2019-02-04, 02:41
Medlem
colabulles avatar
Här om dagen raderade jag några RAR/zip filer och utav vad jag antg bara var rar/zip filer för undertexter till filmer så kanske jag råkar radera något vitalt, för nu när jag ska packa upp en undertextfilmfil (Höger klicka rullgardinsmenyn ploppar ned jag väljer "Packa upp här") den tänker 1 sek som vanligt så packas den inte upp och hoppar inte in som en ny fil under undertextfilmfilen-RAR/zip filen utan den typ "försvinner" men om jag försöker packa upp den igen så frågar den om jag vill ersätta den befintliga filen trycker "JA" men inget nytt händer.

jag avinstallerade WinRAR och installerade den igen men fortfarande samma problem! Jag kan där emot dubbelklicka på undertextfilmfilen så öppnas WinRAR och jag kan dra srt filen till vlc ifrår WinRAR programfönstret och då fungerar det HUR gör jag så att gammla rullgardins metoden fungerar med "packa upp här"

Har försökt googlat men svårt att förstå alla engelska översättningar på svenska windows 10 när de säger klicka där gör så kryssa ur dessa rutor etc etc

SJUKT tacksam för svar!
Citera
2019-02-04, 02:58
Medlem
colabulles avatar
Jag tror jag löste det! gällde bara att läsa lite extra och pilla lite extra! Gick in på WinRAR valde fliken "Inställningar" högst upp till höger i fönstrets vänstra del utav fönstret alltså Inställningar->rullgardinsmeny-> Inställningar->Sökväg->Kolumn 4-> Standardmapp för uppackade filer->Välj en map dit filerna ska komma då de är uppackade Det fanns ingen målmapp för vart filen skulle packas upp så valde en mapp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in