2019-02-01, 18:21
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Nej. Självklart inte.
Men om tredje part, i det här fallet barnet, blir lidande i en situation som den uppkomna (oavsett mamman så är barnet helt oskyldigt), så bör man alltså hellre fria än fälla.
Det var en häpnadsväckande tolkning.
Då tar jag med mig ett barn in på NK i Stockholm och snattar, och när jag skall gripas så för jag ett jävla liv så att väktarna "hellre friar än fäller"

Kvinnan i T-banevagnen bevisade att hon inte är lämplig som vårdnadshavare.

Väktarna gjorde ett mycket mjukt ingripande med tanke på kvinnans våldsanvändande.
Citera
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Det är inte vakterna som tvingas till någonting, det är kvinnan som blir tvingad.

Jo, vakterna tvingas att anpassa sig till situationen. Ingen vilja att göra rätt för sig hos kvinnan, bara gap och skrik. Det är väl inte så svårt att se. Vakterna beivrar tjuvåkning och störigt beteende och möts av oförståelse om vikten av att betala. Man påminns om Idi Amin som försökte råda bot på Ugandas ekonomi genom att sätta fart på sedelpressen.

Det är inte särskilt kul att se bilderna när den fullvuxna negern krälar runt på golvet som en övergödd larv. Varför har Sverige tagit in sådant här slödder? Och bara några dagar bort kommer ytterligare en obildbar parasit att vädra morgonluft.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Hon hade biljett som var betald. Men hon hade känningar från magen och var på väg till sjukhuset och då kan man nog vara stressad redan från början om det inte känns som det står rätt till i magen.

Rättare sagt så påstår hon att hon hade en biljett, men kan man inte visa upp ett giltigt färdbevis vid kontroll spelar det ingen roll om man så har en hel säck fylld med dem. Kan du inte uppvisa färdbevis får du helt enkelt snällt kliva av tåget, svårare än så är det inte. En regel som för övrigt gäller oavsett om du är gravid, halt, förlamad, lider av spetälska, eller har spännande pigmentnivåer.
Citera
2019-02-01, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kontrarevolutionar
A) hon betalade för sig.
B) sista två veckorna när min tjej var gravid kunde vi inte ens gå runt kvarteret utan att stanna vid en bänk 20 minuter på mitten. Enda gick vi den rundan två gånger om dagen så att hon kom ut lite åtminstone.

Hon kunde inte hittet kortet, fick en bot och flippade och behövde då avlägsnas. Inte så klurigt.
Citera
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svea.Folk
Det än mer sjuka är att vissa faktiskt tror på det.
Jag är rätt säker på att det är färre läsare än journalisterna tror som "går på" detta. Kanske inte ens journalisterna själva. Det är bara klick-bete.

Notera att man aldrig kommer att få höra vakternas åsikter om vad som hände. De är förbjudna att uttala sig. Det vet media.

FB tycker jag är en ganska bra värdemätare. Hur många i denna tråd tror att gravida brottas ner i Sverige pga sin hudfärg? Kanske 10%? Den siffran gäller nog generellt över landet.
Senast redigerad av Paris24 2019-02-01 kl. 18:24.
Citera
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Men ingen har ju anklagat barnet för något - så på vilket sätt ska vi fria eller fälla? Om en mamma begår ett mord ska man alltså fira henne för att barnet inte ska bli lidande? Inser du hur korat den inställningen är? Det ska inte finnas frikort inom rättsväsendet.
Alltså, om du begår ett mord gälle inte SL's policy för barnkonventionen. Hur svårt ska det vara att förstå?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kontrarevolutionar
A) hon betalade för sig.
B) sista två veckorna när min tjej var gravid kunde vi inte ens gå runt kvarteret utan att stanna vid en bänk 20 minuter på mitten. Enda gick vi den rundan två gånger om dagen så att hon kom ut lite åtminstone.

Har du sett att biljetten var giltig? Jag har bara läst att hon själv hävdar att den är det.

20 minuters promenad som höggravid och sedan paus är normalt, absolut. Det motsäger inte att hon borde ha lyssnat på väktarna?
Citera
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Det var en häpnadsväckande tolkning.
Då tar jag med mig ett barn in på NK i Stockholm och snattar, och när jag skall gripas så för jag ett jävla liv så att väktarna "hellre friar än fäller"

Kvinnan i T-banevagnen bevisade att hon inte är lämplig som vårdnadshavare.

Väktarna gjorde ett mycket mjukt ingripande med tanke på kvinnans våldsanvändande.
Jag tror inte SL's policy för barn gäller på NK, men du är säkert inte så listig att du avstår från att prova själv...
Citera
2019-02-01, 18:23
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDog
Hur kan man som vakt vara så begåvningsbefriad att man inte ger sig hellre än att brotta någon som gravid?
Personer som saknar giltig biljett ska avvisas. Eller gäller detta inte gravida?
Citera
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Ja, det är liksom underförstått. Men det är också underförstått att om en 12-åring tappat sin biljett eller inte kan komma hem så ska den få åka. I det här fallet så är det mamman som ska ha färdbevis. Har hon inte det, och risk för tumult uppstår så bör man liksom avstyra tumultet, för tredje part som är oskyldig.
Det ansvaret vilar enkom på den skogstokiga kvinnan.
Kvinnan har brustit allvarligt i sitt ansvar som vårdnadshavare.
Citera
Medlem
Mr.Mxyztplks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Okej, så du tycker att det är värt att stanna upp hela kollektivtrafiken för att en person som inte betalat 32 kronor inte får rulla en enda station längre no matter what.

Jag tycker att det är värt att riskera att försena trafiken något för att inte riskera att skada två oskyldiga barn.

Då vet vi var vi står då. 32 kronor vs två oskyldiga barn.

Tillägsavgiften som hon vägrade betala var väl på 1 500 kr + ordinarie biljettpris per person antagligen 3 106 kr totalt.
https://sl.se/sv/info/biljetter/gilt.../utan-biljett/

Inget på de tre klippen visar på något väktarvåld, tvärtom visar en film hur en väktare tar barnet åt sidan och försöker trösta barnet när modern skriker hysteriskt, samt bär upp barnet när modern förs uppför rulltrappan. När hon ligger och skriker på golvet utan att någon ens rör vid henne försöker väktarna att hjälpa henne upp.
Om du bara har sett de nerkortade och censurerade klippen på svt kan det verka som de misshandlar henne pga hennes skrik och att inget syns utom att det är tumult.
De tre ocensurerade fullständiga klippen kan du se på: https://www.facebook.com/lovettejallow
Citera
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Nej i media säger SL att biljettkonrollanterna ringde ordningsvakterna och att kvinnan inte hade färdbevis. ( SR studio ett)
Ok, fel antagande av mig. OV utför även biljettkontroller i samverkan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in