• 1
  • 2
2019-01-26, 11:39
Medlem
utan.att.stannas avatar
Tydligen en gammal crusch från " dejtingsida" som verkar ha utvrcklats till något långdraget till och-från förhållande och slutat mycket olyckligt. Mannen nu dömd till över 2 års fängelse.

När man läser artikeln verkar något fel. Tvingad till att suga av, utomhus, sedan när det framkommer att det filmas blir kvinnan arg och går därifrån? Får man inte vibbar av att något är konstigt i den här historien?

"Hon ska ha blivit förvånad när han började filma händelsen och slutade utföra oralsex. Enligt 30-åringen ska han få tagit ett steg tillbaka, knäppt sina byxor och upplevt kvinnan som "skitarg" och fått honom att radera filmen innan hon lämnade platsen. "
http://www.lokaltidningen.se/nyheter...t-3753101.html

De uppger förvisso skilda versioner om vad som har hänt, vad tror ni? Är det någon med insyn i ärendet?
Citera
2019-01-26, 11:44
Medlem
Vansterpartiets avatar
Myten "women can do no wrong" lever vidare. Troligtvis var det ett mellanting av deras historier.
Citera
2019-01-26, 11:55
Medlem
Zaedrewss avatar
Känns inte mer konstigt än alla andra fall av våldtäkt. Ord står mot ord och rätten tror mer på kvinnan. Sedan är jag 100% övertygad om att rätten felaktigt tror på kvinnan i många fall och det beror ju numera mest på att det är kvinnor som sitter och dömer i allt större utsträckning. Huruvida i detta fall. Ja då måste man ju få sitta där i rätten och höra dessa två berätta om det.

Citat:
HAN TOG TAG i hennes arm när hon försökte lämna platsen, skrek och tog tag om hennes hals, tryckte ner henne på knä och tvingade sedan henne att utföra oralsex samtidigt som han filmade övergreppet. Efter en halv minut var det över och då hotade mannen kvinnan till livet om hon berättade om händelsen. Sedan lugnade han ner sig.

– Lycka till i livet, ska mannen sagt enligt kvinnan innan han lämnade platsen lugnt och sansat.
Citera
2019-01-26, 12:07
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Känns inte mer konstigt än alla andra fall av våldtäkt. Ord står mot ord och rätten tror mer på kvinnan. Sedan är jag 100% övertygad om att rätten felaktigt tror på kvinnan i många fall och det beror ju numera mest på att det är kvinnor som sitter och dömer i allt större utsträckning. Huruvida i detta fall. Ja då måste man ju få sitta där i rätten och höra dessa två berätta om det.
Känns väldigt allvarligt om man ponerar att det förhåller sig på det viset ; fler döms till våldtäkt pga jäviga (?) feminister som dömer...
Får lite känslan av att man tror väldigt mycket på kvinnans utsaga här. Men två års fängelse, hon måste verkligen ha tydliggjort ett lidande inför rätten.
Senast redigerad av utan.att.stanna 2019-01-26 kl. 12:16.
Citera
2019-01-26, 12:14
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Känns väldigt allvarlogt om man ponerar att det förhåller sig på det viset ; fler döms till våldtäkt pga jäviga (?) feminister som dömer...
Får lite känslan av att man tror väldigt mycket på kvinnans utsaga här. Men två års fängelse, hon måste verkligen ha tydliggjort ett lidande inför rätten.

Jo men det måste ju bli kontentan eftersom det närmast alltid är just kvinnan man anser som trovärdig och det endast är en handfull varje år som döms för falsk anmälan. När tom polisen säger att väldigt många av dessa anmälningar är falska.

Sedan just i detta specifika fallet så kanske just dessa bilder som fanns stödjer kvinnans version för att det nu ska bli ett så (sett till svensk lagstiftning) hårt straff. Men i övrigt just för min tes tror jag säkert att rätten bestod av minst 70% kvinnor.
Citera
2019-01-26, 12:26
Medlem
Larasofts avatar
Läser man artikeln så har Polisens tekniker lyckats få fram bilder ur hans mobil. Han "fällde sig själv" när han använde mobilen under händelsen.
Citera
2019-01-26, 12:30
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Läser man artikeln så har Polisens tekniker lyckats få fram bilder ur hans mobil. Han "fällde sig själv" när han använde mobilen under händelsen.
Mja han tvingades radera just den videon får man ju intrycket av?
Citera
2019-01-26, 12:36
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Mja han tvingades radera just den videon får man ju intrycket av?

Jag är ingen rättsforensiker men mycket kan väl återskapas?
Citera
2019-01-26, 12:38
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Jag är ingen rättsforensiker men mycket kan väl återskapas?
Jo förvisso. Inte spec svårt, tar bara förgivet att den svenska polisen är för slapphänt för dylika inslag i sin yrkesutövning.
Citera
2019-01-26, 13:34
Namn på dessa? PM är välkommet
Citera
2019-01-26, 16:00
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ed1
Namn på dessa? PM är välkommet
Kanske någon ystadbo som kan hämta ut domstolshandlingarna?
Citera
2019-01-26, 16:10
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo men det måste ju bli kontentan eftersom det närmast alltid är just kvinnan man anser som trovärdig och det endast är en handfull varje år som döms för falsk anmälan. När tom polisen säger att väldigt många av dessa anmälningar är falska.

Sedan just i detta specifika fallet så kanske just dessa bilder som fanns stödjer kvinnans version för att det nu ska bli ett så (sett till svensk lagstiftning) hårt straff. Men i övrigt just för min tes tror jag säkert att rätten bestod av minst 70% kvinnor.

De falska anmälningarna så läggs ju många utredningar ned. Få våldtäktsanmälningar leder till fällande dom. Många av falskanmälningarna finns inga misstänkta för kvinnor med psykiska problem hittar på saker. Det riktar sig inte mot en person. Då kan polisen snabbt se att det inte stämmer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in