Citat:
Ursprungligen postat av
Livsmissbrukare
Fråga inte mig, jag har ingen aning. Läran om de låga förväntningarnas rasism är ett jävla snår med hundratals oskrivna lagar, undantag, trender och allmänt diffuseri. Ovanpå det ett ofattbart invecklat poängsystem i fråga om hur man mäter graden av utsatthet i de fall ena parten är något annat än en vit medelålders heterosexuell man. Trumfar etnicitet kön? Fattig mot kvinna? Same mot zigenare? Barn mot afghan? Den här kvinnan som har inte mindre än tre trumf (kön, hudfärg, hormonrubbad), adderas poängen på varandra? Ett snitt? Ökar det logaritmiskt?
Du spammar tråden hela tiden, men vad du och flera missar är en tidigare kommentar från mig.
Upprinnelsen är en kontrollavgift från en biljettkontrollant. Efter utfärdandet blev kvinnan högljudd och gapig samt allmänt stökig. I det skeendet har biljettkontrollanten bett ordningsvakterna att avvisa henne, vilket är arbetsgången.
Biljettkontrollanten är kvinna, färgad, 35-årsåldern och mamma, faktiskt till ett barn i liknande ålder, så vad själva upprinnelsen innebär så håller inte rassekortet.
Förövrigt är inte svaret till dig, för du är inte mottaglig, utan till andra som möjligen är intresserade.