• 1
  • 2
2019-01-28, 15:35
Medlem
Hallå gott folk!

Som rubriken lyder så har jag besvär med mitt psyke, men för att gå in på lite djupare detaljer så ska jag försöka ta med er på min livshistoria lite kortfattat och snabbt så ni får en bättre bakgrund och kan hjälpa mig så gott som möjligt. Men kan först beskriva min personlighet lite fort innan historian startar... Jag som person är jag väldigt social, dvs har inte svårt och prata med folk på fester eller i övrigt, jag har många kompisar, tränar på gymmet minst 3 ggr i veckan, jobbar minst 1 gång i veckan och är väldigt ambitiös och duktigt i skolan. Just nu har jag tjej sedan 1/2 år tillbaka så umgås med henne på helgerna. Men, drogdelen (räknar även in alkohol och nikotin där) så är jag väldigt noga med fakta innan jag gör något, är väldigt påläst på allt. Men nog med min personlighet, allt kommer bli klart efter historien. Så here we go!

Första gången jag kom i kontakt med droger var jag 16 år, dvs jag gick i 1an på gymnasiet. Jag tror att anledningen till att jag gjorde debut var att jag kände grupptryck och ville vara cool då alla andra drack. Iaf, jag skulle på en fest med en kompis som hade druckit lite innan och jag blev ganska berusad, en helt okej debut med andra ord. Känslorna var underbara, allt var roligt, man jade inga problem och alla var ens bästa vänner. Dagen efter festen så kände jag att detta var något jag ville fortsätta med då det var så kul, så helgen efter var jag ute igen och röjde med andra kompisar.

Någon månad längre fram så kom jag i kontakt med nikotin för första gången. Första snusen, det var väldigt intressant, nyfikenheten var stor men det som motiverade mig var att det var svin ballt och snusa. Jag började ganska fort efter jag testade det, även om jag inte tyckte det smakade något vidare till en början.

Festandet fortsatte intensivt varje helg och snusandet blev till ett beroende vilket jag inte såg som ett problem då jag tänkte sluta i framtiden och trodde inte jag hade några problem med att sluta. På en annan fest så var det första gången jag kom i kontakt med droger på riktigt, en utav mina kompisar tog E, vilket jag tyckte då var helt sjukt och hade ingen som helst tanke på att ta det någonsin.

Det blev vanligare med droger på fester och min "festkompis", vilket var min bästa vän, rökte grönt för första gången på en utav festerna, vilket jag egentligen skulle gjort med han men jag vågade inte för var typ rädd. Längre fram i tiden tog han benzo på en utav festerna och sena totalt och spydde. Detta fick mig att tycka att droger e helt efterblivet och vem vill snea och må bajs linsom...

Till sommaren kom jag även i kontakt med cigg, och det var också en sådan sak jag såg som coolt, och jag lärde mig röka. Dock tänkte jag bara hålla det till fester, och alltid dela på ett paket med min "festkompis". Men det ökade allt mer och man rökte lätt upp ett pack själv på en fest, men jag höll det ändå till endast fester.

För ett halvt år sedan, då hade jag festat i mer än 1 och 1/2 år med alkohol, och cigg, så fanns det lustas på denna festen vi var på. Några andra av mina kompisar tog då lustgas för första gången, och det var deras debut i drogvärden. Just då vågade jag inte testa då jag inte kände till lustgas något vidare. Mina vänner tyckte det var svin kul och flippat och ville att jag skulle testa, men jag är mån om att jag måste veta vad det är för något. Dagen efter sökte jag runt lite och insåg att det var rätt ofarligt. Jag och mina kompisar pratade sedanefter en del om lustgas och det slutade med att vi köpte några patroner och en "cracker". På ett krök så testade jag för första gången lustgasen jag köpt, och jag kommer aldrig glömma dem 45 sekundrarna. Allt eka, jag satt och hyperventilerade, omgivningen kändes snabb men jag kände mig långsam. Det var det sjukaste jag testat, och speciellt i kombination med alkohol. Vi började köpa massa patroner lustgas efter det, vi hade med oss upp till 50patroner/per person till fester och punda alltid upp allt. Varje helg såg ut så, alltid på fest med massa lustgas. Som ett instick kan jag säga att jag var TVUNGEN att komma iväg på fest varje helg, det var som mitt lugnande efter en hård vecka i skolan.

Sommarlovet kom till sist och jag och mina andra kompisar hade bestämt oss för att testa grönt. Vi köpte lite mer ön 1G per man och rökte de. Jag tyckte grönt var svinkul då allt och alla var roliga och jag skrattade tills jag inte kunde andas. När vi var höga fick vi den lysande idén att köra lustgas samtidigt. DET var ännu sjukare än bara lustgas och alkohol. Man blev helt lost i huvudet och visste inte ens vad man hette. Och detta gjorde vi 3 gånger under sommarlovet, men efter det så slutade vi då vi jobbade med drogtester samt gick i skolan igen och det fick inte bli några distraktioner.

Samtidigt under sommarlovet träffade jag min tjej, och festlivet tog slut för min del då jag var med henne och hon inte ville festa längre. Men efter 4 månaders uppehåll och påbörjad förlorad kontakt med några av mina vänner så bestämde jag mig för att styra upp ett krök. Vi var här, drack mycket alkohol som vanligt, men så blev vi sugna på grönt av någon anledning. Vi ringde en "pundarkompis" som kom hit, men han hade ingen gröing, utan E. Jag och en utan mina kompisar hade pratat om att vi skulle ta någon "tung" drog någon gång så vi tänkte att vi kunde passa på att ta E. Jag ska vara helt ärlig, var väldigt nervös och orolig när han delade ut dem, vi snortade en halv till och börja med då vi var lite fega och jag ångrade mig inprincip med en gång. (Som ett tillägg så kan jag säga att jag var mkt medveten om vad E va och hur det funkade, men jag kände mig osäker på om jag ville). Men efter en stund så blev mina kompisar helt cp och jag kände inget typ. Bad min "pundarkompis" att läggaupp en halv E lina till och den tog jag. Sen efte det så mådde man alldeles för bra, vi tog 2 st till på den kvällen och testade med lustgas, vilket kändes som första gången jag tog lustgas fast mycket starkare. Själv fick jag ett par hallisar, och hade massa mys med mina kompisar. Dagen efter var benen helt slut och käken helt sönder, man var väl lite Depp också men inte mer än så. Min kompis gick in i en liten depression, men jag mådde prima. Dock blev min tjej helt rasande, hon blev jätte besviken på mig och sa att om jag tar någon drog igen så gör hon slut. (Kan tillägga att hon rökte grönt rätt mkt i sina dagar men jag tyckte inte det var jättebra och dumt så sa åt henne och sluta vilket hon gjorde. Hon har även rökt och det fick jag också henne och sluta med).

Efter att jag hade tagit E så tänkte jag en del på hur bra allt var när man tog de, och hur jag på något sätt vill uppleva det igen. Men det har jag inte gjort direkt, dels för att jag inte vill vara omoralisk mot min tjej då jag inte vill att hon röker grönt samt cigg och hon vill inte att jag ska ta droger.

Min festtorka fortsatte för mig och min kompis började ta kokain på klubben och sa att det var svin kul. När jag väl gick ut med dem på en julfest med skolan (dvs för 2 månader sedan) så gjorde jag debut med kokain. Ville egentligen inte då tjejen nt ville att jag skulle ta ngt och jag vill inte fastna för något. Men grupptrycket var stort och nyfikheten var också stor. Så sluta med att jag drog min första lina. (Var även påläst om kokain så hade bra koll på det med). Jag tyckte själv att det inte var jätte nice, kände inte så mkt förutom nyktrare. Dagen efter frågade tjejen om jag tog ngt, då hon vet att dem tar kokain, men jag blånekade de då jag som sagt inte vill att det skulle ta slut mellan oss. Samtidigt har jag alltid mottot "testa men inte bruka" typ, så tanken var att jag ville testa kola på julfetsten och aldrig igen och därför kändes det onödigt att säga något till tjejen...

Men jag var inte riktigt nöjd med effekten, så 2 veckor senare på nyår så träffades mina kompisar och tjejens kompisar på min kompis på Max mitt i natten, och han hade som vanligt kola på sig. Så jag fick en lina på toan, och denna gången kände jag lite iallafall. Damen märkte inget då hon var alldeles för full. Men jag var ändå inte nöjd. Intresset ökade för kola och jag läste massa om kola här på FB och kollade på videor på yt. Var ute redan en vecka efter nyår och fick ytligare en lina då, var inte nöjd då heller, men kände iallafall av det.

Iaallafall, nu förra veckan så gick jag ut igen, och då köpte jag för första gången en egen gubbe kola och lite lustgas igen för nostalgins skull. Sa till mig själv att detta skulle vara den första, enda och sista gången jag köper kola, och gjorde det för att jag ville se om det fanns mer till kola än det jag känt innan. På förfesten så körde jag 3 linor på kke 1 och 1/2 timma, så jag blev väldigt laddad och pratglad. Kombinationen med lustgasen som man inte hade kört på ett tag var magisk. Men fick lugna mig lite på kolan innan vi skulle ut på klubben, man villeju inte torska av vakterna samt tjejen som skulle komma dit med hennes kompisar sen. Jag fortsatte springa in på toan på kvällen på klubben och hade det svinkul. Tjejen märkte inget.

Så det är historien fram tills nu när jag sitter här. Idag könnerjag att ja vill ha mer. Kan inte sluta tänka på kola. Längtar tills nästa gång jag kan ta de. Men smatidigt vill jag inte ha en nästa gång då jag inte vill gå tjejen bakom ryggen, har fått uppleva de nu så borde räcka. Men jag kan inte sluta tänka. Nästan varje vaken minut går till att tänka på droger. Som ni läst så har jag inte direkt tagit mkt droger samt har i övrigt ett rätt stabilt liv. Men drogerna lockar en hel del, och jag blir avrådd av min kompis att ta då han säger att de e beroendeframkallande som inget annat (vilket jag vet såklart) och att jag inte borde gå bakom damens rygg. Men jag vill ha det igen... Man kan väl ändå inte bli så beroende på en gång? Känns mer som jag vill upptäcka och är nyfiken. Och nej, jag vill inte bruka. Är det något fel på mig?

(Förlåt för en vädligt lång text)
Senast redigerad av SnovitSMX 2019-01-28 kl. 16:18.
Citera
2019-01-28, 15:45
Bannlyst
Långa texter är inga som helst problem, men när man skriver dom rakt upp och ned som en ofödd människa utan hjärna så blir det omöjligt att läsa. Var god redigera inlägget omedelbart och sätt in radbrytningar där det är lämpligt. Jag skulle säga att du behöver ca 7-15 stycken.

För övrigt så blir man inte beroende av droger, det är något annat som gör att du tror att du behöver droger. Ta reda på vad det är för någonting och du kan lösa situationen på en dag. Jag har själv varit beroende av allt och inget och självmordsbenägen men det hela kunde avstyras genom att jag insåg vem jag var som person och vad jag ville göra med livet.

Idag knarkar jag fortfarande men enbart cannabis och det är enbart ett bruk.
Citera
2019-01-28, 15:50
Medlem
Tjernobyls avatar
Fortsätt testa olika droger.
Tro mig, livet är mycket roligare med droger.

Konsekvenser kommer du få så småningom, kan du leva med dom så är det bara tuta och köra.
Citera
2019-01-28, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simkortet
Långa texter är inga som helst problem, men när man skriver dom rakt upp och ned som en ofödd människa utan hjärna så blir det omöjligt att läsa. Var god redigera inlägget omedelbart och sätt in radbrytningar där det är lämpligt. Jag skulle säga att du behöver ca 7-15 stycken.

För övrigt så blir man inte beroende av droger, det är något annat som gör att du tror att du behöver droger. Ta reda på vad det är för någonting och du kan lösa situationen på en dag. Jag har själv varit beroende av allt och inget och självmordsbenägen men det hela kunde avstyras genom att jag insåg vem jag var som person och vad jag ville göra med livet.

Idag knarkar jag fortfarande men enbart cannabis och det är enbart ett bruk.

Ber om ursäkt, ser inte direkt vackert ut, fixar det när jag kommer hem. Slängde bara ihop något snabbt då jag skulle till gymmet, tänkte att det kanske trillade in några svar tills jag kom hem igen.

Jo, tror också att det kan vara mer till det än att jag är ”beroende”, att det är något som driver mig till de. Men kan inte riktigt sätta fingret på de, och självklart är det bara jag som kan svara på det, men tänker att ni här på FB kanske kan hjälpa mig med förslag och få mig på traven.
Citera
2019-01-28, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjernobyl
Fortsätt testa olika droger.
Tro mig, livet är mycket roligare med droger.

Konsekvenser kommer du få så småningom, kan du leva med dom så är det bara tuta och köra.

Självklart är det kul med ett intensivt och roligt rus som droger ger. Men det är inte så jag vill leva. Vill inte sitta fast i det och speciellt inte bedra min flickvän samt familj för den delen...
Citera
2019-01-28, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnovitSMX
Självklart är det kul med ett intensivt och roligt rus som droger ger. Men det är inte så jag vill leva. Vill inte sitta fast i det och speciellt inte bedra min flickvän samt familj för den delen...

Bedrar dom gör du ju redan. Du får alltså din flickvän att sluta med både gräs och cigaretter. Sen ljuger du henne rakt upp i ansiktet och kör ändå ditt race. Fyfan vad dålig stil. Gör henne en tjänst och gör ett val.

Antingen kör du på med drogerna, du lämnar tjejen för det är inget du vill hon ska va inblandad i. Fyfan va svek o skit man gett både tjej, unge och föräldrar.

Eller så ger du bara fan i det. Är ärlig mot tjejen och dig själv.
Dina val speglar din framtid. Och tro mig, knarkets väg är en väg du kommer ångra resten av ditt liv, när du är totalt nere på botten och inte ens kan gå utanför dörrn.

Missförstå mig rätt. Droger är jävligt kul om man kan kontrollera det. Vilket av din text att dömma du inte kan. Så tro mig när jag säger att du lär ångra dig om du fortsätter!
Citera
2019-01-28, 20:15
Medlem
-charliesheens avatar
OnT: Du låter väldigt väldigt ung
Citera
2019-01-28, 20:53
Medlem
Du verkar romantisera upp kokain väldigt mycket. Det känns knappt något rus, enligt dig själv, men jag gissar att du tycker att det känns ”coolt” att snorta som de gör på tv?
Citera
2019-01-29, 06:12
Medlem
Tjernobyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnovitSMX

Som sagt, kan du inte ta konsekvenserna är det bara klippa med drogerna.
Vad tror du kontentan blir av att ljuga för flickvän och familj för att kunna punda?

Jag upplever din text som att du många gånger går emot dina egna värderingar för att framstå som en häftigare kille inför dina vänner.

Som någon nämnde låter du väldigt ung, vad är det för ålder på dig?
Citera
2019-01-29, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -charliesheen
OnT: Du låter väldigt väldigt ung

Är 19 så inte direkt gammal :/
Citera
2019-01-29, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxurious
Du verkar romantisera upp kokain väldigt mycket. Det känns knappt något rus, enligt dig själv, men jag gissar att du tycker att det känns ”coolt” att snorta som de gör på tv?

Coolt och coolt, kan tycka att det är rätt mäktigt att dra fram påsen och lägga upp en fet lina. Att det känns som en ”härlig” process och krossa kristallerna och lägga upp en lina och sen dra upp den linsom... Så är nog en blandning
Citera
2019-01-29, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Bedrar dom gör du ju redan. Du får alltså din flickvän att sluta med både gräs och cigaretter. Sen ljuger du henne rakt upp i ansiktet och kör ändå ditt race. Fyfan vad dålig stil. Gör henne en tjänst och gör ett val.

Antingen kör du på med drogerna, du lämnar tjejen för det är inget du vill hon ska va inblandad i. Fyfan va svek o skit man gett både tjej, unge och föräldrar.

Eller så ger du bara fan i det. Är ärlig mot tjejen och dig själv.
Dina val speglar din framtid. Och tro mig, knarkets väg är en väg du kommer ångra resten av ditt liv, när du är totalt nere på botten och inte ens kan gå utanför dörrn.

Missförstå mig rätt. Droger är jävligt kul om man kan kontrollera det. Vilket av din text att dömma du inte kan. Så tro mig när jag säger att du lär ångra dig om du fortsätter!

Jo, men det är det som e problemet. Jag vill verkligen inte svika min tjej eller familj, känns omoraliskt av mig och inte bara de, jag vill inte direkt ta droger. Men tror det ligger mer till det med tanke på att varje vaken minut går till att tänka på nästa gång de blir kola eller liknande. Hade inte tankarna funnits där så mkt så hade jag ju inte tagit
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in