2006-02-26, 19:22
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Anna Carin Olofsson ska ha bragdguldet och ingen annan!

Nja... nu börjar jag fan tycka hockeylaget för de var det laget/utövaren med hårdast motstånd i en stor idrott.
Citera
2006-02-26, 19:37
Medlem
Gudruns avatar
Här är ALLA våra medaljer 14 medaljer

22/2 guld, slalom, damer
23/2 guld, curling, damer
25/2 guld, skidskytte, damer
26/2 guld, ishockey, herrar
14/2 guld, sprintstafett, damer
14/2 guld, sprintstafett, herrar
22/2 guld, sprint, herrar

20/2 silver, ishockey, damer
16/2 silver, skidskytte, damer

18/2 brons, kombination, damer
19/2 brons, stafett, herrar
24/2 brons, storslalom, damer
22/2 brons, sprint, herrar
15/2 brons, störtlopp, damer

Tjejer é bäast!

Jaaa jag vet att datumen är i oordning. Och
Citera
2006-02-26, 19:47
Medlem
RedXs avatar
Herrhockeyn ligger nog bra till.
Citera
2006-02-26, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gudrun
Tjejer é bäast!
Det kanske inte är de svenska tjejerna som är bra utan de utländska som är dåliga..
Citera
2006-02-26, 19:53
Medlem
Knudsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudrun
Här är ALLA våra medaljer 14 medaljer

22/2 guld, slalom, damer
23/2 guld, curling, damer
25/2 guld, skidskytte, damer
26/2 guld, ishockey, herrar
14/2 guld, sprintstafett, damer
14/2 guld, sprintstafett, herrar
22/2 guld, sprint, herrar

20/2 silver, ishockey, damer
16/2 silver, skidskytte, damer

18/2 brons, kombination, damer
19/2 brons, stafett, herrar
24/2 brons, storslalom, damer
22/2 brons, sprint, herrar
15/2 brons, störtlopp, damer

Tjejer é bäast!

Jaaa jag vet att datumen är i oordning. Och

Bakom varje framgångsrik kvinna står en man . Tror inte att någon av medaljtjejerna har en kvinnlig tränare.
Citera
2006-02-26, 20:28
Medlem
Bastardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX

Att herrhockeyn skulle vinna är ganska osannolikt. Man ger det ju nästan alltid till någon jävla idiotsport som ingen bryr sig om och där det inte finns någon konkurrens. Självklart förtjänar Tre Kronor bragdguldet eftersom de vann den mest prestigefyllda grenen i OS, men det lär gå till svenska mästarinnan i navelludd, eller ännu värre: curling.
Citera
2006-02-26, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RedX

Enligt de uppdaterade statuter som trädde i kraft i mitten av 90-talet kan inte herrkronorna få bragdguldet, eftersom de redan har fått det en gång, 1987. Enligt de nya statuterna från 2001 kring bragdguldet kan man som lag bara tilldelas det en gång.

Statuterna föreskriver: "Ingen enskild person kan tilldelas medaljen mer än två gånger, inget lag kan tilldelas medaljen mer än en gång"
Citera
2006-02-26, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Enligt de uppdaterade statuter som trädde i kraft i mitten av 90-talet kan inte herrkronorna få bragdguldet, eftersom de redan har fått det en gång, 1987. Enligt de nya statuterna från 2001 kring bragdguldet kan man som lag bara tilldelas det en gång.

Statuterna föreskriver: "Ingen enskild person kan tilldelas medaljen mer än två gånger, inget lag kan tilldelas medaljen mer än en gång"

Vilken oerhört löjlig regel. Det betyder ju att snart är det omöjligt för alla landslag att vinna eftersom alla redan tagit det en gång.

Laget 1987 var ju ett helt annat.

Klart hockeylandslaget ska ha bragdguldet.
Citera
2006-02-27, 01:18
Medlem
Om inte fotbollslandslaget kammar hem VM så ska det gå till hockeylandslaget.

När tre kronor 1987 fick bragdguldet var de väl tvungna att dela det med någon totallt okänd skidåkerska?
Citera
2006-02-27, 01:53
Medlem
Carrickos avatar
Riktigt fjantigt att bragdguldet delas ut varje år. Det förtar ju hela grejen med ett bragdguld. Nu är det ju lika prestigefullt som melodifestivalen. Nej, bragdguldet ska bara delas ut när någon gör en verklig bragd. Om inte någon gör en bragd på 15 år så ska inte heller något bragdguld delas ut. Så här på rak arm har jag direkt svårt att komma på några riktiga bragder de senaste 10 åren. Niklas Jonssons silver på femmilen i Nagano är en bragd men sen tar det liksom slut. Är det någon uppenbar bragd som jag glömt?

Jag skulle vilja säga Per Elofssons vinst på femmilen i Holmenkollen också men det var ju bara i världscupen....
Citera
2006-02-27, 02:11
Medlem
Steinholdtzs avatar
Håller med Carricko. Folk verkar tro att bragdguldet är detsamma som årets idrottsprestation.

Löjligt att antyda att Tjockis-Anja eller Lind som båda tillhör världseliten och var favoriter till gulden ska ha priset. Inte för att jag bryr mig om nåt så löjligt som ett pris bestämt av någon jury, men ändå.
Citera
2006-02-27, 21:15
Medlem
uniteders avatar
Av det som hänt hittills i år tycker jag Björn Lind. Att utklassa alla på det sättet två gånger är en bragd!

Men jag hoppas verkligen att Sverige vinner VM i sommar och då är det ingen tvekan om vart det ska hamna längre..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in