2019-02-02, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konsumkassen
Haha, sånt bullshit! Ingen människa som befinner sig norr om Hötorget åker till Huddinge sjukhus om man har förvärkar.

Man åker såklart till SÖS, Danderyd eller Karolinska i Solna.
vad jag vet ligger DS norrut
Citera
2019-02-02, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benganbanan
Tydligen patetiskt att hjälpa dottern på bästa möjliga sätt, vilket resulterade i att hon blev lugn i hans famn. Du har ju nu avslöjat dig själv som det sämsta trollet.

Blir lugn!?, hon gråter och är LIVRÄDD
Citera
Medlem
Konsumkassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffeoteegott
vad jag vet ligger DS norrut

Ja, och hon kom norrifrån, var fortfarande norr om T-Centralen. På väg till söderut till Huddinge enligt egen uppgift, som ligger hyfsat långt söderut utom t-banenätet.

INTE trovärdigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiledbrat
Varför skulle gravida få fritt fram att planaka? Nä det funkar inte så.
Vem säger att OV ska vara en arme och bruka våld mot en gravid kvinna för en sådan simpel sak?

Men än engång visar OV vilket jävla slödder man är! Livrädda pissråttor och inget annat.
Citera
2019-02-02, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Tittar du ens på videon från händelsen??

Man ser tydligt att vakterna för henne så lugnt som möjligt ut. Hon gör våldsamt motstånd och rycker åt alla håll. De säger flertalet gånger "släpp" till henne, eftersom hon har någon form av hårt grepp på en av vakterna.

Sen ropar en av vakterna högt "släpp", troligtvis klämmer hon åt ännu hårdare och smärtsamt på vakten. Sen drar hon sig själv ner mot bänken och vägrar att resa sig upp även om vakterna försöker resa upp henne.

En annan vakt gör något jättebra, nämligen sätter sig ner på knä och försöker trösta den lilla dottern. Allt medan mamman beter sig på detta eländiga sätt.

Det verkar inte som att vakten lägger någon tyngd på henne efter att hon vägrat sätta sig ner.
Citera
2019-02-02, 13:36
Medlem
Citat:
Ja, och hon kom norrifrån, var fortfarande norr om T-Centralen. På väg till söderut till Huddinge enligt egen uppgift, som ligger hyfsat långt söderut utom t-banenätet.

INTE trovärdigt.
Att jag svarade på var tågen åker)går var en impuls, föll i fällan och borde inte ha gjort det, tänker inte diskutera något om nån ny infallsvinkel om tåg osv
Citera
2019-02-02, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffeoteegott
Blir lugn!?, hon gråter och är LIVRÄDD

Ja, innan vakten hinner ta hand om henne, för att modern är hysterisk och aggressiv. Modern bryr sig inte ett skit om sin dotter i det läget, vad som helst hade kunnat hända. Tur där fanns extra vakter som kunde agera rätt, dottern ses i hans famn helt lugn och tyst när de eskorteras upp från perongen.
Citera
2019-02-02, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetimajn
Försökte väl åka gratis men graviditetskortet fungerade inte som det var tänkt.
Fast det vet du verkligen inte om det är fallet. Hon säger att hon hade biljett. minns inte de gånger jag själv inte hittade papper som hamnat i fel ficka. Att hon är gravid och hennes hälsa kommer före allt i det här fallet.
Citera
2019-02-02, 13:42
Medlem
Citat:
Ja, så varför gick hon inte av tåget när hon visste att hon inte visat biljett?

Du menar att jag också får åka gratis nu när jag är gravid? Och att jag får bli kränkt och kasta boten på golvet om jag blir bötfälld?

Att visa leg gick hon med på men inte att visa sin biljett. Lol.
Nej, menar naturligtvis inte att alla gravida ska åka gratis,lägg ner.
Vakterna borde kunna avläsa situationen bättre, gjört bättre avvägningar/bedömningar.
Alla liknande situationer kan inte ALLTID lösas likadant...helt enkelt.
Alla människor är olika, hon var kanske mer hormonellt påverkad än dig, vad vet jag
Citera
2019-02-02, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theresamay2018
Fast det vet du verkligen inte om det är fallet. Hon säger att hon hade biljett. minns inte de gånger jag själv inte hittade papper som hamnat i fel ficka. Att hon är gravid och hennes hälsa kommer före allt i det här fallet.

Det är därför hon skulle ha betalat tilläggsavgiften och åkt vidare.
Senast redigerad av spoiledbrat 2019-02-02 kl. 13:57.
Citera
2019-02-02, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benganbanan
Ja, innan vakten hinner ta hand om henne, för att modern är hysterisk och aggressiv. Modern bryr sig inte ett skit om sin dotter i det läget, vad som helst hade kunnat hända. Tur där fanns extra vakter som kunde agera rätt, dottern ses i hans famn helt lugn och tyst när de eskorteras upp från perongen.
Så mycket bullshit. Att man inte skäms att behöva diskutera fostrets hälsa kontra en SL biljett. Vad är det för samhälle vi lever i. Hennes dotter var skärrad grät och skrek när vakterna höll på terrorisera hennes gravida mamma för en SL biljett. Hur menar du ens att hon betedde sig aggressivt. Hur kan en höggravid kvinna bete sig aggressivt mot två vakter? Hon hade värkar dessutom.
Senast redigerad av Theresamay2018 2019-02-02 kl. 13:47.
Citera
2019-02-02, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Ja de vill ha rasism mot svarta men inser att hennes historia är svajig. De kan också ha fått lite informell information från SL att de t.ex. har tittat på övervakningskameror.

Det intressanta ur ett psykologiskt perspektiv är hur samma film kan tolkas så olika av de som ser den. Vissa ser en förtryckt afrikan som misshandlas av apartheid-polis i Sydafrika, troligtvis nyligen frigiven från slaveriet; och andra ser en bidragsparasit som slåss och spelar teater, och som troligtvis är islamistisk terrorist.

Ja nog har DN säkert lyckats ta reda på lite mer än vad vi kreti o pleti har kännedom om.

Den psykologiska aspekten är ju onekligen intressant; detta lär ju vandra in i rättssalen så småningom och då ska ju rätten ta del av det filmade materialet. Kan nog faktiskt tänka mig att meningarna om vad som egentligen sker kan komma att diffa hyfsat rejält även där.

Sedan är det kanske så, för att leka psykolog, att det inte är själva filmen i sig som avgör tolkningen utan vilka förväntningar man har när man skall till att titta på den.😐
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in