• 1
  • 2
2006-02-22, 14:58
Medlem
Reverent Mishaps avatar
Måste delge en synnerligen vidrig tillställning på Gondolen för en dryg vecka sedan. Vi var ett sällskap om åtta personer som en lugn vardag tänkte testa veckans husman (gliringar för snikmenyn undanbedes) på Gondolen, något som vi hade hört mycket bra om.

Efter 20 minuters påtagliga försök att få någon uppmärksamhet i den halvtomma lokalen kom det till slut en servitör som till fördomen påminde om en gruppenfuhrer från hitlerjugend och vi fick beställa. Fem husman, två på en hummer och en helleflundra med tillhörande dryck blev det.

Drycken smakade och en trevlig stämning infann sig fram till det som skulle kallas mat serverades. Hummern kom först, såg fin ut och likaså firren efter detta landar en obestämbar dreglig blob på bordet som skulle föreställa wallenbergare. Det smakade fullständigt -bläärgh- och var nästintill omöjlig att skära sig igenom samtidigt som den simmade i skirat smör.

Vid försök att göra mini-Adolf uppmärksam på helvetet vi gick igenom vid bordet gick detta omärkt förbi varpå vi tillslut reste oss och gick. Självklart reagerade han då och undrade surt varför vi inte betalat. Vi klargjorde faktum, levererade en reducerad summa för de rätter som var oätliga och gick därifrån.

Någon annan som har erfarenhet från Gondolen och köket?
Citera
2006-02-22, 15:51
Medlem
Madchilds avatar
Måste säga att jag är förvånad. Gondolen är i mina ögon ett av de mer pålitliga ställena i staden, speciellt när vi kommer till husman. Kanske hade nån ny chef eller nåt sånt... Ni gjorde rätt som inte degade iaf..!
Citera
2006-02-22, 16:19
Medlem
Reverent Mishaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
Måste säga att jag är förvånad. Gondolen är i mina ögon ett av de mer pålitliga ställena i staden, speciellt när vi kommer till husman. Kanske hade nån ny chef eller nåt sånt... Ni gjorde rätt som inte degade iaf..!

Håller med, därför blev besvikelsen mångt större då förväntningarna var höga.
Citera
2006-02-22, 16:31
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverent Mishap
Måste delge en synnerligen vidrig tillställning på Gondolen för en dryg vecka sedan. Vi var ett sällskap om åtta personer som en lugn vardag tänkte testa veckans husman (gliringar för snikmenyn undanbedes) på Gondolen, något som vi hade hört mycket bra om.

Efter 20 minuters påtagliga försök att få någon uppmärksamhet i den halvtomma lokalen kom det till slut en servitör som till fördomen påminde om en gruppenfuhrer från hitlerjugend och vi fick beställa. Fem husman, två på en hummer och en helleflundra med tillhörande dryck blev det.

Drycken smakade och en trevlig stämning infann sig fram till det som skulle kallas mat serverades. Hummern kom först, såg fin ut och likaså firren efter detta landar en obestämbar dreglig blob på bordet som skulle föreställa wallenbergare. Det smakade fullständigt -bläärgh- och var nästintill omöjlig att skära sig igenom samtidigt som den simmade i skirat smör.

Vid försök att göra mini-Adolf uppmärksam på helvetet vi gick igenom vid bordet gick detta omärkt förbi varpå vi tillslut reste oss och gick. Självklart reagerade han då och undrade surt varför vi inte betalat. Vi klargjorde faktum, levererade en reducerad summa för de rätter som var oätliga och gick därifrån.

Jag har inte ätit dåligt där, så jag är lika förvånad.

Undra vad "stor-Führer" Lallerstedt skulle säga om han visste detta...
Citera
2006-02-22, 16:35
Medlem
Reverent Mishaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Jag har inte ätit dåligt där, så jag är lika förvånad.

Undra vad "stor-Führer" Lallerstedt skulle säga om han visste detta...

Jag (vi) drog ett (balanserat och tydligt) mail dagen efter med fullständiga kontaktuppgifter, ingen återkoppling än dock.
Citera
2006-02-22, 16:36
Medlem
Sun Rulers avatar
Intressant. Det råkar vara en personlig favorit. Har bara positiva erfarenheter därifrån.
Citera
2006-02-22, 16:39
Medlem
Urlachers avatar
Märkligt att de inte har kontaktat er.

Måste säga att jag med är förvånad, egna erfarenheter säger att köket är ett säkert kort.
Citera
2006-02-22, 18:48
Medlem
Reverent Mishaps avatar
Det kan ju ha varit en tillfällig dipp, den övriga maten smakade bra. Dock utan att vara fantastisk på något sätt.

Servicen var dock högst bristfällig vilket även en kollega stämde in i som var där ett par dagar innan.

Negativt är också återkopplingen, men jag väntar ett par dagar till.
Citera
2006-02-22, 21:23
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Jag (vi) drog ett (balanserat och tydligt) mail dagen efter med fullständiga kontaktuppgifter, ingen återkoppling än dock.

mystiskt
Citera
2006-02-23, 00:58
Medlem
Första ( och enda ) gången jag åt där blev jag och mina tre följeslagare magsjuka.
Citera
2006-02-23, 01:55
Medlem
Snövits avatar
Jag har ätit bra där men råkat ut för en extremt fjollig servitör med taskig uppsyn och otrevligt sätt.
Citera
2006-02-23, 16:30
Medlem
hajkuus avatar
Citat:

Det hände exakt samma sak för oss men även en andra gång. Mina kamrater som är i branchen sa att det var en engångsföreteelse, så vi gick dit ett par veckor senare, det tog 20 minuter att få fjollan till servitör att komma med menyer. Efter 65 minuter hade vi inte fått förrätten, så då gick vi utan att betala för vin och drinkar. Det är synd att Gondolen ska vara så dålig när Eriks bakficka är en av mina absoluta favoriter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in