2019-02-05, 01:08
Medlem
Mandingos avatar
Äter kött, ja, har avlivat, slaktat och styckat själv... fågel, fisk och allt däremellan... även levt som vegan tidigare, men tröttnade på osmakliga fuskråvaror...

För att öka ätandet av vegetariska alternativ måste de vara tillräckligt goda för att gemene köttis ska välja dem över köttet... bollen är på er planhalva, ska ni stå och klaga över det? Kom på en vettig ersättare, vi kan börja med kyckling? Det smakar väldigt lite... och det handlar inte om att ni veggisar ska tycka det är godare än kött, era smaksinnen ger jag inte mycket för (15 år i restaurangkök på alla nivåer) eftersom ni vänjer er vid sojaskit och bönor som knappt smakar nånting efter ett tag...

Puss!
2019-02-05, 01:08
Medlem
JagSkaTaDigs avatar
Jag behöver inga titlar, förbud, levnadsregler, och utmärkning, och jag gör mig inte till på restaurang "uuursäkkta har ni något väggetaariskt??".

Men kött, det äter jag högst en gång i månaden, om ens det. skulle jag tro.
2019-02-05, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mubutu
Ni som äter kött, skulle ni kunna vara med på en slakt? Se djuret i ögonen innan den ska dö?

Om ni nu är så kaxiga och kan skriva om det här.. Så skulle jag gärna vilja veta era erfarenheter!

Vet ni vad ni äter till exempel korv? Köttet från Polen osv...

Jag äter kött. Jag varit med vid slakt. Har själv styckat enklare delar som jag skulle äta senare. Har även själv jagat småvilt. Sett i ögonen vet jag inte. Vet heller inte varför det skulle vara nödvändigt att stirra ett djur i ögonen som man skall slakta.

Äter korv ibland men då oftast "finare" korv. Annars blir det mest nöt och fläsk. Ibland vilt.

Polskt kött kan vara lika bra som svenskt kött.
2019-02-05, 01:47
Medlem
Mubutus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaTaDig
Jag skulle hellre äta en rumänsk kloakråtta, än det du lägger på tallriken.
För du verkar blivit helt pantad.
Jag? Vänder nog hellre den tillbaks till dig....

Jag äter hellre grönsaker och Quorn produkter än något av de Polska skitprodukterna som du gärna vill äta!
Senast redigerad av Mubutu 2019-02-05 kl. 01:51.
2019-02-05, 01:53
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ni som äter kött, skulle ni kunna vara med på en slakt? Se djuret i ögonen innan den ska dö?

Om ni nu är så kaxiga och kan skriva om det här.. Så skulle jag gärna vilja veta era erfarenheter!

Jag har själv slaktat ett djur. Det var en väldigt trevlig upplevelse som jag rekommenderar alla att prova på någon gång.
2019-02-05, 01:54
Medlem
Mubutus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Jag har själv slaktat ett djur. Det var en väldigt trevlig upplevelse som jag rekommenderar alla att prova på någon gång.
Bra för dig = 100% respect!

Det är det jag menar med TS kan du slakta ett djur så har du rätt att äta, men annars INTE
Senast redigerad av Mubutu 2019-02-05 kl. 01:57.
2019-02-05, 06:09
Medlem
Är periodvis vego men ja jag har slaktad både hare och höna.
Går i tankarna på att skaffa jaktlicens.
2019-02-05, 06:40
Medlem
Citat:

Hm, är du vegetarian av någon moralisk anledning eller religiös, kanske båda?
2019-02-05, 07:26
Medlem
Jag har själv skjutit och styckat en del vilt.. Även jobbat som fjäderfäslaktare. Jag äter helst av det förstnämnda men även massproducerade kalkoner o kycklingar har jag ätit, och äter fortfarande.
När det gäller fågel och gris t.ex är många djur per kvadratmeter nästan ett måste för att få någon vinst ur det. Tråkigt men så är det.
Money talks.
2019-02-05, 07:31
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Jag varit på slakteri och sett djur dödas, vilket jag berättat i en annan tråd. Alltså inget jag hittar på som något slags motargument. När det gäller om jag dödat djur, så har jag aldrig jagat med gevär. Däremot har jag fiskat många, många gånger och knäckt fiskarnas nackar med mina egna händer.

Mår inte illa över slakteribesöket eller över att jag dödat fiskar. Människor har dödat djur i tusentals år och sovit gott på nätterna. En av orsakerna till att vi svenskar sedan urminnes tider kunnat överleva i ett land där man inte kan odla året om, är just detta att vi använt djur till mat.
2019-02-05, 08:27
Medlem
Dhalsims avatar
Citat:

Alla drar sin gräns någonstans. Dricker du mjölk? I så fall bidrar du själv till att kalvar tas från kon direkt efter födseln och är det dessutom en hankalv så slaktas den tidigt.
2019-02-05, 08:33
Medlem
Neroxxs avatar
Har varit med ett par gånger vid avlivning och äter fortfarande kött, så jag antar att det är ett ja på TS fråga. Har även varit med vid slakt och själv slaktat, detta då under min utbildning.

Korv har jag även tillverkat, en produkt som jag inte ansåg vara trevlig att tillverka var leverpastej då det luktar förjävligt illa vid tillverkning men ack så gott resultat.
Senast redigerad av Neroxx 2019-02-05 kl. 08:38.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in