Tjena kära flashback!
För två veckor sen bestämde jag mig för att gå på diet (ingen speciell, vi kan kalla den måbra diet

), alltså inget socker, minimalt med gluten. Sen mindre kött (vafan jag äter kött varje dag). Men uteslutit gris och mat som är processad (ofta socker i ändå). Typ mer grönt och färsk mat. Samt mera fisk jadda jadda!
Men frågan då. Relativt till allt annat skit som finns. Hur dåligt är snus? Snusar inte speciellt mycket, men kanske 5-6 prillor om dagen. Nu snusar jag GP Rapé, men nikotin verkar ju inte har jättedåliga hälsoeffekter. Problemet när man tittar på studier är det ofta för rökning som ligger ganska långt ifrån bra enligt vad jag läst. Jag har tittat lite på nikotintuggummin och liknade produkter, men det finns inte mycket som tyder på att det skulle vara cancerframkallade ens. Vad är eran uppfattning? Jag hittade också tester från
testfakta.se. Där visar det bland annat hur många olika typer utav besprutningar man använt och hur mycket bly osv det innehåller. Finns det samma tester på grönsaker? Hur mycket innehåller diverse grönsaker osv?