Citat:
Ursprungligen postat av
fbkontoret
Hej, Jag har ungefär 300k att investera och möjligheten att spara ungefär 10k en vanlig månad.
Hur ska jag använda dessa pengar för att börja bygga mot min ekonomiska frihet?
Alternativen som jag ser dom
1. Investera i utdelningsaktier, Investor och eventuellt andra stora investment bolag hade jag tänkt. Men har bristfällig kunskap när det kommer till aktier.
2. Köpa en lägenhet och hyra ut?
3. Lendify? Verkar som ett enkelt sätt att få pengarna att växa på.
Ska man vänta på att finans krisen kommer och sedan investera pengarna?
Uppskattar alla bra tips och råd.
1. Dela upp dina 300,000 på 6 fonder dvs 50,000 var. Några i mitt tycke bra fonder är:
Bgf technologies
AMF små bolag
Swedbank Robur medica
AMF Nordamerika
Spiltan investmentbolag
Nordea Swestars
2. Köp ett bolags aktier för dina 10,000 och varje månad väljer du ett annat företag.
Kör svenska aktier i ett år tex: Investor, Swedbank, Nordea, Ica, Axfood, Avanza, Elektrolux, Holmen, AstraZeneca, SKF, NCC, Klövern.
3. År två köper du enbart preferensaktier.
4. År tre köper du enbart Amerikanska aristocrat aktier som Pepsi, Coca cola, Parker, 3M mm.
5. År fyra lägger du dina månadspengar i sparkonton med hög ränta.
6. År fem köper du enbart aktier i investmentbolag
7. År sex köper du enbart aktier i banker.
8. År sju satsar du på fonder igen, vid det här laget har du säkert redan tolv stycken du spanat på.
9. År åtta skaffar du dig ett extra jobb för kvällar och helger och köper mer fonder och aktier.
10. År nio köper du mer fonder och aktier.
11. År tio Skriver du en bok om din ekonomiska resa och köper mer aktier och fonder.
12. År elva börjar du varva ner med jobb och skaffar dig en partner som ruinerar dig...men det gör ingenting för du är ju såå kär