• 1
  • 2
2019-01-28, 21:12
Medlem
Det kommer väl inte att gå att återvandra andra generationens invandrare? De är ju svenskar rent tekniskt.

Varför skulle man vilja det? För att etniskt homogena länder i väst brukar prestera väldigt bra.

Då blir det ju etnisk rensning, vilket jag inte tror att ens 5% av landet skulle gå med på. Jag skulle nog inte heller det.

Enda sättet är väl ifall de frivilligt bestämmer sig för att ansöka om något slags visa i det landet, men varför skulle de vilja de om t.ex deras föräldrar är döda.

diskution
Citera
2019-01-28, 21:25
Medlem
Vad menar du? Varför skulle de vilja återvända? Är man född och uppvuxen i Sverige är man väl svensk? Ja merparten ser det väl så iaf. Eller menar du att vi skulle kasta ut dem? De kan inte bli av med sina medborgarskap oavsett för de uppfyller inte kriterierna för det. Vad vill du uppnå med den här frågeställningen?
Citera
2019-01-28, 21:30
Avstängd
Lacerdas avatar
Syrianer exempelvis lär inte återvandra då deras land är ett sunkigt skithål. Musikerna sjunger ofta om Europa och att det är dit man ska flytta för att lyckas. Detta gäller nog för övriga arabländer också, tyvärr.
Citera
2019-01-28, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VivallaA
Vad menar du? Varför skulle de vilja återvända? Är man född och uppvuxen i Sverige är man väl svensk? Ja merparten ser det väl så iaf. Eller menar du att vi skulle kasta ut dem? De kan inte bli av med sina medborgarskap oavsett för de uppfyller inte kriterierna för det. Vad vill du uppnå med den här frågeställningen?
Jag tänkte såhär:
en invandrare begår brott i högre grad än svenskar och andra generationens invandrare gör också det.
Men andra generationens invandrare som begår våldtäkter t.ex kan man ju inte skicka tillbaka eftersom de är svenskar även fast det vore bättre men det går ju inte.

Inte så kul att ha folk i sverige som inte är svenskar som springer runt och begår brott. De blir man aldrig av med. Och nu menar jag inte alla andra generationens invandrare utan busarna eller gangstrarna
Senast redigerad av afs123 2019-01-28 kl. 21:34.
Citera
2019-01-28, 21:31
Medlem
Sooks avatar
Vadan detta påstående att etniskt homogena lönder lyckas bäst? Vad finns det för grund för det påståendet?
Citera
2019-01-28, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afs123
Det kommer väl inte att gå att återvandra andra generationens invandrare? De är ju svenskar rent tekniskt.

Varför skulle man vilja det? För att etniskt homogena länder i väst brukar prestera väldigt bra.

Då blir det ju etnisk rensning, vilket jag inte tror att ens 5% av landet skulle gå med på. Jag skulle nog inte heller det.

Enda sättet är väl ifall de frivilligt bestämmer sig för att ansöka om något slags visa i det landet, men varför skulle de vilja de om t.ex deras föräldrar är döda.

diskution
Lite hypotetisk fråga, men svaret är att det händer och har hänt.
En gammal polare till mig flyttade hem till sina föräldrars hemland efter sin pensionering och då var hans föräldrar begravda i sverige. Samma sak med min dotters mamma men hon flyttade tillsammans med sina föräldrar.( Så de flyttade hem) går faktiskt att ha dubbla medborgarskap och jag tror faktiskt du kan ärva dina föräldrars även om du är född i ett annat land.
Citera
2019-01-28, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Syrianer exempelvis lär inte återvandra då deras land är ett sunkigt skithål. Musikerna sjunger ofta om Europa och att det är dit man ska flytta för att lyckas. Detta gäller nog för övriga arabländer också, tyvärr.
Vilka musiker?
Menar du syrierna?
Eller syrianerna?
Citera
2019-01-28, 21:36
Medlem
Signalkabels avatar
Alla lagar går att ändra. Alla lagar kan göras godtyckliga.

Jag själv skulle inte propagera för det, men det går väl att åstadkomma utan att göras uttryckligen med syftet att andra generationens invandrare skall återvända till sina föräldrars hemland.

Typ att dra in alla bidrag utöver existensminimum, förbjuda manlig omskärelse och fängsla föräldrar som utsätter sina barn för det, höja straffen för andra brott som begås av nämnda grupp, ställa språkkrav för arbeten inom offentlig sektor, förbjuda burka, återvändarbidrag för de som säger upp sitt medborgarskap osv.

Bara fantasin sätter gränserna (hehe) för vad en polisstat kan göra för att straffa ut oönskat folk.
Citera
2019-01-28, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Vadan detta påstående att etniskt homogena lönder lyckas bäst? Vad finns det för grund för det påståendet?

Jag skulle vilja påstå att det gick bättre för norden på 1950 talet än det gör nu. då såg man mer upp till de nordiska/skandinaviska länderna och det var för att de var relativt etniskt homogena då.
Och med etniskt homogent så är det ju skillnad på om det finns många danskar och finnar i landet än om det finns många araber och afrikaner eftersom det är helt olika kulturer.
Citera
2019-01-28, 21:42
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Jag skulle vilja påstå att det gick bättre för norden på 1950 talet än det gör nu. då såg man mer upp till de nordiska/skandinaviska länderna och det var för att de var relativt etniskt homogena då.
Och med etniskt homogent så är det ju skillnad på om det finns många danskar och finnar i landet än om det finns många araber och afrikaner eftersom det är helt olika kulturer.
Fortfarande saknas grund för påståendet. De finns mängder med länder med invandring som lyckas utmärkt, inklusive sverige. Det finns också många relativt homogena länder i tex östeuropa som inte alls lyckats bra.
Citera
2019-01-28, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Fortfarande saknas grund för påståendet. De finns mängder med länder med invandring som lyckas utmärkt, inklusive sverige. Det finns också många relativt homogena länder i tex östeuropa som inte alls lyckats bra.
tycker du att vi går mot en positiv utveckling inom landet?

vad tror du är bäst 25% danskar i Sverige eller 25% afrikaner eller araber? vilket alternativ tror du det går bäst för.

Jag kanske borde omformulera mig. Jag menar att det går bättre för länder som har en monokultur istället för mångkultur.
Citera
2019-01-28, 21:57
Medlem
Citat:
Jag tänkte såhär:
en invandrare begår brott i högre grad än svenskar och andra generationens invandrare gör också det.
Men andra generationens invandrare som begår våldtäkter t.ex kan man ju inte skicka tillbaka eftersom de är svenskar även fast det vore bättre men det går ju inte.

Inte så kul att ha folk i sverige som inte är svenskar som springer runt och begår brott. De blir man aldrig av med. Och nu menar jag inte alla andra generationens invandrare utan busarna eller gangstrarna
Helt ärligt så är det inte så roligt att ha etniskt svenska män här som springer runt och våldtar och begår brott heller. Vi lär inte bli av med dem heller. Same shit. Har de inte svenskt medborgarskap så ska de ut om de begår brott. De andra lär vi väl dras med oavsett om vi vill det eller inte.
Senast redigerad av VivallaA 2019-01-28 kl. 21:59. Anledning: Omformulering
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in