2019-01-27, 21:55
Medlem
Man får inte ha direktsända lotteridragningar i programmet. Bingolotto är ett lotteri i lagens mening och inte bingo. Spelet följer en vinstplan och ett visst antal ska vinna 100 kr, nya lotter, 500 kr, bilar och så vidare. Bingospelet är ett sätt att rätta lotten. En dator har alla bingobrickor kopplade till lotterna och drar siffror så att rätt antal lotter vinner respektive vinst.
Citera
2019-01-27, 21:59
Medlem
Tidigare var man tvungen att rapporterar osålda lotter innan programmet startar men inte längre därför måste man skrapa fram lottnummer och riva loss kanterna då man har på sig till måndag om man säljer lotter.
Citera
2019-01-27, 22:09
Medlem
juholt69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Automatvapen
De avaktiveras och returneras i atg-maskinen en åt gången (vilket tar alldeles för lång tid att göra om man som ombud skulle ha exempelvis 300 osålda men aktiverade lotter) innan man skickar in dom till folkspel via posten nån gång i månaden.
Detta görs oftast nån minut efter att tv-sändningen börjat (fast man har som ombud fram till 12.00 måndag förmiddag på sig att avaktivera innan de debiteras ombudet) men folkspel ser helst att det görs så fort som går.

Kan man inte som ÅF mygla till sig eller en anhörig en vinst då genom att titta på sändningen och sen smussla över en vinstlott i efterhand?

Tänker främst på de vinster som dras på
Lott/serienr?
Citera
2019-01-27, 22:22
Medlem
Automatvapens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juholt69
Kan man inte som ÅF mygla till sig eller en anhörig en vinst då genom att titta på sändningen och sen smussla över en vinstlott i efterhand?

Tänker främst på de vinster som dras på
Lott/serienr?

Lottnr måste skrapas fram dessvärre, blir svårt att returnera nitlottarna när dessa ska skickas in till folkspel
Citera
2019-01-28, 19:24
Medlem
juholt69s avatar
Citat:
Lottnr måste skrapas fram dessvärre, blir svårt att returnera nitlottarna när dessa ska skickas in till folkspel

Så har det inte alltid varit, kanske infördes detta just pga att ombuden fifflade?
Citera
2019-01-28, 23:51
Bannlyst
Citat:
Har jobbat i spelbutik och i rutan som skrapas för att scannas i atg-maskinen står vinstsumman dvs 100kr / Ny bingolott / Två sverigelotter i klartext. Dessa vinster är alltså redan förutbestämda och inte slumpade.

Det där tror jag ju vad jag vill på, liksom resten av dina inlägg. Varför skulle BL skriva vinsten i klartext på lotten när det redan finns en schack-ruta med all information som högkvarteret kan bekräfta? Det är som att be om att bli hackad/utnyttjad?
Citera
2019-02-02, 13:11
Medlem
Automatvapens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristusJ
Det där tror jag ju vad jag vill på, liksom resten av dina inlägg. Varför skulle BL skriva vinsten i klartext på lotten när det redan finns en schack-ruta med all information som högkvarteret kan bekräfta? Det är som att be om att bli hackad/utnyttjad?

För att underlätta utbetalningar av småvinster om atg ligger nere. Ny bingolott / 100kr cash / 2 sverigelotter är vinsterna som står i klartext. Är det ingem vinst så står det fyra frågetecken. Bildbevis kommer på måndag. Mupp.
Citera
2019-04-23, 12:42
Medlem
Frugan brukar spela sedan 10 år tillbaka (utan vinst givetvis). Har själv tyckt det vara märkligt att flera av gästerna i TV-studion alltid får Bingo. Helt rent mjöl i påsen har BL nog icke.
Citera
2020-12-17, 11:56
Medlem
twoeggss avatar
Har bingolotto sämre utbetalning än t.ex vanliga trisslotter? Exempel bingolottos "uppesittarkväll".

Omsättning: 442.500.000 kr
Vinstutbetalning: 168.153.760 kr

kvot 38%

https://www.bingolotto.se/om-bingolotto/vinstplaner/

Jämfört med vanlig Trisslott (30kr)

Omsättning: 60.000.000 kr
Vinstutbetalning 30.000.000 kr

kvot 50%

https://www.svenskaspel.se/triss/spelguide/triss-30
Citera
2020-12-23, 20:23
Medlem
pellesnyggs avatar
Det man skulle vilja veta är om utlottningen går till så här: det slumpas ut ett antal nummer tills antalet vinster nåtts. Alternativet är att det inte är lika stor sannolikhet att du prickar en rad som att du prickar en annan.
Citera
2020-12-23, 20:47
Medlem
pellesnyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pellesnygg
Det man skulle vilja veta är om utlottningen går till så här: det slumpas ut ett antal nummer tills antalet vinster nåtts. Alternativet är att det inte är lika stor sannolikhet att du prickar en rad som att du prickar en annan.

Eventuellt svarade jag på min egen frågeställning
Citera
2020-12-23, 22:57
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pellesnygg
Eventuellt svarade jag på min egen frågeställning

Hur funkar de när man ringer in. Känns som att de som kommer in till bingolotto antingen e 70+ gubbar eller tanter.

Eller att såna som kommit in i studion suttit i ring o ringt till sist släpper slussen in den personen.

Fast de roliga e också att typ de som aldrig någonsin ringt in kommer in.

Eller har man bara jävligt fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in