Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-31, 10:18
  #1
Medlem
Tjenare!

Jag vänder mig hit då jag är helt usel på datorer och teknik. Jag hade tänkt köpa mig en ny laptop då min börjar ge med sig. Har för tillfället en HP Pavilion 17 köpt för 6-7 år sedan. 8 GB RAM samt AMD A10-5750M APU Radeon HD Graphics 2.5 GHz. Har fungerat bra fram till senaste året då den börjar ge med sig.
Jag söker efter en laptop med 17tums skärm som klarar spel som League of legends, kanske lite overwatch eller dylikt.
Jag tänker mig max 8000 kronor.

Tips!?
please help a noob out
Citera
2019-01-31, 13:09
  #2
Medlem
mr-mystics avatar
Om du kör på en av dom mer effektstarkare macarna skulle det kunna fungera.
Citera
2019-01-31, 14:01
  #3
Medlem
cmdQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chellet
Tjenare!

Jag vänder mig hit då jag är helt usel på datorer och teknik. Jag hade tänkt köpa mig en ny laptop då min börjar ge med sig. Har för tillfället en HP Pavilion 17 köpt för 6-7 år sedan. 8 GB RAM samt AMD A10-5750M APU Radeon HD Graphics 2.5 GHz. Har fungerat bra fram till senaste året då den börjar ge med sig.
Jag söker efter en laptop med 17tums skärm som klarar spel som League of legends, kanske lite overwatch eller dylikt.
Jag tänker mig max 8000 kronor.

Tips!?
please help a noob out


Tror det blir ganska svårt tyvärr.
17" har gått från att vara standard till att bli något lite "exclusive".
Den billigaste 17"-datorn med GTX 1050 kostar en bra bit över 8.000.


Kan du tänka dig en vanlig 15,6" istället så är det enkelt att svara på dina önskemål

Exempel på en 15-tummare som kommer tillfredsställa alla dina behov för under 8.000.-
https://www.webhallen.com/se/product...X-1050-Win-10?
Citera
2019-01-31, 14:09
  #4
Medlem
cmdQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Om du kör på en av dom mer effektstarkare macarna skulle det kunna fungera.
Läste du vad TS skrev alls?
Önskemålet var 17" och max 8000 kronor

Den billigaste 15" MBP kostar 27 995 kronor inte riktigt inom budget...
(Off topic men synd att Apple slutade med MBP 17")
Citera
2019-01-31, 22:17
  #5
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cmdQ
Läste du vad TS skrev alls?
Önskemålet var 17" och max 8000 kronor

Den billigaste 15" MBP kostar 27 995 kronor inte riktigt inom budget...
(Off topic men synd att Apple slutade med MBP 17")

Ja 17 tum är ju det perfekta komplementet till tabban. Fungerar MBP bra att gamea på då (du som har koll)?
Citera
2019-01-31, 22:29
  #6
Medlem
cmdQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Ja 17 tum är ju det perfekta komplementet till tabban. Fungerar MBP bra att gamea på då (du som har koll)?
MacBook Pro 15" levereras med Radeon Pro 555X när det kommer till spel så presterar det kortet ungefär 75% så bra som ett GTX 1050 (kortet som sitter i datorn länkad göre upp i tråden).
Det duger för enklare spel på lägre upplösning,
man får skruva ner upplösningen på Retina-skärmen till 720/1080 så kan du nog få 50-60FPS i exempelvis CS GO på Low/medium.
För andra saker som inte är spel så är det kortet väldigt kompetent! Men så kostar det också lite mer.
Citera
2019-01-31, 22:36
  #7
Medlem
PeterNosters avatar
Så du bär omkring den där datorn och spelar?

Köp en stationär. Du får två för samma pris som en bärbar om du plockar ihop dem själv.
Citera
2019-02-01, 18:48
  #8
Medlem
cmdQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Så du bär omkring den där datorn och spelar?

Köp en stationär. Du får två för samma pris som en bärbar om du plockar ihop dem själv.

Knappast!Du får inte två stationära datorer för TS budget 8.000kr
Om dom ska vara lika bra som en bärbar för samma pengar.
Bärbar för 8k har i5, 1050, 8GB ram och SSD, du får inte två sådana stationära datorer för samma pengar.
Sluta kommentera om du inte läser inlägget i TS i trådarna!

Bara dom delarna kostar minst 4.000 / dator och sen ska du betala för chassi, mobo och psu!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback