2019-02-02, 11:06
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Vilka är världens sämsta komiker - alltså såna som verkligen anstränger sig att försöka vara roliga men som egentligen bara är jobbiga, pinsamma och trista...?

Personligen så tycker jag att Jim Carrey är helt vidrig - maken till krystad, tråkig och enerverande "komiker" har världen aldrig skådat...

Vem tycker du är sämst?
Citera
2019-02-02, 11:10
Medlem
franges avatar
Leslie Jones, Amy Schumer och Sarah Silverman. Till och med Garants kattmat håller högre kvalitet än dessa.
Citera
2019-02-02, 11:13
Medlem
Dr_Dollars avatar
98% av alla svenska stå-uppare, och högst på den listan är Kodjo Akolor.
Amy Schumer och Sarah Silverman som tidigare listats är inte ens roliga av misstag.
Citera
2019-02-02, 11:15
Medlem
Paris24s avatar
Jim Carrey har världens roligaste kroppsspråk, är fantastisk på rösthärming och miner eftersom han uppenbarligen har någon bra teknik att testa ut dem. Hans första filmer typ Ace Ventura är bland de roligaste som finns. Men visst, hans texter är bleka. Såg precis på youtube något han gjorde i Kanada ca 1990 30 minuter, och därefter direkt Johan Glans. Glans material var överlägset.

Men att sätta Jim Carrey lägre en den bunt kvinnor som harvar runt i komiker-facket utan att leverera annat än min-kropp-skämt? Nej.
Citera
2019-02-02, 11:20
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
98% av alla svenska stå-uppare, och högst på den listan är Kodjo Akolor.
Omg, jag visste inte ens att Kodjo klassades som komiker men ser det nu när jag googlar lite. Jag ryser av obehag. Ok, näst högst på listan hamnar Henrik Schyffert.
Citera
2019-02-02, 11:21
Medlem
Jimmy Fallon är helt värdelös.
Citera
2019-02-02, 11:22
Medlem
Flus avatar
Lars-Inge Svartenbrandt försökte sig på en karriär som ståuppkomiker efter en lång fängelsevistelse.
De flesta som bevittnat showen hyllade hans beslut att återvända till brottets bana.
Citera
2019-02-02, 11:26
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Jim Carrey har världens roligaste kroppsspråk, är fantastisk på rösthärming och miner eftersom han uppenbarligen har någon bra teknik att testa ut dem. Hans första filmer typ Ace Ventura är bland de roligaste som finns. Men visst, hans texter är bleka. Såg precis på youtube något han gjorde i Kanada ca 1990 30 minuter, och därefter direkt Johan Glans. Glans material var överlägset.

Men att sätta Jim Carrey lägre en den bunt kvinnor som harvar runt i komiker-facket utan att leverera annat än min-kropp-skämt? Nej.
Personligen tycker jag att Carrey är vedervärdig just p.g.a. hans patetiska miner mm. Hans "humor" känns extremt krystad och forcerad vilket gör mig förbannad som tittare...

Tycker isåfall att Rowan Aktinsson är en smula bättre på "roliga" miner...
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2019-02-02 kl. 11:28.
Citera
2019-02-02, 11:28
Medlem
infiltrants avatar
Jim Carrey toppar nog den listan. Förskräckligt dålig.
Citera
2019-02-02, 11:35
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Jag läste nånstans att den mycket bildsköna skådespelerskan Josephine Bornebush är en "komiker"... Helt obegripligt för mig isåfalll...
Citera
2019-02-02, 11:36
Medlem
Kaustis avatar
Världens bästa sämsta komiker är definitivt Gatis Kandis: https://youtu.be/NbUSjexRJm4
Citera
2019-02-02, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Lars-Inge Svartenbrandt försökte sig på en karriär som ståuppkomiker efter en lång fängelsevistelse.
De flesta som bevittnat showen hyllade hans beslut att återvända till brottets bana.
Hahaha--> "hyllade beslutet".
Hade gärna sett Svartenbrandts ståupp, förmodligen mycket stel och ofrivilligt rolig.

Jim Carrey är begåvad på så många plan att han inte kan vara världens sämsta komiker. Han är en mästare på imitation. Kan tänka mig att hans ståupp humor är trött och barnslig, men sämst måste någon trött PK-riddare vara. Henrik Schyffert kanske.
Senast redigerad av Kulturman 2019-02-02 kl. 11:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in