2019-02-05, 17:15
Medlem
Hej.
Jag har en iPad 2 som är köpt 2011, den har fungerat utmärkt tills för en vecka sedan då Swedbank appen slutade fungera pga att man behövde ha iOS 10.0 minst för att appen ska fungera.

Har nu testat göra två fabriksåterställningar på ipaden men den vill inte uppdatera längre än till iOS 9.3.5.. Har tryckt på Inställningar > Allmänt > Programuppdatering som alla guider säger, men enligt min ipad så har den redan "senaste uppdateringen".

Vad ska man göra? Behöver inte ha senaste iOS 12.1.3 eller vad det är, utan bara så dom vanliga apparna fungerar. kan man på något vis tvinga in senare uppdatering eller är det bara att skrota den och köpa en ny?
Citera
2019-02-05, 17:27
Medlem
Turist i tidens avatar
Köp en ny.
Citera
2019-02-05, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mediorer
Hej.
Jag har en iPad 2 som är köpt 2011, den har fungerat utmärkt tills för en vecka sedan då Swedbank appen slutade fungera pga att man behövde ha iOS 10.0 minst för att appen ska fungera.

Har nu testat göra två fabriksåterställningar på ipaden men den vill inte uppdatera längre än till iOS 9.3.5.. Har tryckt på Inställningar > Allmänt > Programuppdatering som alla guider säger, men enligt min ipad så har den redan "senaste uppdateringen".

Vad ska man göra? Behöver inte ha senaste iOS 12.1.3 eller vad det är, utan bara så dom vanliga apparna fungerar. kan man på något vis tvinga in senare uppdatering eller är det bara att skrota den och köpa en ny?
Du hade kunnat googla så hade du sett att den inte går att uppdatera längre, apple uppdaterar ios för en modell i 5 år. Du köpte den 2011.
Citera
2019-02-05, 18:35
Citat:
Ursprungligen postat av mediorer
Hej.

Du får helt enkelt köpa en ny enhet. Företagen orkar inte hålla på att dalta med gamla iOS-versioner. Paddan är 8 år gammal för tusan.
Citera
2019-02-05, 19:50
Medlem
Sjukt egentligen att det inte går att använda en fullt fungerande pryl? Visst må den vara 8 år gammal, men tydligen så har den fungerat utmärkt för honom (en bekant jag hjälper.) Är min dator gammal brukar den ju fortfarande gå att använda bara att den blir långsammare, men tydligen inte med apples produkter. Hur som helst, det blev en ny beställning lagd på:https://www.mediamarkt.se/sv/product...5-1307263.html

Vad tror ni om den? Verkade vara mest prisvärd av dom jag hittade på prisjakt. Ända kraven han hade var att det skulle vara samma skärmstorlek 9.7" eller större.
Senast redigerad av mediorer 2019-02-05 kl. 19:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in