2019-02-04, 22:26
Medlem
Tjena! har en fundering kring en säkerhetsintervju samt själva säkerhetsprövningen. Tror ni att en nedlagd förundersökning för ett ex antal år sedan samt en del trafikbrott, t.ex fortkörning (endast böter) kan göra att man inte blir godkänd. Jag fick återberätta hela händelsen för den som höll i säkerhetsintervjun och allt blev antecknat. Fick även höra att det är bra att allt kommer fram i ett tidigt skede.

Finner ingen information om nedlagda förundersökningar kan ligga en i fatet eller inte.. så testar o ser om någon kunnig har svar på detta.
Citera
2019-02-04, 22:36
Medlem
Det var ju en interjuv, så det beror ju på hur den gick och vad du sa om förundersökningen. Trafikbrott och fortkörning är inga problem.
Citera
2019-02-04, 22:51
Medlem
Tycker så jag med ang trafikbrotten. De ska ju följa principen att om man inte är dömd så ska man anses som oskyldig. Hoppas de på sprövningen gör det med, Och att man inte skulle anses vara en ”säkerhetsrisk” som prickfri i BR. Eventuellt om trafikbrotten syns där men de bör vara gallrade.
Senast redigerad av Enheligsnusdosa 2019-02-04 kl. 23:06.
Citera
2019-02-04, 23:11
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enheligsnusdosa
Finner ingen information om nedlagda förundersökningar kan ligga en i fatet eller inte.. så testar o ser om någon kunnig har svar på detta.

Självklart så KAN det ligga dig i fatet. Men det är långt ifrån säkert att det KOMMER att göra det.

Klass 3 är ju den lägsta klassen, men om det exempelvis står mellan två kandidater med identiska meriter och personligheter, och den ena har ett blankt register... Vem skulle du välja?

Utan att veta exakt vilken tjänst det är, och dessutom veta vilka kriterier de söker efter är det svårt att spekulera.

Men jag önskar dig lycka till i processen.
Citera
2019-02-04, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Självklart så KAN det ligga dig i fatet. Men det är långt ifrån säkert att det KOMMER att göra det.

Klass 3 är ju den lägsta klassen, men om det exempelvis står mellan två kandidater med identiska meriter och personligheter, och den ena har ett blankt register... Vem skulle du välja?

Utan att veta exakt vilken tjänst det är, och dessutom veta vilka kriterier de söker efter är det svårt att spekulera.

Men jag önskar dig lycka till i processen.

Min frågeställning är omöjlig att svara på. För det är ju alltid individuellt. Det du säger låter rimligt och det handlar om rekryteringsmyndigheten. Det man kan spekulera i är vad som inte godtas och vad som eventuellt kan vara godtagbart.

Är nyfiken på om det finns någon som kan tala ut om sin godkända säkerhetsprövning där personen i fråga är dömd för något, eller varit misstänkt och ändå fått passerat. Samt vad för slags brott det rörde sig om. Tackar
Senast redigerad av Enheligsnusdosa 2019-02-04 kl. 23:32.
Citera
2019-03-15, 13:15
Medlem
exquisitelys avatar
Jag ska också på säkerhetsintervju avseende klass 3. Är väldigt nyfiken på vilka frågor de ställer och vilka personuppgifter de själva kommer gräva fram utöver belastningsregister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in