2019-04-27, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Det finns ett flertal källor i stycket du citerar i ditt inlägg. VoF är ingen som helst källa här, varför du nu ogillar dom.

Frågan är ju hur man får fram sanningen om "ultrarent vatten" när trådens främste förespråkare är ett troll som stödjer en troll organisation.

Hur får man fram tillförlitliga källor?
Citera
2019-04-27, 04:27
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans-Scheike
Frågan är ju hur man får fram sanningen om "ultrarent vatten" när trådens främste förespråkare är ett troll som stödjer en troll organisation.

Hur får man fram tillförlitliga källor?
Tråden handlar inte om VoF.

Du har ett flertal källor i tråden.
Citera
2019-04-27, 04:59
Medlem
Citat:
Tråden handlar inte om VoF.

Du har ett flertal källor i tråden.

1. Tråden handlar om korruption i offentlig verksamhet.
2. TS har ett beteende som synonymt för korrupta människor, ett trollbeteende som välkänt inom sekter såsom VOF.
3. De enda källor som lagt fram kommer från en person som inte går att lita på.

Nej, tråden handlar inte om VOF men genom att studera VOF så kan man lära sig hur bedragare och pseudovetenskapliga troll beter sig. TS har samma beteende.

Så hur ska man kunna få fram sanningen när den ende som säger att ultrarent vatten inte fungerar tillhör en köpt och betald organisation som ägnar sig åt att sprida pseudovetenskap?

Jag påstår inte att ultrarent vatten fungerar, jag vill bara ha en källa som går att lita på vilket är ganska viktigt i en tråd som handlar om korruption.
Citera
2019-04-27, 09:01
Medlem
constants avatar
Citat:
Så hur ska man kunna få fram sanningen när den ende som säger att ultrarent vatten inte fungerar tillhör en köpt och betald organisation som ägnar sig åt att sprida pseudovetenskap?
Åter igen: Du har ett flertal källor i tråden. Dessa har INTE med vare sig VoF eller trådskaparen att göra.
Citera
2019-04-27, 09:17
Medlem
Jag skulle kontakta någon journalist. Massmedia har ju större effekt än JO, regler och domstolar.
Citera
2019-04-27, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DWP
- Odla en bild av att SWATAB har vetenskaplig trovärdighet genom att knyta (betalda) forskare till sig. Detta är lite att göra själv det man anklagar andra för. Jag skulle vilja exemplifiera detta med följande artikel https://www.cleannet.se/article/view/654559/upp_till_bevis_om_aktivt_vatten?ref=rss . PS. Titta gärna på kommentarerna längs ner på denna artikel. Jag kunde bara inte låta bli…

Jag kommer härefter att försöka samla mina kommande ”rapporter” på Forum för vetenskap och folkbildning.

Citat:
Åter igen: Du har ett flertal källor i tråden. Dessa har INTE med vare sig VoF eller trådskaparen att göra.

Nu har jag tittat på en källa, tydligen så funkar det.

Citat:
Ännu en förskola har testat att städa med ultrarent vatten och mikrofiber och fått ett mycket bra resultat. Den här gången är det Midgårds förskola i Nynäshamn som genomfört ett jämförande projekt mellan ultrarent vatten och allrengöring.

https://www.cleannet.se/article/view/547136/ultrarent_vatten_funkade_i_forskola?rel=related

Så jag förstår inte varför man lyssnar på troll som TS och skojare som enockthulin när det uppenbarligen fungerar.

Men det är ju så här troll från VOF jobbar. Christine Öberg, molekylärbiolog och doktor i medicinsk vetenskap beskriver det så här:

Citat:
Överskattande av kunskap

En delförklaring till attityderna beskrivna ovan är okunskap, och att människor som okunniga inom ett ämne överskattar ofta hur mycket (lite) de kan. Och tyvärr så finns det gott om skeptiker som tror att deras bakgrund inom IT gör dem till experter inom såväl biologi som samhällskunskap. Ja, jag raljerar lite nu –men tyvärr så handlar skepticism alltför sällan om att säga ”jag vet inte, vi frågar den här experten” och mer att uttala sig tvärsäkert på lösa grunder.

En "expert" som TS som uttalar sig på lösa grunder, det stämmer faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ser ut som samma sektliknande beteende som skojarna som påstår att kolloidalt silver botar allt.

KS dödar patogena bakterier, vilket är vetenskapligt bevisat. Även NASA använder KS i sina vattenreningssystem men det fattar väl inte ett pseudovetenskapligt troll som du.

After testing 23 methods of purifying water, NASA has also chosen silver as the purifying agent on the Space Shuttle program.
http://www.doulton.ca/silver.html

Tufft att bli rövknullad av vetenskapen va?

Men nu har du en sak till att lägga till när du ska ut och slåss mot väderkvarnar, ultarent vatten som tydligen fungerar, men fortsätt du med ditt sektliknande förnekarbeteende men undvik vetenskapen, där blir du bara rövknullad.
Citera
2019-04-27, 18:07
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Nu har jag tittat på en källa, tydligen så funkar det.

https://www.cleannet.se/article/view/547136/ultrarent_vatten_funkade_i_forskola?rel=related

Så jag förstår inte varför man lyssnar på troll som TS och skojare som enockthulin när det uppenbarligen fungerar.

Men det är ju så här troll från VOF jobbar. Christine Öberg, molekylärbiolog och doktor i medicinsk vetenskap beskriver det så här:

En "expert" som TS som uttalar sig på lösa grunder, det stämmer faktiskt.

KS dödar patogena bakterier, vilket är vetenskapligt bevisat. Även NASA använder KS i sina vattenreningssystem men det fattar väl inte ett pseudovetenskapligt troll som du.

After testing 23 methods of purifying water, NASA has also chosen silver as the purifying agent on the Space Shuttle program.
http://www.doulton.ca/silver.html

Tufft att bli rövknullad av vetenskapen va?

Men nu har du en sak till att lägga till när du ska ut och slåss mot väderkvarnar, ultarent vatten som tydligen fungerar, men fortsätt du med ditt sektliknande förnekarbeteende men undvik vetenskapen, där blir du bara rövknullad.
Att silver renar vatten är inte detsamma som att det är en medicin som funkar mot allt. Den samlade medicinska expertisen dömer ut KS som läkemedel. Det är t.o.m. förbjudet & belagt med vite att påstå något sådan. Kvacksalveri helt enkelt.

Men det har ju inte med den här tråden att göra, det finns andra trådar för KS.
Citera
2019-04-27, 23:26
Medlem
Så inte bara Energimyndigheten utan också Midgårds förskola i Nynäshamn har lagt pengar på den här kvacksalvarläran. Skulle starkt gissa på kvinnliga beslutsfattare som kommit upp sig med andra meriter än teknisk kompetens.
Citera
2019-04-27, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Jag skulle kontakta någon journalist. Massmedia har ju större effekt än JO, regler och domstolar.

Jag har tidigt i denna historia kontaktat media, dock med ett initialt svalt intresse som jag tror beror på att jag inte företräder någon organisation. Detta var faktiskt anledningen till att jag började söka mina egna vägar via bl.a. Konsumentverket, Kemikalieinspektionen och JO för att få sådana oberoende parter att göra formella bedömningar utan bias kring Swatabs och Swatabs stödfunktioners förehavanden. Man kan säga vad man vill om Sverige, men det är i alla fall ett land där alla medborgare har rätt att begära från granskningsmyndigheter att titta på något man misstänker inte står rätt till. Det var också vid denna tidpunkt som jag, för första gången någonsin, började lägga upp argument och dokument på forum som detta. Jag ville helt enkelt utnyttja min yttrandefrihet, vilket också fortfarande råder i Sverige om än ganska naggat i kanten, för att möjliggöra för vem som helst att skapa sin egen uppfattning utifrån vad jag grävt fram i ljuset. Till saken hör att jag disputerad kemist och har arbetat med forskning under större delen av de senaste 25 åren. Att höra vad Swatab hävdar kring deras vatten fick mig att trilla av stolen... Vad de hävdar kräver väldigt starka bevis då detta går emot allt jag vet och lärt mig!

Efter min JO-anmälan, som JO beslöt att inte gå vidare, har en ny kontakt med media uppstått. Det verkar som det nu finns ett betydligt större intresse från den sidan efter att de faktiskt begärt ut denna handling från myndigheten. Jag skulle inte bli förvånad om någon journalist i dagarna kontaktar såväl Swatab, Energimyndigheten som RISE IVF för att höra vad de har att säga om deras respektive tidigare/kommande hantering av testrapporten från RISE - den rapport som Swatab menar visar att deras vatten funkar men som RISE nu bekräftar INTE uppfyller krav enligt EU-ecolabel). Blir också intressant att se om någon eller båda av Energimyndigheten och RISE kommer att gå vidare rättsligt med anledning av Swatabs märkliga hänvisningar och hantering av rapporten. Se tidigare inlägg i denna tråd från mig.
Citera
2019-04-29, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DWP
Jag har tidigt i denna historia kontaktat media, dock med ett initialt svalt intresse som jag tror beror på att jag inte företräder någon organisation. Detta var faktiskt anledningen till att jag började söka mina egna vägar via bl.a. Konsumentverket, Kemikalieinspektionen och JO för att få sådana oberoende parter att göra formella bedömningar utan bias kring Swatabs och Swatabs stödfunktioners förehavanden. Man kan säga vad man vill om Sverige, men det är i alla fall ett land där alla medborgare har rätt att begära från granskningsmyndigheter att titta på något man misstänker inte står rätt till. Det var också vid denna tidpunkt som jag, för första gången någonsin, började lägga upp argument och dokument på forum som detta. Jag ville helt enkelt utnyttja min yttrandefrihet, vilket också fortfarande råder i Sverige om än ganska naggat i kanten, för att möjliggöra för vem som helst att skapa sin egen uppfattning utifrån vad jag grävt fram i ljuset. Till saken hör att jag disputerad kemist och har arbetat med forskning under större delen av de senaste 25 åren. Att höra vad Swatab hävdar kring deras vatten fick mig att trilla av stolen... Vad de hävdar kräver väldigt starka bevis då detta går emot allt jag vet och lärt mig!

Efter min JO-anmälan, som JO beslöt att inte gå vidare, har en ny kontakt med media uppstått. Det verkar som det nu finns ett betydligt större intresse från den sidan efter att de faktiskt begärt ut denna handling från myndigheten. Jag skulle inte bli förvånad om någon journalist i dagarna kontaktar såväl Swatab, Energimyndigheten som RISE IVF för att höra vad de har att säga om deras respektive tidigare/kommande hantering av testrapporten från RISE - den rapport som Swatab menar visar att deras vatten funkar men som RISE nu bekräftar INTE uppfyller krav enligt EU-ecolabel). Blir också intressant att se om någon eller båda av Energimyndigheten och RISE kommer att gå vidare rättsligt med anledning av Swatabs märkliga hänvisningar och hantering av rapporten. Se tidigare inlägg i denna tråd från mig.

Bra jobbat!
Citera
2019-05-06, 11:05
Medlem
Tja, rent vatten lär väl tvätta bättre än vanligt kranvatten, då det har en högre kapacitet att lösa salter och vattenlösligt smuts. Men hur det ska lösa fett har jag ingen aning om. Lite följer väl kanske med av den mekaniska påverkan, men mycket måste ju bli kvar.

Hög temp på tvättvattnet, långa program och renat vatten och lagom mängd tensider borde ju ge bäst resultat. (renat vatten har jag inte till tvättmaskinen, men det andra kör jag)

Men det är kanske kallt vatten och inga tvättmedel som är själva säljande grejen med denna teknik?
Citera
2019-05-06, 11:07
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Har länge tyckt att Energimyndigheten är den första myndigheten som bör läggas ner, de tillför absolut ingenting men kostar enorma summor för oss skattebetalare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in