2019-02-02, 12:48
Medlem
Granteds avatar
Go middag!

Det är så att jag precis fick ny dator från jobbet, så absolut inget märkvärdigt eller ens spelanpassat tyvärr.
Dock är jag fruktansvärt sugen på att kunna smålira något lite då och då...
Jag är dock hopplöst dålig på datorer och dess specifikationer (mer än att jag fattar att denna är begränsad i prestanda).

Så denna är det jag har

https://store.hp.com/SwedenStore/Mer...pt=AK8&sel=NTB

Vad kan jag lira egentligen? Är ute efter något rpg eller survival rpg, typ monster hunter world eller ark survival kanske.. dåligt insatt just nu. Men vill ha något där jag kan härja omkring lite och släppa verkligheten för en stund haha...

Ber om ursäkt i förväg för min brist på kunskap, hoppas kunna få lite bra input här - även om den är att jag bör lägga ner tankarna helt då det inte kommer funka.
Citera
2019-02-02, 12:56
Medlem
En intel i7-8550U är ju hyfsat ok

ingen aning vad en Intel® UHD Graphics 620 klarar av ?

men på steam finns det ju massor med spel att välja på och man kan ju testa något äldre indiespel som kräver välldigt lite. Där finns det tusentals med spel som lär fungera helt ok. i bland på bra reor dessutom, skulle du råka köpa fel så kan man ångra köpet om man gör det direkt. Gjorde så på ett hypat spel som inte alls var kul med det tog lång tid innan jag fick pengarna. men det var billigt så vaddå...

Man kan kolla på googla och youtube om hur bra ett grafikkort är. Tex kolla runt där.

https://www.youtube.com/results?sear...ics+620+gaming

Jag just ja... Ställ ner grafik på minimum på allt i spel så får du bättre prestanda. Stäng av saker i Windows... Antivirus och kolla guider på nätet, det finns massor att göra så att man friställer prestanda för spelande. Om man märker att det hackar eller något.
Senast redigerad av Brodrude 2019-02-02 kl. 13:00.
Citera
2019-02-02, 14:19
Medlem
Dom allra flesta spelen, dock medveten om att du kan behöva sänka grafiken för att kunna hantera FPS. Laptops är inte direkt anpassande för spel, men testa lira League of legends,The Isle, Anno 1800, Smite eller Tibia. Några tips på roliga spel som jag brukade lira en gång i tiden :P
Citera
2019-02-02, 17:39
Medlem
kinky_Ms avatar
de flesta turordningsbaserade spel bör funka bra
Anno, Civilization, Tropico, Total War, XCom är några serier som du kan kolla upp. Alla finns i flera delar.
Om du skruvar ned grafiken lite kan du nog spela The Witcher 3 och Euro truck driver 2 också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in