Citat:
Ursprungligen postat av
Saito
Detta blir mitt sista svar till dig i denna diskussion. Du är OT och får starta en tråd om ämnet du vill fortsätta diskutera det.
Förstår du inte att centralisering är effektiviserande så är du hopplöst förlorad intellektuellt sett.
Skrev jag inte nyss att EU och FN ägnar sig åt en massa nonsens?
Jan Björklund drev EU-frågorna på ett lovvärt sätt och påpekade mycket riktigt att liberalismen och centraliseringen skapat världens mest framgångsrika samhällen. Självklart ska vi samarbeta mera, inte mindre.
Hans inställning till SD var emellertid mindre bra och resulterade också i att han fick avgå. (SD har ju för övrigt lovvärt nog nyktrat till i EU-frågan.)
Björklund är en pajas med ett patetiskt patos. "mamma flydde från norge och mina barn bestämmer allt." fjant!
Sista OT: Du kan varken definiera "effektivitet" eller "centralisering", du vet inte vad du pratar om.
Du älskar "globalisering" men gillar inte eu eller FN. Haha vad gillar du då? Bilderberg och trilaterala kommisionen och mcdonalds?
Du vill ha en centralstyrd världsstat. Som björklund och Annie. Lite naivt kan man kalla det om man är snäll.