är certifierade för klass 3 de som krävs för att larma banker och försvarets grejer.

men de kommer bli dyrt om du ska ha allt de där.. en kamera av bra kvalitet kostar drygt 7-10 att få uppsatt sen så drar de iväg ganska fort med kabel dragning och sånt...

men de är ett neo system du ska satsa på dom går att styra med luren och man kan se kameror i appen också.

skiv ett pm om du behöver mer tips
Citera
2019-02-06, 16:41
Medlem
Tack för era svar! Jag förstår att det är som med allt annat i världen att man får vad man betalar för. Men 7-10 tusen för 1 kamera är mer än vad jag hade tänkt mig. Då landar väl allt på 100 papp och det är väl dyrt.

Folk säljer ständigt tex kameror på olika sajter men okunnig som jag är vet jag inte ifall systemet blir synkat med varandra så därför tänkte jag ifall det finns någon som säljer kompletta paket.

Nej jag bor en bra bit ifrån huvudstaden. 🙂
Citera
2019-02-06, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Tiderna förändras och jag har planerat att skaffa en hemlarm. Det verkar finnas en hel uppsjö av företag men det jag är ute efter är ett system som inte är kopplat till någon, typ Verisure. Det jag hade behövt är:

3 utomhuskameror
3 inomhuskameror
10 detektorer över fönster
2 detektorer för dörrar
2 sirener inomhus och 2 utomhus
1 panel för att av- och aktivering av larmet i hallen.
1 röklarm

Allt det här ska kunna kopplas upp mot mobilen. Vill även kunna ha kamerorna kopplade till TV:n i sovrummet. Vi har katter och kattlucka så är det möjligt att ha larm då?

Finns det något företag som hade kunnat leverera ett sånt här komplett paket?

Flesta kan fixa fram den utrustningen. Utrustningen i sig har försäkringsbolagen numera konstaterat inte minska antal inbrott. Och det kan jag garantera dig att det inte gör. De är inne och ute på ett par minuter. Välj istället leverantör efter vilket väktarföretag som har sina utryckningsväktare närmast. Då ökar chansen att de hinner fånga buset betydligt än om de måste köra tvärs genom stan. De har dessutom inga blåljus status utan måste hålla hastigheter.
Citera
2019-02-06, 22:14
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
De är inne och ute på ett par minuter. Välj istället leverantör efter vilket väktarföretag som har sina utryckningsväktare närmast.

så är det. Jag har själv larm och alla grannar med, och när larm går händer ingenting på ett bra tag, tyvärr.
Citera
2019-02-07, 10:36
Medlem
Tanken är mer att vid inbrott vakna och hinna förbereda mig. Ifall några pundare härjar i huset en kvart när ingen är hemma gör egentligen inte så mycket, det är bara materiella saker.
Citera
2019-02-07, 10:51
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Tanken är mer att vid inbrott vakna och hinna förbereda mig. Ifall några pundare härjar i huset en kvart när ingen är hemma gör egentligen inte så mycket, det är bara materiella saker.
Om man inte vill ha någon larmtjänst... så finns det en massa utbyggbara larmsystem t.ex. https://www.panasonic.com/se/consume...kx-hn6012.html
Citera
2019-02-07, 11:12
Medlem
Securitas är dyra men har funkat bra. Kom snabbt vid ett tillfälle, falsklarm pga att barnen glömt larma av. En del driftstörningar men ok support. Känslig rökdetektor. Har haft det sedan 2010. Granne utan larm har haft påhälsning. Bästa larmet är vakthund som syns på tomten och som för oväsen när någon kommer inom synhåll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in