Citat:
Ursprungligen postat av
zanderman
Vad i HELVETE händer med Alfakassan? Jag har rätt till högsta ersättningen, har skickat in alla papper, fixat allting med arbetsförmedlingen, mitt anställningskontrakt gick ut sista dec och jag skickade in precis allting 2a jan. Sedan dess har jag bara fått vänta på besked. Hur i helvete ska jag få pengar? Jag har hyra att betala och det har gått snart en månad utan minsta svar, när jag ringer säger dom bara att jag måste vänta. Hur i helvete fungerar det att man ska behöva vänta så länge? Kommer jag ens få några pengar eller vad i helvete pysslar dom med? Detta måste ju ut till media omedelbart, det är KATASTROF
Jag tror jag vet varför!
Jag fick vänta 9,5 månader första gången och nu andra gången 6 månader på beslut trots klar rätt till ersättning båda gångerna.
Alliansen frös/sänkte ersättningen och gjorde en massa jävla knepigheter i ersättningen.
Nu när So
zzesvinen styrt så har dom gjort något ännu värre. Om man inte är med i
MaffiaFacket så trakasserar a-kassan en på detta viset genom att hela tiden dra ut på tiden samt skicka meddelande om att mer uppgifter behövs.
Så om min misstanke stämmer så är du inte med i facket och ifall du är med i facket så har du inte kontaktat dem om dina problem med akassan.
Om man som arbetare inte är med i facket och göder
MaffiaFacket och so
zzesvinen så ska man inte få sina rättmätiga pengar som man har rätt till och som man har bekostat genom sin arbetsgivaravgift
Förr, före 2007 ivartfall, gick man till AF, fyllde i pappret till akassan + fyllde i stämpelkortet efter 1 eller 2v. sen skickade jag in det på en fredag - så fick jag pengarna natten till torsdag veckan efter (inkl. beslutet)
Så; JA DET VAR BÄTTRE FÖRR!
MYCKET BÄTTRE!!