2019-02-22, 23:20
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Liberalerna är nog Alförädaren i ankdammen och de vet nog inte vilket ny dräkt de ska ikläda sig. Duva så klart med det finns många sorters duvor att välja på men fredsduvor simmar inte så bra.

För ett 10 tal år sedan var de lockfågeln, "vetten" i dammen som lurade de som inte vågade fullt ut rösta på Sd. Så småningom gjorde dom det och då kunde inte liberalerna lura ner fler fåglar i dammen och de blev bara ett pygméhuvud kvar.

Kan vara svårt för en liberal att tänka sig en tid utanför riksdagen men det är fullt möjligt om man inte klarar konkurrensen på den krympande alliansmarknaden.

Jag tänker mig nog snarare att L får ta krafttag för att återta den liberala ledarrollen, inte att man skall genomgå någon sorts metamorfos.

Rimligtvis finns det utrymme för ett borgerligt, liberalt parti även framgent. Kanske ser vi ett konservativt "högerblock" skapas genom Kd, M och SD, och var C då skall "alliansa" kan man ju fråga sig?
Citera
2019-02-22, 23:53
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Jag tänker mig nog snarare att L får ta krafttag för att återta den liberala ledarrollen, inte att man skall genomgå någon sorts metamorfos.

Rimligtvis finns det utrymme för ett borgerligt, liberalt parti även framgent. Kanske ser vi ett konservativt "högerblock" skapas genom Kd, M och SD, och var C då skall "alliansa" kan man ju fråga sig?

Man kan inte återta något man aldrig haft. Folkpartiet hade inget folk och bytte därför namn till liberalerna, men de har aldrig varit liberala heller så det blev fel igen.
Citera
2019-02-22, 23:59
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Man kan inte återta något man aldrig haft. Folkpartiet hade inget folk och bytte därför namn till liberalerna, men de har aldrig varit liberala heller så det blev fel igen.

Ja, sen så bytte de ju till Liberalerna lagom till att Liberal började bli nån typ av skällsord i stil med kommunist och nazist...

Så här skrev jag när namnbyte var på gång

Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Tja, med tanke på invällningen som verkar vara poppis hos nyliberaler, så avskyr jag nyliberaler, och eftersom ordet liberal ingår i nyliberal så åker ordet liberal med av bara farten, så det blir ett ganska ordentligt nerköp, jag röstade på folkpartiet i eu valet nån gång i tiden, det kommer nog inte hända igen..
Citera
2019-04-12, 11:27
Medlem
Han är en idiot.
Det är ingen slaskkommentar från en Flashbacks bottenskrap. I detta fall åtminstone.

Nu är det en explosion i en skola i dag igen i Sverige. Det är nästan varje dag särskilda händelser i svenska skolor över landet.

Å ena sida står Björklund och pratar sedan 10 år om vad som krävs för politik för att förbättra skolan.
Å andra sidan så anser Björklund att mångkultur berikar Sverige med inflöde av unga pojkar från "kulturer" helt främmande Sverige.

Men det värsta av allt är att idioten för media har fått hålla på i alla år.
Ett friskt media hade ju tagit ned Björklund efter några år med bevis på att han skall ersättas av annan i Folkpartiet.

K-G Bergström, nestorn och den högst ärade i svensk politisk journalistik fram till han la av för några månader sedan, höll Jan Björklund högst av alla partiledare, vilket förlängde dennes plåga av sitt parti.
Det är den nivån på politisk journalistik vi har i landet som de flesta svenskar anser vara det mest avancerade i världen.

Björklund tycks inte ha tagit åt sig ett jävla dugg heller under alla års praktfiaskon.
Senast häromdagen såg jag honom i teve och han verkade lika självsäker som alltid även om hans ansikte - som tidigare påpekats - har antagit den avslöjade smågangsterns sky.

Björklund skulle ha stannat i armén. Det var hans rätta element. Drängkammarens språkbruk mot beväringarna och efter tiden alkoholistens hesa kommandon på högst kompaninivå, för mer än en major med mer än kaptensbefogenheter hade han aldrig blivit och fått.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2019-04-12 kl. 11:55.
Citera
2019-04-14, 16:46
Jan Björklund måste vara den mest ryggradslösa partiledaren i svensk politik på år och dag och är inget annat än en stor förlorare. https://www.youtube.com/watch?v=Xkk9iZKRvWI
Citera
2019-04-14, 16:49
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Jan Björklund måste vara den mest ryggradslösa partiledaren i svensk politik på år och dag och är inget annat än en stor förlorare. https://www.youtube.com/watch?v=Xkk9iZKRvWI

Judas har talat.
Citera
2019-04-15, 09:43
Medlem
vonblixens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle

Jag håller verkligen med dig, en riktig svikare är han. Jag kommer aldrig rösta på L igen, eftersom de numera ingår i regeringsunderlaget och inte i oppositionen.
Citera
2019-06-15, 23:04
Medlem
kato85s avatar
Äntligen blir vi av med gubbfan, som han förstört den svenska skolan.

Det enda han stått upp för var vinsterna i friskolorna, allt annat har han slagit sönder så pass väl att dagens svenska ungdomar i genomsnitt går ut med sämre betyg än någonsin tidigare.

Tack vare de privata friskolornas ekonomiskt vinstdrivande incitament så kan man dock frisera betygen från dessa skolor, vilket gör att katastrofen åtminstone ser lite mindre dålig ut.

Tack vare Björklund är det många ungdomar som aldrig kommer kunna bli något i sina liv, och de som blir något kan mycket väl ha kommit in med felaktigt satta slutbetyg.

En fjäder i hatten, minst sagt.
Bra gjort, nu stundar väl ett styrelseuppdrag i någon av de större friskolorkoncenerna

Hatten av för den här idioten
Citera
2019-06-16, 20:25
Medlem
Pungsvings avatar
Röda Korset har sin nya ledare.
Citera
2019-07-02, 00:16
Bannlyst
Majoren har tyvärr ett janusansikte som inger förtroende. Dessvärre är quislingens uttalanden det som gjort honom förrädisk.
Citera
2019-08-10, 12:29
Medlem
Nu står det väl inte långt på, förrän det kablas ut att Jan Björklund tilldelats en ambassadörspost i inte vilket land som helst. Känner inte till läget på ambassaden i Australien, men detta land känns passabelt för Björklund. Ett lagom betydande land, ett västland, språket engelska, mycket bra klimat, fina sandstränder, anglosaxisk livsstil, hög levnadsstandard. Bra långt från hans fädernesland, som han tjänade så gott. Inte sålde han ut sitt L till Löfven för intet. Kanske bäddas meddelandet ut lagom till jul för att försvinna i folks andra bestyr.
Citera
2019-10-04, 12:45
Medlem
Följer Jans framtid med intresse. Han är så symptomatiskt för svensk politik och politiker.
Nu meddelas idag i en tabloid att Björklund begärt att få lämna som riksdagsledamot 31 oktober.

Björklund har av taktiska skäl tidigare låtit meddela media att han återgått som major i reserven med ett antal repövningar på schemat som plikt och detta skall framstå för omvärlden att han är en reko karl som tål kallt stål och vedermödor i fält.

Det är bara snack, liksom hans inflikande att han utöver sin deltidsplikt för Försvarsmakten står till Arbetsförmedlingens förfogande.

Väntar spänt på regeringens tillkännagivande om hans utnämnande till ambassadör någonstans i världen.

Kan inte tänka mig att Björklund var så blåst att han sålde sig för ingenting till Löfven.
Har också svårt att se att andra i Liberalerna (namnbytet ångras redan i förra Folkpartiet) tvingade Björklund att ansluta sig till Löfven och DN utan att han fick ställa personliga krav på Löfven.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2019-10-04 kl. 12:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in