2019-02-04, 21:56
Medlem
Jag såg att man kan beställa klamydiatest gratis från landstinget. Har ingen jättestor anledning till oro men jag har ju haft sex utan kondomer några gånger och så var det lite snack mellan några som gjorde att jag tänkte att det kan finnas en möjlighet till just klamydia Men det känns ju rätt segt att beställa det på sitt personnummer, skriver de in de i journalen då? Tänker om de kan använda det emot en? Kanske vore bättre att bara gå in på ett apotek och köpa ett, men det är ju jävligt pinsamt, lovar att typ polarens morsa står bakom en i kön då
Citera
2019-02-04, 22:02
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrekorre
Jag såg att man kan beställa klamydiatest gratis från landstinget. Har ingen jättestor anledning till oro men jag har ju haft sex utan kondomer några gånger och så var det lite snack mellan några som gjorde att jag tänkte att det kan finnas en möjlighet till just klamydia Men det känns ju rätt segt att beställa det på sitt personnummer, skriver de in de i journalen då? Tänker om de kan använda det emot en? Kanske vore bättre att bara gå in på ett apotek och köpa ett, men det är ju jävligt pinsamt, lovar att typ polarens morsa står bakom en i kön då

Var din fråga ifall de kan använda det emot dig, att du har beställt ett test för klamydia?
Isåfall kan jag lugna dig redan med att du kan beställa utan att någon bryr sig.

Det är först när du skickar in provsvaret du får en kallelse ifall det visar positivt och du får lämna urin igen för att säkerhetsställa att du har klamydia, sedan får du antibiotika för att bli av med det.

Sedan skall du lämna namn på de du har sex med, du kan säga att du endast har haft sex en gång på fyllan och minns inte med vem så är saken ur världen ifall du tycker det är jobbigt.
Citera
2019-02-04, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av herrekorre

Finns bra hemsidor där man kan köpa
Citera
2019-02-04, 23:07
Bannlyst
Med sammanhållen journalföring kan allt användas emot en...

Har dock svårt att se hur en såbagatellartad grej som ett klamydiatest skulle kunna användas emot dig senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in